oma talo

Tervehdys Pirkanmaalta!
Millaisia kokemuksia teillä on talon ostosta??
Minua hirvittää hintataso ja talojen laatutaso.Tontteja ei tunnu löytyvän jotta saisi oman uuden rakentaa joten on päädytty ravaamaan taloesittelyissä harva se päivä, toisaalta meitä kiinnostavat kohteet on äkkiä katottu, Tampere,Kangasala ja Lempäälä akselilla.
Remontoimiseen emme haluaisi lähteä, niitä kohteita on paljon, remonttitaitoiselle, kuten myynti-ilmoituksissa lukee.Meistä ei ole sellaiseen, pintaremppa ok, tapetointi ja maalaus hanskassa mutta laatotukset esim.hakusessa.
Turhauttavaa, alkaa into mennä.Poika kohta 5 vee ja tulossa kakkonen nyt lokakuussa,alkaa olla kohta tiukkaa ehtiä omaan ennen vauvaa, yritämme kovasti.Tai sitten projekti jäihin ja ehkä puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen uusi aloitus, kun minulla on taas enrgiaa tähän asiaan..
Lukisin mielelläni kokemuksianne..
 
Empäs nyt osaa neuvoa sinua kun asumme ihan eri suunnalla. Ja me olemme myös etsimässä tonttia joka on myöskin vaikeaa koska meillä on jo "ensiasunto" eli kunnan puolelta meidän turha tonttia havitella :( . Yksityiseltä olemme sitten kyselleet tosi huonoin tuloksin. Täälläpäin olisi kyllä tontteja mutta kun haluamme vain ja ainoastaan tähän tiettyyn paikkaan koska lasten koulut on siinä lähistöllä (lähempänä kuin nyt missä asumme) enkä raaski heitä irroittaa kavreistaan, olen jo luvannutkin heille että koulua ei tartte vaihtaa eikä kavereita jättää =) . Jo viime vuonna etsimme tonttia ja vielä olemme tässä :eek: , turhauttavaa on!

Toivotan kuitenkin kovasti Onnea teille kodin etsintään =) !
 
Meillä on jo aikaa siitä kun talon ostimme, mutta seuranneena hintoja vois sanoo, että ihan järkyttäviä on hinnat kuntoon nähden.

Tontteja löytyis täältä meitin läheltä, eli viiala-toija-kylmäkoski akselilta ja varmaan vielä Valkeakoskelta!! Niin ja kohtuu hintaisia ja uudehkoja taloja, joskin harvakseltaan!
 
Meillä on oma talo turussa, ja kauan kesti ennen kuin mieleinen löytyi. Kauan piti etsiä j aolla sitten vaan heti valmiina kun oikea osuu kohdalle. Rempastakin selviää jos tietää hyviä tekijöitä. Minusta henk. koht uudet talot ja uudet alueet on pääsääntöisesti aika ikäviä ja rumia, joten olen valmis sitten sopeutumaan remontin aiheuttamiin ikävyyksiin.

Hyvä puoli on siinä, että pääsee jo asutulle alueelle eikä ihan keskelle peltoa, eikä liikennekuluja mene paljonkaan kun julkisilla pääsee hyvin matksutamaan (vaunujen kanssa vielä ilmaiseksi).

JOs päätyy ostamaan vanhaa, niin remppaa kannattaa tehdä niin paljon kun voi ennen kuin muuttaa. On hyvä, että tärkeimmät pisteet on toimivassa kunnossa muuton keskellä. laajennuksia ym. voi sitten tehdä pikkuhiljaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 11:05 Hades kirjoitti:
Meillä on jo aikaa siitä kun talon ostimme, mutta seuranneena hintoja vois sanoo, että ihan järkyttäviä on hinnat kuntoon nähden.

Tontteja löytyis täältä meitin läheltä, eli viiala-toija-kylmäkoski akselilta ja varmaan vielä Valkeakoskelta!! Niin ja kohtuu hintaisia ja uudehkoja taloja, joskin harvakseltaan!

Samaa mieltä, täältä seudulta ei muuten ole kuin reilun puolen tunnin ajomatka Tampereelle! Itse ollaan rakennettu oma, joten ei ole tuota ongelmaa ja niin kauan sitten, että ollaan jo päästy pankinkin holhouksesta =) =) =) .
 
Me ostettiin oma juuri sellainen remontoitava talo juuri ennen kuin hinnat nousivat. Mies osaa tehdä itse, mutta teettää ammattiväellä kaikki vaativammat jutut, kuten laajennuksen rungon, sähkötyöt ja vesijohdot. Meillä on aivan upea tontti ja paikka, mihinkään ei tästä ole kiire. Piharakennuskin on, josta myyjä ei ottanut mitään vastuuta ja nyt se on aivan upea vierastalo+sauna. Kyllä se oli tuurissa, että tämä löydettiin. Oltiin tietoisia paikkakunnan tarjonnasta ja kun tämän talon ensiesittelyyn tultiin, niin 15 min jälkeen ajettiin kiireesti takaisin kotiin ja soitettiin välittäjälle ja tarjottiin hintapyynnön verran talosta. Samana iltana oli tullut vielä toinen tarjous, joka oli vain 5 000 euroa vähemmän.

Eli kyllä etsivä löytää ja kun löytää, kannattaa toimia vikkelään. =) Ajan kanssa... =)
 

Yhteistyössä