OMG!!!!! koira pitää magneettikuvata. hinnat ALK. 800€....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
kääk.

toki se maksetaan ja kyllä, tiesin että eläimen pito maksaa, mutta kyllä tuollainen lähemmäs tonnin kuti tuntuu kenen tahansa lompakossa... pääasia kuitenkin että koira saa apua.

Anteeksi nyt vaan, mutta jos koira on noin sairas, ettei vakuutusyhtiökään tule mitenkään vastaan, niin varmaan itsekin järjellä tiedät mikä olisi! paras ratkaisu?!

Itse ainakin säälisin sen verran koiraparkaa, että lopetuttaisin sen. Omasta kokemuksesta tiedän, ettei kipujen kanssa ole herkkua elää. :(

Anteeksi nyt vaan, mutta jos koira on noin sairas, ettei vakuutusyhtiökään tule mitenkään vastaan, niin varmaan itsekin järjellä tiedät mikä olisi! paras ratkaisu?!

Itse ainakin säälisin sen verran koiraparkaa, että lopetuttaisin sen. Omasta kokemuksesta tiedän, ettei kipujen kanssa ole herkkua elää. :(

no toki sitten päästän irti kun sen aika on, mutta koira elää hyvää elämää. lopettaminen on ollut puheissa. mutta se nyrkkisääntö "sitten kun koiralla on enemmän huonoja päiviä kuin hyviä" on minusta aikas hyvin sanottu. tällä hetkellä koiralla on huonoja päiviä ehkä 1-3 kuukaudessa, jos sitäkää. se saattaa olla puolikin vuotta ilman mitään oireita. en todella laita noin iloista ja hyväntuulista koiraa piikille.

ethän sä edes tiedä sen vaivoista joten miten voit sanoa että piikille pitäisi viedä? en mä sen sairauksia kertonut.

Meidän koira on todella rakas, mutta kyllä mielummin antaisin lopetuspiikin kuin maksaisin itseni kipeäksi.

no me olemme onnekkaita että meillä on varaa sen hoitoihin. joten olen valmis maksamaan vaikka mitä jotta koira saa elää onnellista elämää vielä. se on vasta 5v eli yritettövä on. ja onneksi hoidot ja lääkkeet auttaa. koira elää 99% ihan normaalia elämää.

Monesti magneettikuvilla varmennetaan epäilyitä eikä ole pakollinen. Keskustele vaihtoehdoista, konsultoi tarvittaessa toista eläinlääkäriä. Hoidettua koiraa saa ilman magneettejakin. Joskus kannattaa miettiä, missä hoitamisen raja kulkee, ettei hoida vaan siksi, ettei itse voi luopua. Tunneasiat sivuun ja ajattele järjellä. Joskus lopetus on parempi kuin vajaa elämä kovilla hoidoilla.

mun työkaverin pikkukoiralla oli luusyöpä ja sen jalka amputoitiin ja sai solumyrkkyjä, se menee liian pitkälle. koira kuoli parin kuukauden sisällä.
miksi semagneetti pitäs tehdä, mitä vaivaa etsitään. entäs se vaivan hoito,mitä se olisi. kannattaa punnita kaikki koiran edun mukaan, ei jatkaa kärsimystä.

[QUOTE="vieras";23102986]Mitä koirallanne siis epäillään olevan? Toivotaan, että kaikki kääntyy parhain päin! Tuo on pieni summa monista yhteisistä ja terveistä vuosista :)[/QUOTE]

nooooh.... sillä on autoimmuuni tulehdus silmässä joka pysyy TÄYSIN oireettomana tipoilla. vuosi sitä lääkittiin myös kortisonilla mutta se piti lopettaa koska koiran oma immuunijärjestelmä alkoi pudota, koira sai MASSIIVISEN nielutulehduksen johon tarvittiin monta antibiootti kuuria ennenkuin se talttui. sitten tuli selkävaivoja, kuvat näytti kolmessa selkänikamassa pullistumaa/luiskahdusta. yksi nikamista oli jo mennyt ns kasaan, luutunut kiinni. siihen kipulääkkeet. sitten taas aloitettiin silmään kortisoni, kunnes nielu taas tulehtui, siihen taas usemapi kuuri. silmä nyt täysin kunnossa pelkällä tipalla, kortisonia ei enään tarvitse. ja koira ollut ihan ns tavallinen. riekkuu, juoksee, on iloinen kaikkien kaveri. viimeisin jota lääkäri kehoitti on tuo magneettikuva jolla voidaan poissulkea syringomyelia. ja jos se todetaankin, hoito on kortisonia.

eli siis tuo koira elää ihan iloista elämää. en ole niitä ihmisiä joka itsekkyyttään pitää koiraa hengissä. asiasta on puhuttu monen lääkärin kanssa ja KAIKKI on sanoneet ettei vielä todellakaan ole aika laittaa koiraa uneen. ja meidän ns oma lääkäri sanoi suoraan että hän on sitten sellainen lääkäri joka sanoo itse, oma-aloitteisesti jos hän kokee ettei koiraa enää saisi pitää hengissä. mutta se aika ei vielä ole. kuten kerroin jo aikaisemmin, koira on mitä iloisin tapaus. juu, joskus sitä sattuu selkää, mutta siihen annetaan lääkettä ja avot, koira kirmaa taas innoissaan.

minusta olisi kamalaa jos joku laittaisi tuossa kunnossa olevan piikille, minusta se olisi hätiköityä. kyllä sen sitten näkee kun aika on.

[QUOTE="eve";23103414]mun työkaverin pikkukoiralla oli luusyöpä ja sen jalka amputoitiin ja sai solumyrkkyjä, se menee liian pitkälle. koira kuoli parin kuukauden sisällä.
miksi semagneetti pitäs tehdä, mitä vaivaa etsitään. entäs se vaivan hoito,mitä se olisi. kannattaa punnita kaikki koiran edun mukaan, ei jatkaa kärsimystä.[/QUOTE]

sillä epäillään lievää syringomyeliaa. hoito olisi kortisoni.

No kuka nyt muutenkaan ottaa jollekin koiralle vakuutusta. :O

Mulla on ainakin kallis rotupiski, jolla harrastan monenmoista, jonka timmellyksessä tapaturmariski on melkoinen. Koipi kun menee poikki ei piskiä tartte lopettaa, kun vakuutus korvaa korjauksen. Eli siks mulla on vakuutus. Yhteissumma tolle karvaperseelle on jo melkoinen, kun lasketaan koiran arvoon lisäks ylläpitokustannukset (ruoka, rokotteet yms.) plus koulutukseen käytetyt tunnit! Tziisus että on muuten kallis piski! Ei mikään seropi kotiturre. Todellakin pidän vakuutusta!

AP:lle voimia ja koirulille tsemppiä! Kyllä mäki vielä hoitaisin. Kirpaseehan se, mut mulla menee jotenkin niin eri aivolohkosta tuo lääkärikäyntien euromääräymmärrys, että ei sitä niin ajattele paljonko mikäki maksaa. Eläin on laumanjäsen ja siitä pidetään huolta niin hyvin kun taidetaan :) älä välitä näistä kuula kalloon -idiooteista.

Viime vuonna meidän koiralla oli yksi paha korvatulehdus ja 3x nenäpunkkeja.
Vakuutusten vuosimaksu + omavastuu osuus, kun vähennetään saaduista korvauksista, jäin 'voitolle' 120e. Ihan turhana rahana en sitä vakuutusta pidä. Varsinkaan aktiivisella harrastuskoiralla.

Yhteistyössä