omat lelut kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Saako teidän lasten kerhoon viedä omia leluja? Jos saa,niin minkälaiset sääännöt niiden kanssa on? Minkäikäisistä lapsista kyse?

Ihmettelen pojan kerhopaikkaa. 3-5v lapsia. Omia leluja saa vapaasti viedä, mutta ne ovat omalla vastuulla. Tämän iäiset tuntuvat olevan kovin tarkkoja omista leluistaan ja huomasin,ettei tuolla saanut edes hipaista kaverin lelua,ilman tajutonta huutoa EI SAA OTTAA SE ON MUN ja kädestä repimistä. Mun pieni 3vuotiaani nätisti kysyi joka kerta isommaltaan, saanko leikkiä tällä, mutta aina nämä äkäisesti repi lelun heti pois. Ohjaajat katsoi vieressä ja hymähtivät vaan et joo tän ikäset on niin tarkkoja...
tuli paha mieli pojan puolesta :(

miksi niitä leluja ei voisi kieltää sinne viemästä?

Meidän pojan päiväkotiryhmään on lupa viedä omia leluja, mutta rikkoontumisesta ja katoamisesta on varoitettu ja lelut on omalla vastuulla. Jos on huono aamu, oman lelun mukaanottaminen tekee lähtemisestä helpompaa, joten olen ollut tästä mahdollisuudesta ihan iloinen...

Kyseessä on 1-2 -vuotiaiden ryhmä, joten jakamista vasta opetellaan eikä ap:n kuvailemia "ei saa ottaa se on mun" -tilanteita ole käsittääkseni ollut.

Yhteistyössä