Oman yrityksen perustaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

idea

Vieras
Mistä se alkaa, mitä papereita ja ilmoituksia täytyy tehdä ja kenelle? Jos on toimiva liikeidea saako automaattisesti starttirahaa haettaessa ja kauanko sitä voi saada? Entä miten menee verotuksen kanssa ym? Kirjanpitoakin varmaan täytyy tehdä, voiko sen tehdä itse vai kannattaako ulkoistaa?

Uusyrittäjäkeskuksen kautta saa starttirahaa, jolloin liikeidea pitää olla selvillä ja se kannattaa melkein jäsennellä oikeaan muotoonsa paperille. Etsi siis liiketoimintasuunnitelman pohja ja ala täyttämään. Starttirahaa saadaan muistaakseni 6kk pätkissä, eli sitä haetaan tarpeen mukaan lisää. Enimmäisaika sen pituudelle on 18kk.

Tietenkin yritysmuoto ja yrityksen nimi pitää päättää ja sen mukaiset perustamispaperit täyttää.

Suosittelisin ulkoistamaan tilinpidon, mutta jos omaa aikaa ja halua niin sen voi myös tehdä itse. Netistä löytyy joitakin ilmaisia tilinpito-ohjelmia joissa on toimiva perusta.

Mielestäni myös jokin intensiivinen kurssi yrittäjäksi aikoville olisi paikoillaan sinulle.

http://uusyrityskeskukset.fi/suomi/ <--- siinä loistava paikka tiedonjanoiselle

Alkuperäinen kirjoittaja idea:
Mistä se alkaa, mitä papereita ja ilmoituksia täytyy tehdä ja kenelle? Jos on toimiva liikeidea saako automaattisesti starttirahaa haettaessa ja kauanko sitä voi saada? Entä miten menee verotuksen kanssa ym? Kirjanpitoakin varmaan täytyy tehdä, voiko sen tehdä itse vai kannattaako ulkoistaa?

joudut käymään yritgtäjäkurddin työkkärissä että voiy saada starttirahaa

Yhteistyössä