Oman (maantienharmaa)värin kasvatus tummasta hiusväristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rumat hiukset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rumat hiukset

Vieras
Mulla oma väri sellanen vaalea maantienharmaa ja oon värjännyt hiukset monen,monen monta kertaa joko mustalla tai mustanruskealla,ja tietty älypäänä vielä laittanut aina sen kestovärin koko tukkaan ja noin about kerran kuussa vielä,jes! eli siis värikerrostumia on ja pahasti! No mutta nyt loppu värjäilyt,tuli allergia ja vihaan jo tätä kulahtanutta tummaa väriä,siilikskään en kehtais kuinkaan vetää.
Eli apua! mun tukka näyttää nyt hirveeltä,miten ihmeessä selviin sen ajan että oma väri on kasvanut edes siedettävään mittaan ja sitten voisin värjätyt pätkästä.Onko mitään keinoa?

Mulla oma väri sellanen vaalea maantienharmaa ja oon värjännyt hiukset monen,monen monta kertaa joko mustalla tai mustanruskealla,ja tietty älypäänä vielä laittanut aina sen kestovärin koko tukkaan ja noin about kerran kuussa vielä,jes! eli siis värikerrostumia on ja pahasti! No mutta nyt loppu värjäilyt,tuli allergia ja vihaan jo tätä kulahtanutta tummaa väriä,siilikskään en kehtais kuinkaan vetää.
Eli apua! mun tukka näyttää nyt hirveeltä,miten ihmeessä selviin sen ajan että oma väri on kasvanut edes siedettävään mittaan ja sitten voisin värjätyt pätkästä.Onko mitään keinoa?

Ainoa keino on vaalentaa se väri mahdollisimman lähelle omaa väriä, jolloin se tuleva juurikasvu ei satu silmään niin pahasti.

Ja oikeasti, se juurikasvu on HIRVEÄN näköinen jos oma on maantienharmaa ja värjätty osuus tumma.

Koska sulla on allergiaa, niin menisin ehdottomasti kampaajalle värjäilemään, kerran tai kaksi se hinta kirpaisee,mutta sitten saat kasvatella omaa väriä vaikka kuinka pitkään ilman kustannuksia.

Mulla on sama projekti edessä. Tai noh, saa nyt nähdä miten pitkälle mä pääsen kun monen monta kertaa olen ajatellut sen värjäyksen lopettaa, mutta parin kuukauden päästä juurikasvu on alkanut kyllästyttää ja olen kaupasta hakenut sen tumman ruskean värin. Edellisen kerran värjäsin joskus huhtikuun alussa, joten oon tässä taas sen pari kuukautta ollu värjäämättä, juurikasvu alkaa olemaan aika järkky, mutta mä pidän nyt pintani ja EN VÄRJÄÄ :D

Tuliko sulle ap muuten joku allerginen reaktio väristä?

[QUOTE="Mie";28553105]Mulla on sama projekti edessä. Tai noh, saa nyt nähdä miten pitkälle mä pääsen kun monen monta kertaa olen ajatellut sen värjäyksen lopettaa, mutta parin kuukauden päästä juurikasvu on alkanut kyllästyttää ja olen kaupasta hakenut sen tumman ruskean värin. Edellisen kerran värjäsin joskus huhtikuun alussa, joten oon tässä taas sen pari kuukautta ollu värjäämättä, juurikasvu alkaa olemaan aika järkky, mutta mä pidän nyt pintani ja EN VÄRJÄÄ :D

Tuliko sulle ap muuten joku allerginen reaktio väristä?[/QUOTE]

Joo,tuli allerginen reaktio.Alkoi pikku hiljaa joka värjäys kerralla ensin vähän polttelee ja kirvelee päänahka,kun oli väri vaikuttamassa päässä.Viimisellä kerralla polte ja kirvely oli jo todella kovaa,jouduin kesken kaiken pestä värin pois,sen jälkeen on pää kutissu ja kirvelly (öisin oon raapinut päänahkaa aika lailla,päivisin kärsin ja kärvistelin,ja päänahka ja niska hirveessä ihottumassa,en uskaltais enää laittaa väriä.
Ja tuohon toiseen viestiin sellasta,että vaalentaa en ala,eli siis joutuisin laittaa värinpoiston,mulla tää tukka ei muutenkaan enää missään unelma kunnossa ole,ja toiseks,sen verran kerrostunut tää väri,että yks värinpoisto ei taida riittää,joku allergia vapaa"luomuväri"joo,ehkä...mutta haluisin niin tästä väri kierteestä eroon,ois kiva kun ois oma väri vaan päässä,hiuksetkin ois varmasti paremmas kunnossa,siihen korkeintaa voisin laittaa ihan vähän ohuita vaaleita raitoja,mut joo,aika kaukanen unelma vielä,hitto!

Mille aineelle olet allerginen, helpottaisikohan kasvatusaikaa KC color mask hoitoaineet ? Itselläni maantienväriset värjäämättömät hiukset ja noista tarttuu väri ihan kivasti ja lähtee sitten muutamassa pesussa pois.

[QUOTE="Vieras";28553203]Mille aineelle olet allerginen, helpottaisikohan kasvatusaikaa KC color mask hoitoaineet ? Itselläni maantienväriset värjäämättömät hiukset ja noista tarttuu väri ihan kivasti ja lähtee sitten muutamassa pesussa pois.[/QUOTE]

En tiedä mille tarkalleen olen allerginen,en oo missään testissä käynyt,ainostaan vaan lääkärille kävin näyttää päänahkaa ja sain voidetta ja ataraxia kutinaan...tuo "väri hoitoaina" kuulostais aika hyvältä,tosin aika useasti sitä joutuisin varmaan laittamaan....tai toinen vaihtoehto taitaa kai sitten kulkea pokkana vaan ihmisten ilmoilla näillä hiuksilla ja siitä johtuvasta "kalju efektistä" tai peitellä juurikasvua huiveilla,onhan nyt kesäkin...heh...

Nuo sun oireet edellisestä värjäyskerrasta kuulosti jo sen verran pahoilta että seuraavalla kerralla tosiaan voi silmät muurautua umpeen, kasvot turvota tunnistamattomiksi jne. Että sinuna en ottaisi riskiä! Itse kokeilisin sinuna siihen värjättyyn osioon kaupasta sellaista B4 värin poistoa, se siis ei ole tavallinen värinpoisto vaan se poistaa hiuksesta keinotekoista väriä.
Toisaalta tuon allergiareaktion takia odottaisin vielä pari kuukautta että ainetta tarvisi laittaa mahdollisimman kauas päänahasta.

Vaikka en tiedäkkään onko siinä niitä aineita mitkä sen allergia johtuu. Kun tummissa huisväreissähän on eniten sitä ainetta joka nuo allergiat aiheuttaa.

Itse sain allergisen reaktion kestoväristä, joten siirryin käyttämään kevytsävytteitä ja ongelma hoitui sillä. Välillä elelen pitkiä aikoja juurikasvuni kanssa, koska oma hiusvärini ei kuitenkaan ole blondi, joten väriero ei ole kovin suuri ja en ehdi värjätä hiuksiani kovin usein. Kevytsävytteillä homma hoituu ongelmitta!

Yhteistyössä