Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Mitenhään sais selvissä tuon kuluihin menevän summan... euroina ?Mitä esim. kiinteistövero on? Miten se määräytyy?
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:kohteessa sähkölämmitys... mutta takka sekä leivinuuni myös.
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Mä punnitsen niin tätä... ostaakko n.80neliöinen 47vuonna rakennettu pieni idyllinen omakotitalo.... vai samaan ostohintaan 3h+k+sauna kerrostalo asunto.
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Leivinuuni olisi keskellä taloa... sekä talossa kaksi semmosta pömpeli takkaaUlkosauna + omakaivo josta vesi saunaan. En osaa ettiä tuolta kunnansivuilta sitä kiinteistöveroa... :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Mä punnitsen niin tätä... ostaakko n.80neliöinen 47vuonna rakennettu pieni idyllinen omakotitalo.... vai samaan ostohintaan 3h+k+sauna kerrostalo asunto.
No kuule, jos sulla on sen jälkeen vielä rahaa remontoida ja tehdä jätevesikaivot tulevan lain vaatimusten mukaisiksi ja hankkia vesi (sauna, vessa, suihku) sinne tupaan niin otappa ja osta vaikka se talo
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Leivinuuni olisi keskellä taloa... sekä talossa kaksi semmosta pömpeli takkaaUlkosauna + omakaivo josta vesi saunaan. En osaa ettiä tuolta kunnansivuilta sitä kiinteistöveroa... :ashamed:
Mä voin kyllä sanoa ihan omasta kokemuksesta, että puulämmitys pääasiallisena lämmönlahteenä ei oo niitä kivuttomimpia tapoja lämmittää. Ensinnäkin niitä puita pitää olla10-20 mottia per vuosi, riippuen kylmyydestä ja lämmitysparpeesta. Itse tehden siihen saa hyvinkin kulumaan pari kuukauttaa vuodesta. Ostettuna sekapuu on 35-45 euroa motti, eli ei oo ilmasta sekään, ja tietty sillä pitää olla varasto jossakin. Eikä se yleensä ihan riitä vaan lisäksi menee sitä sähköäkin. Ja työmäärä päivittäin....
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:Tän takia mä nimenomaan kyselenkin näitä asioita. Koska itse en ole koskaan omakotitalossa asunut enkä oikeestaan haaveillutkaan. Nyt kuitenkin saatiin semmonen tarjous joka laittoi miettimään asiaa uudestaan. Ja oikeestaan aika piinaavaa mun mielessä tällä hetkellä. Mutta olen erittäin varovainen , koska näämä kulut kuitenkin pelottaa suuresti verrattuna esim. rivi/kerrostalo asumiseen.