Oma reaktioni...pojan iPadilla oli homoeroottinen kuva :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaksia

Vieras
Mulla on niin paha olla, ahdistaa. Itkettää. Oma mieheni 17 vuoden avioliiton jälkeen sanoi olevansa homo ja ettei ole koskaan oikeasti rakastanut minua. Petti minua mieskaverinsa kanssa. Koko liitto oli sitä ennenkin henkistä rajoittamista, väheksyntää ja haukkumista minua kohtaan, joten näin kolmen vuoden jälkeen erosta olen todella iloinen että pääsin miehestä eroon.

Ilmeisesti tuosta jäi kuitenkin henkiset arvet ja traumat minulle. Tiedän, että exällä on kotonaan koriste-esineinä pieniä kipsipatsaita alastomista miesfiguureista antiikin kreikan tapaan. Exä asuu myös miehen kanssa.

Meillä on exän kanssa kaksi lasta, 8-vuotias tyttö ja pian 13-vuotias poika. Nyt äsken tarkastaessani pojan iPadista (näyttö siis lukittuna), ettei siinä ole akku loppumassa yön aikana, oli siinä näytöllä ilmeisesti Spotifyn tai muun musiikkisoittimen kappaleen kuva, jossa on kaksi alastonta miestä hyväilemässä toisiaan. Siis tavallaan jäänyt se musiikkikappale kesken kuuntelun, jolloin se kappaleen "kuva" on iPadin näytöllä...hankala selittää. Poika huomasi minun huomanneen sen ja meni ihan vaikeaksi, alkoi äkkiä selittäö kuinka tuollainen oli näköjään vain yhtäkkiä ilmaantunut siihen ilman hänen tietämystään.

Ei pitäisi, mutta minulle jäi tosi kamala olo. Itkettää vaan, ja tuntuu etten pysty katsomaan poikaani silmiin. Tiedän tämän olevan ja kumpuavan avioliiton päättymiseen liittyneistä asioista ja tunteista, mutta silti tuntuu aivan kamalalta. Tuntuu vaan jotenkin hirveältä, jos exän lisäksi vielä poikanikin olisi homo. En tiedä miksi....eihän se poikaani muuta. Ja samalla huomaan mielessäni vihaavasi exää, että hän olisi "käännyttänyt" lapseni. Järjetöntä, tiedän, mutta silti nämä tunteet nousevat pintaan.

Kiitos kun sain jakaa jonnekin. Kenellekään läheiselle en näistä pysty puhumaan.

fae39e4040541dda71f126257ab53b8193daff35b9e6c65a8d52ab0924a72a0e.jpg

Mulla on niin paha olla, ahdistaa. Itkettää. Oma mieheni 17 vuoden avioliiton jälkeen sanoi olevansa homo ja ettei ole koskaan oikeasti rakastanut minua. Petti minua mieskaverinsa kanssa. Koko liitto oli sitä ennenkin henkistä rajoittamista, väheksyntää ja haukkumista minua kohtaan, joten näin kolmen vuoden jälkeen erosta olen todella iloinen että pääsin miehestä eroon.

Ilmeisesti tuosta jäi kuitenkin henkiset arvet ja traumat minulle. Tiedän, että exällä on kotonaan koriste-esineinä pieniä kipsipatsaita alastomista miesfiguureista antiikin kreikan tapaan. Exä asuu myös miehen kanssa.

Meillä on exän kanssa kaksi lasta, 8-vuotias tyttö ja pian 13-vuotias poika. Nyt äsken tarkastaessani pojan iPadista (näyttö siis lukittuna), ettei siinä ole akku loppumassa yön aikana, oli siinä näytöllä ilmeisesti Spotifyn tai muun musiikkisoittimen kappaleen kuva, jossa on kaksi alastonta miestä hyväilemässä toisiaan. Siis tavallaan jäänyt se musiikkikappale kesken kuuntelun, jolloin se kappaleen "kuva" on iPadin näytöllä...hankala selittää. Poika huomasi minun huomanneen sen ja meni ihan vaikeaksi, alkoi äkkiä selittäö kuinka tuollainen oli näköjään vain yhtäkkiä ilmaantunut siihen ilman hänen tietämystään.

Ei pitäisi, mutta minulle jäi tosi kamala olo. Itkettää vaan, ja tuntuu etten pysty katsomaan poikaani silmiin. Tiedän tämän olevan ja kumpuavan avioliiton päättymiseen liittyneistä asioista ja tunteista, mutta silti tuntuu aivan kamalalta. Tuntuu vaan jotenkin hirveältä, jos exän lisäksi vielä poikanikin olisi homo. En tiedä miksi....eihän se poikaani muuta. Ja samalla huomaan mielessäni vihaavasi exää, että hän olisi "käännyttänyt" lapseni. Järjetöntä, tiedän, mutta silti nämä tunteet nousevat pintaan.

Kiitos kun sain jakaa jonnekin. Kenellekään läheiselle en näistä pysty puhumaan.
Tuota taustaa vasten ymmärrän reaktiosi hyvin. Mutta poikaa varmasti nolotti, kun näit kuvan ja reagoi sinun reaktioosi. Tuollaisen katselu voi kuitenkin kuulua ihan normaaliin kehitykseen ja omaan seksuaalisuuteen tutustumiseen. Ehkä isän suuntautuminen herättää kiinnostusta tutustua enemmän monenlaisiin suhteisiin. Ketään ei kuitenkaan käännytetä homoksi, kyllä se lähtee ihmisestä itsestään. Eikä homoseksuaalisuuteen tutustuminen tarkoita että poikasi olisi kuitenkaan itse homo. Asiasta kannattaa varmasti keskustella kunhan olet itse rauhoittunut ja tulee sopiva/luonteva tilaisuus.

Ei helvetti Sanoit itse jo että kyseessä oli spotifyn viimeksi kuunnellun biisin kuva - itse biisihän ei todennäköisesti liity mitenkään homoseksuaalisuuteen, veikkaan että biisikuvan on tarkoitus olla lähinnä taiteellisen provosoiva kuten ne yleensä ovat. Itse ainakin nautin musiikkini kuuloaistilla näköaistin sijaan.
Lisäksi on mielestäni aika naurettavaa että a) Pelkäät 13v-lapsesi olevan homo, sillä seksuaalinen suuntautuminen heittelee railakkaasti siinä iässä eikä sen iän suuntaumisesta voi vielä tehdä lopullisia päätelmiä b) Pelkäät lapsesi olevan homo -mitä sitten? c) Luulet seksuaalisen suuntaumisen tarttuvan. Järki käteen nyt ihan oikeasti.

Toisin kuin eksäsi, poikasti rakastaa sua äitinään koko elämänsä!

-Kunhan et pilaa sitä yrittämällä määrätä miten saa suuntautua seksuaalisesti. Kasvun paikka sulla nyt! Voimia siihen!

Kukaan ei synny homoksi, homoksi kasvatetaan tai sitten johtuu ympäristön vaikutuksista.

Kiletäisin ilman muuta lapsen tapaamiset homoisän ja tämän perserakastajan luona. Muuten tosiaan pian lapsesikin on mukana homostelun sairaudessa!

Nykynuorten suosiossa oleva musiikki on kuvitettu seksuaalisesti ja suuntautumisia kuvissa riittää. Biisit eivät välttämättä juurikaan liity niiden markkinointikuviin. Ja jos poika on vaikkapa kuunnellut jotakin valmista soittolistaa, biisi ei edes ole hänen valitsemansa.

Surullisinta tuossa on se, että poikasi osaa varoa reaktioitasi ja vieläpä noin mitättömästä asiasta. Ilmeisesti ero ja sen päälle vielä miehen uusi parisuhde on saanut sinut pillastumaan kaikesta, mikä aiheeesta muistuttaa.

Yritä päästä yli itse ja anna myös lastesi olla lapsia ja nuoria ja sellaisina vapaita varovaisuudesta. Ei ole heidän syynsä, että kaiken piti mennä niin ikävästi sinun avioliitossasi.

Nyt järki käteenUnohda omat traumasi pojan isästä hetkeksi. Jos poika on homo, niin et sille mitään voi, mutta sille voit, ettei hän toista isänstä tragediaa ja sumuta jotain naista kulissiliitolla. Kannattaa siis hyväksyä avoimesti poikasi suuntautuneisuus ja kehottaa häntä olemaan oma itsensä alusta lähtien..

Nyt järki käteenUnohda omat traumasi pojan isästä hetkeksi. Jos poika on homo, niin et sille mitään voi, mutta sille voit, ettei hän toista isänstä tragediaa ja sumuta jotain naista kulissiliitolla. Kannattaa siis hyväksyä avoimesti poikasi suuntautuneisuus ja kehottaa häntä olemaan oma itsensä alusta lähtien..

Homouden voi vielä kitkeä 13v pojasta pois. Homous on sairaus, josta voi parantua!

Kukaan ei synny homoksi, homoksi kasvatetaan tai sitten johtuu ympäristön vaikutuksista.

Kiletäisin ilman muuta lapsen tapaamiset homoisän ja tämän perserakastajan luona. Muuten tosiaan pian lapsesikin on mukana homostelun sairaudessa!

Ja taudeissa. Ei siinä kauan mene kun vönhempi homosetä vähän "opettaa" mitä tähän sairaaseen ajattelumaailmaan kuuluu.

Eihän tuossa välttämättä kyse ole siitä että poika olisi homo vaan jos isä on niin hakee tietoa tuota kautta asiasta, varsinkin jos sinun itsesi on vaikea asiasta puhua.

Yhteistyössä