omassa sängyssä pysyminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nonna

Jäsen
19.06.2004
94
0
6
Heip!
Onkohan muilla ollut vastaavaa.. minun 5½-vuotias poika on nyt viimeisen parin kuukauden aikana tullut joka yö minun sänkyyn jossain vaiheessa.. Aikaisemmin nukkunut yöt omassa huoneessa täysin ongelmitta.
Mietin, että varmasti osuutta asiaan on sillä, kun uusi kumppanini on nyt viettänyt paljon aikaansa meillä.. joten jonkinlaista mustasukkaisuutta ja huomionhakemista tämä pojalta ehkä osittain on.. Vaikka ihan yhtälailla, ellei enemmänkin saa huomiota ja rakkautta osakseen kuin ennenkin.
Pitäisikö tähän nukkumisasiaan jotenkin nyt reagoida, ja jos niin miten.. tuntuu niin kurjalta keskellä yötä passittaa pieni mies takaisin omaan huoneeseen yksin.. vai annanko hänen nyt vain tulla viereen ja odottelen tilanteen palautumista ennalleen...?!

Meillä oli sama ongelma tytön kanssa. Aikansa sitä jaksoi mutta kun sänky kävi ahtaaksi oli pakko keksiä jotain. Tyttö oli silloin 6v. Hommasin varapatjan omalle puolelleni sänkymme viereen. Tyttö sai tulla siihen yökylään. Viikon verran yövieras kävi varapatjalla mutta sen jälkeen on nukkunut omassa sängyssä jo kohta 6 vuotta.

varmaan sitä läheisyyden kaipuuta ja pelkoa että jää kakkoseksi. minä yrittäisin päästä neuvottelutulokseen siitä miten usein saa viereen tulla, mutta en kokonaan kieltäisi (mutta varmaan toki mukavampi kaksin miehen kanssa silloin kun mies vieressä jos ei joka yö). Lapsen on joskus vaikea käsittää sitä miksi hänen pitää nukkua yksin ja äidin ei tarvitse. Ja ainahan pitää viereen päästä (tai äidin mennä viereen hetkeksi) jos on joku painajainen tai muu pahanolon aiheuttaja. En minäkään painajaisen jälkeen kylmä hiki päällä tykkäisi yksin jatkaa yötä pimeässä, vaan mukavampi miehen kylkeen tiiviisti painautua.
Mutta toisaalta vaikka lapsi joskus saa tulla viereen, niin kannattaa jotenkin yrittää selittää että äiti nyt haluaa uuden kumppanin vieressä nukkua, mutta ei tarvitse kyllä yksityiskohtiin siitä yön puuhastelusta mennä, se ei viisivuotiaalle kuulu

Minä ohjaan lapsen lempeästi takaisin omaan sänkyyn... Tulee helposti tapa, että sitten joka yö kömpii viereen, ja se ei ole siinä vaiheessa kiva, jos on mies vieressä ja eroottiset puuhat meneillään. B)
Tietenkin, jos lapsi on kipeä, tai peloissaan esim. painajaisen jälkeen, annan olla vieressä.

Yhteistyössä