Oman talon rakentaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Paljonko neliöitä ja kauanko meni että talo oli pystyssä!

Tämä tarkoitettu lähinnä teille jotka teitte _lähes_ kaiken itse ilman mitään talopaketteja :)

Tarkennan kysymystä:

Kauanko meni talonrakennukseen perustuksien aloituksesta muuttokuntoon? :)

Pari vuotta taisi mennä, kun rakennettiin vain iltaisin ja viikonloppuisin ja kaikki itse (myös sähkö- ja viemätityöt). Rakennuspuutkin kaadettiin itse omasta metsästä. Muuraustyöt teetettiin vieraalla.

Noin puolitoista vuotta eka lapionpistosta muuttolaatikoiden kantamiseen. ja vielä muutama lista puuttuu. 200 neliötä.
OHJEEKSi ja EVÄSTYKSEKSI: 1) ÄLKÄÄ ALKAKO RAkENTAMAAN ITSE
2) JOS KUITENKIN ALATTE, ÄLKÄÄ MUUTTAKO KESKENERÄISEEN!

t. väsynyt ja katkera rakentajavaimo.....
ps. mutta kuitenkin ah, niin onnellinen ja ylpeä uudesta ihanasta talosta ;)

Ei itse mutta työkaveri rakensi ja läheltä seurasin. Iltaisin viikonloppuisin ja suurin osa lomista. Rakennusluvan saamisesta seuraavan päivänä alkoi perustusten teko ja siitä 5,5 vuotta oli muutto. Mun mielestä aika pitkään... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:

Tämä tarkoitettu lähinnä teille jotka teitte _lähes_ kaiken itse ilman mitään talopaketteja :)

Tarkennan kysymystä:

Millaiset suunnitelmat teillä on? :) Tuolla "raksalesket" ketjussa sinut jo bongasinkin...

neliöitä 246 joista asuin pinta-alaa 140. Rakentamiseen meni 5 kuukautta ja kaikki tehtiin itse ns. pitkästä tavarasta. Muutto-ja lopputarkastus tehtiin samaan aikaan joten ihan täysin valmis oli talo kun siihen muutettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:

Tarkennan kysymystä:

Millaiset suunnitelmat teillä on? :) Tuolla "raksalesket" ketjussa sinut jo bongasinkin...

Meillä siis ollut tontti jo lähes 4 vuotta ja kerran jo ollaan meinattu rakentaa ja lopulta pakitettu kun maatyöt oli tehty. Nyt saatu uutta virtaa ja viikonloppuna aloitetaan anturamuoteista ;)

Tuosta kun monet sanovat että miten rankkaa on kun mies on illat ja vkl:t tontilla, niin meillä tilanne ei ole uusi koska mies on tähän asti työskennellyt päivät ja opiskellut kahdessa eri koulussa iltaisin, joten tähän on siis jo totuttu :)
Viikonloppuisin toki vähenee aika yhdessä mutta meillä on myös mahdollisuus olla tontilla koska hyvät ystävämme rakensivat juuri viereselle tontilla jonne voimme koska vain halutessamme mennä nurkkiin pyörimään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mutta en suosittele:
neliöitä 246 joista asuin pinta-alaa 140. Rakentamiseen meni 5 kuukautta ja kaikki tehtiin itse ns. pitkästä tavarasta. Muutto-ja lopputarkastus tehtiin samaan aikaan joten ihan täysin valmis oli talo kun siihen muutettiin.

ohhoh, no tässä on ollut hiton kova tahti! :o

Kaks vuotta meni, mies kävi iltaisin ja viikonloppuisin tekemässä. Minä pienen vauvan kans aina yksin kotona... rankkaa oli mut selvittiin, nyt ihana omannäköinen koti ollut asumiskunnossa pari vuotta! Neliöitä siis n. 140.

Tarkennan kysymystä:

200 m2. Aikaa meni n. 8kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Sipi&Tylvesteri:

Tarkennan kysymystä:

200 m2. Aikaa meni n. 8kk.

Voi kun mekin päästäis näin vähänllä :P

Meillä siis ollut tontti jo lähes 4 vuotta ja kerran jo ollaan meinattu rakentaa ja lopulta pakitettu kun maatyöt oli tehty. Nyt saatu uutta virtaa ja viikonloppuna aloitetaan anturamuoteista ;)

Tuosta kun monet sanovat että miten rankkaa on kun mies on illat ja vkl:t tontilla, niin meillä tilanne ei ole uusi koska mies on tähän asti työskennellyt päivät ja opiskellut kahdessa eri koulussa iltaisin, joten tähän on siis jo totuttu :)
Viikonloppuisin toki vähenee aika yhdessä mutta meillä on myös mahdollisuus olla tontilla koska hyvät ystävämme rakensivat juuri viereselle tontilla jonne voimme koska vain halutessamme mennä nurkkiin pyörimään ;)

Siinä mielessä kyllä teillä hyvä tilanne, että tuo ei ole mikään uus juttu tuo, että mies on paljon poissa. Itellä oli alussa tottumisvaikeuksia kun olin kotona yksin vajaan 1½ vuotiaan ja muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Piti löytää ne parhaat tavat toimia lasten kanssa yksinään.

Teille ei ilmeisesti tule talopakettia? Meille tulee vanha talo, joka on purettu ja siirretty ja nyt osa jo takaisin koottukin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mutta en suosittele:

ohhoh, no tässä on ollut hiton kova tahti! :o

No älä :/ Voit varmaan kuvitella miten kiukkuinen akka täällä kotona olin kun miestä ei käytännössä näkynyt viiteen kuukauteen :kieh: Jos joskus vielä rakennetaan niin ei pidetä enää niin kiirettä. Eipä ollut kivaa kun nuorin lapsi alkoi vierastaa isäänsä :( Eikä parisuhteesta mitään tietoa! :/ Mutta se on mennyttä elämää nyt ja ollaan nautittu senkin edestä nyt perheestä ja toisistamme ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:

Siinä mielessä kyllä teillä hyvä tilanne, että tuo ei ole mikään uus juttu tuo, että mies on paljon poissa. Itellä oli alussa tottumisvaikeuksia kun olin kotona yksin vajaan 1½ vuotiaan ja muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Piti löytää ne parhaat tavat toimia lasten kanssa yksinään.

Teille ei ilmeisesti tule talopakettia? Meille tulee vanha talo, joka on purettu ja siirretty ja nyt osa jo takaisin koottukin :)

Joo luinkin sun kirjoituksia hieman pikaisesti tuolta raksapuolelta :) Enpä ole koskaan kuullut tuollaisesta "siirrosta" :O
Ja meille on kanssa toinen lapsi tulossa maaliskuussa joten varmasti kahden kanssa on yksin sitten rankempaa... Mutta kyllähän sitä nyt on pärjättävä. Pärjäähän moni jatkuvasti yksin!!! :)

syksyllä tehtiin perustukset (kivijalka, lattia)
seuraavana vuonna maaliskuun lopulla aloitettiin rakentaminen, muutettiin syyskuussa.
lähes kaikki itse, lukuunottamatta putki ja sähkötöitä

Joo luinkin sun kirjoituksia hieman pikaisesti tuolta raksapuolelta :) Enpä ole koskaan kuullut tuollaisesta "siirrosta" :O
Ja meille on kanssa toinen lapsi tulossa maaliskuussa joten varmasti kahden kanssa on yksin sitten rankempaa... Mutta kyllähän sitä nyt on pärjättävä. Pärjäähän moni jatkuvasti yksin!!! :)
[/quote]

Olihan se ihan mielenkiintoinen operaatio tuo siirto. Osa siitä on vielä tekemättäkin. Ensin piti miehen purkaa koko talo, sitten tukkirekalla tuotiin kaks kuormaa tänne niitä hirsiä (viimeinen kuorma vielä odottaa siellä) ja eikun uudelleen kasaan koko höskä :) Meki ollaan tosiaan aloitettu tuossa vuosi sitten ja vasta on vanha puoli pystyssä (ilman kattoa).

Kyllä sitä pärjää, vaikka ei se aina helppoa ole. Eikä kannata yhtään tuntea syyllisyyttä siitä, jos ite valittaa väsymystään yms. vaikka mies tekeekin yhteistä kotia. Perheen kustannuksella sitä ei minusta kuitenkaan kannata tehdä :)

Kovasti tsemppiä teille, varmaankin tuolla toisessa ketjussa sitten enemmänkin pääsen perille tein raksajutuista...

Talossa neliöitä 188 + lämmin varasto 25m2+ kahden auton katos
Itse teimme melkein kaiken, pitkästä tavarasta
Rakentaminen aloitettiin 30.3.2004 ja muuttotarkastus oli 17.10.2005, eli noin 1,5vuotta meni. Muutimme aika keskeneräiseen, esim. sauna ja yläkerta olivat rakentamatta muuttaessaan.
Lopputarkastus oli 1.10.2008 :)

Yhteistyössä