Omasta äidistä

Kaikki aina purnaa äidistään, miten ottaa moni asia päähän sanomisissa ja tekemisissä, mutta miettikääpä mikä olisi tilanne jos menettäisitte äitinne vaikkapa piankin?
Omani kuoli syöpään kesällä -04 ja vieläkin on päiviä jolloin tekisi mieli puhua vaikka mistä...
Vaikka sanomista oli tottakai joskus, mutta silti..

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Kaikki aina purnaa äidistään, miten ottaa moni asia päähän sanomisissa ja tekemisissä, mutta miettikääpä mikä olisi tilanne jos menettäisitte äitinne vaikkapa piankin?
Omani kuoli syöpään kesällä -04 ja vieläkin on päiviä jolloin tekisi mieli puhua vaikka mistä...
Vaikka sanomista oli tottakai joskus, mutta silti..
Sinäpä sen sanoit :ashamed: .
Minun äitini kuoli syöpään viime marraskuussa ja nyt kun on liian myöhäistä, tulee mieleen niin paljon asioita, jotka olisi pitänyt toisin tehdä :'( .
Jos MS-J haluat kirjoitella, laita yv:tä rohkeasti!

Kuka tahansa voi kuolla milloin vain eikä sen pelossa voi padota tunteitaan.
Jos äiti käyttäytyy ajattelemattomasti tms. niin kyllä lapsellakin on oikeus loukkaantua ja toisinpäin.Pätee kaikkiin ihmissuhteisiin.
En pidä pientä aikalisää tai mykkäkouluakaan pahempana asiana kuin tunteiden pattoamista, riitelyä tai väkinäistä yhdessäoloa.

Mutta tottakai täytyy pyrkiä ainakin itse olemaan reilu ja rakastava kaikkia kohtaan. Se onkin sääli jos tähän pyrkii itse ja toinen ei.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ihanaa että sinulla on äiti jonka kanssa sinulla on noin läheiset välit. Ota huomioon että kaikilla ei ole.
Niinpä. Eipä äitini kuolema tuntuisi missään. Eri asia jos olisi läheinen, rakas ja tärkeä äiti.
Älkää pahoittako mieltänne te joilla näin on.. Tuntuu pahalta teidän puolesta koska jotenkin vaan pääkoppani ei käsitä miksi näin.. Tunteet pitää tottakai näyttää, selvä se.

Kyllä mun joskus tekee tosissaan mieli purnata äidistä ja lähimmilleni sitä teenkin. Se ei kuitenkaan tarkoita etten hänestä välittäisi ja ettei mahdollinen kuolemansa satuttaisi. Noin läheiseen suhteeseen voi liittyä paljon hyvää mutta myös sitä ikävää puolta.

En vaan halua jättää kaikkia negatiivisia tunteita pyörimään sisälleni.

Mulla taas tilanne että isäni kuoli viime toukokuussa ja meillä on aivan ihanan lämpimät välit :heart: Onneksi kerkesimme puhumaan melkeimpä kaikista asioista ennen kuolemaa.Jäi hyvä mieli sen puolesta mutta silti ikävä on suunnaton :'( Ja mulla on kaksi kaveria ketkä ei pidä iseihinsä mitään yhteyttä kun eivät ole kiinnostuneita vaikka heidän isänsä kovasti sitä toivoisivat :/ Mulla kiehuu todella paljon tollaset ihmiset.Aina on mahdollista sovitella jos on jotain soviteltavaa mutta molemmat ystäväni ovat sillä asenteella että ´mehän ei ylpeyttämme niellä´ :/ Se on todella surullista.

Kirsi
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mulla taas tilanne että isäni kuoli viime toukokuussa ja meillä on aivan ihanan lämpimät välit :heart: Onneksi kerkesimme puhumaan melkeimpä kaikista asioista ennen kuolemaa.Jäi hyvä mieli sen puolesta mutta silti ikävä on suunnaton :'( Ja mulla on kaksi kaveria ketkä ei pidä iseihinsä mitään yhteyttä kun eivät ole kiinnostuneita vaikka heidän isänsä kovasti sitä toivoisivat :/ Mulla kiehuu todella paljon tollaset ihmiset.Aina on mahdollista sovitella jos on jotain soviteltavaa mutta molemmat ystäväni ovat sillä asenteella että ´mehän ei ylpeyttämme niellä´ :/ Se on todella surullista.
Syitä voi olla niin monenlaisia miksi välit ovat menneet. Kaikkia asioita ei voi antaa anteeksi. Itselläni on ihan hyvät välit vanhempiin mutta ymmärrän senkin että aina niin ei voi olla ja lasten ei tarvitse niellä mitä vaan kakkaa vaikka olisikin omasta vanhemmasta kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Ihanaa että sinulla on äiti jonka kanssa sinulla on noin läheiset välit. Ota huomioon että kaikilla ei ole.

Ymmärrän tämänkin..
Kuitenkin varmaan voisi yrittää mennä itseensä ja tulla toimeen, rankkaa on varmasti olla sotajalallakin jos näin voi sanoa..
Ei me sotajalallakaan olla, mutta olishan se tietenkin ollut kivaa olla läheinen oman äidin kanssa. Valitettavasti näin ei ole, eikä tule olemaan.
Me ollaan äidin kanssa niin erilaisia ja eletään niin erilailla, ettei se vaan ole mahdollista.
Toivon sydämestäni, että saan olla omien tyttärieni kanssa läheinen sitten, kun ovat aikuisia.

Yhteistyössä