Oma äiti ja joululahjaraha kirsitää hermoja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Nyt kyllä meinaa pikkusen ärsyttää! Me saatiin minun äidiltä tukku rahaa joululahjojen ostamista varten. Hän kun ei itse kuulemma osaa ostaa mitään sopivaa, eikä ole aikaakaan. No, me haluttaisi laittaa se lahjaraha säästöön ensi syksyn matkaa varten, näin se menisi johonkin mitä me halutaan ja mihin tarvitaan rahaa. Mutta tämähän ei mummolle käy! Pitää ostaa jokaiselle jotain ja viedä paketit aattona mummolaan joulupukin jaettaviksi. Eikä varmaan edes riitä, että ostan esim. kirjan itselleni, heti se on sitten kyselemässä, että mihinkäs ne loput rahat on käytetty!!

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Nyt kyllä meinaa pikkusen ärsyttää! Me saatiin minun äidiltä tukku rahaa joululahjojen ostamista varten. Hän kun ei itse kuulemma osaa ostaa mitään sopivaa, eikä ole aikaakaan. No, me haluttaisi laittaa se lahjaraha säästöön ensi syksyn matkaa varten, näin se menisi johonkin mitä me halutaan ja mihin tarvitaan rahaa. Mutta tämähän ei mummolle käy! Pitää ostaa jokaiselle jotain ja viedä paketit aattona mummolaan joulupukin jaettaviksi. Eikä varmaan edes riitä, että ostan esim. kirjan itselleni, heti se on sitten kyselemässä, että mihinkäs ne loput rahat on käytetty!!

Sinuna palauttaisin ne rahat, ja sanoisin että jakaa ja sijoittaa ne lahjoihin juuri niin kuin haluaa. Tuo nimittäin kuullostaa oikeasti ihan hullulta.

no öö... saa kai se mummo päättää itse mihin rahansa käyttää? Olkoonkin että antoi rahan sulle, niin on silkkaa kiittämättömyyttä jos vaadit että raha pitää saada käyttää kuten SINÄ haluat!

Mummo ei kuulosta pahalta, eikä mummon toiveet, vaan sinä kuulostat kiittämättömältä

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
no öö... saa kai se mummo päättää itse mihin rahansa käyttää? Olkoonkin että antoi rahan sulle, niin on silkkaa kiittämättömyyttä jos vaadit että raha pitää saada käyttää kuten SINÄ haluat!

Mummo ei kuulosta pahalta, eikä mummon toiveet, vaan sinä kuulostat kiittämättömältä

Miks ihmeessä pitäs ostaa jotain turhaa krääsää, jota ei tarvita :o Vaatetta on, leluja on, sukset, luistimet yms. löytyy. Itse on lapsille ostettu 5 lahjaa per nenä ja siinä on mielestäni ihan tarpeeksi.

No olis sit mummo itse ostanut, eikä antanut toiselle sitä rahaa.

Miks ihmeessä pitäs ostaa jotain turhaa krääsää, jota ei tarvita :o Vaatetta on, leluja on, sukset, luistimet yms. löytyy. Itse on lapsille ostettu 5 lahjaa per nenä ja siinä on mielestäni ihan tarpeeksi.

No osta sit jotain sitä matkaa ajatellen?
Lennot?

Alkuperäinen kirjoittaja MinttuÄiti:
Mä kyllä laittaisin ne lahjoihin koska mummo niin toivoo.
Ja miksi meinaat pilata mummon joulun?

Niin juuri. Jos se kuiteskin olis ostanut jotain ns tavaraa/vaatetta ym JOS osais ite valita. Lisänä rikka rokassa, saatteha nyt ihan ilmaiseksi siis ostaa jotain ihanaa. Ole kiitollinen! :flower:

leiki että ostitte nuo 5 lahjaa mummon rahalla?

Just just. Eli tarvii ostaa jotain ihan turhaa krääsää vaikka rahalla olisi parempaakin käyttöä?

Ei mene mulla jakeluun. Jos lahja annetaan rahana, niin minusta sen saa silloin käyttää juuri kuten haluaa. Aika outoa, että annetaan rahaa ja sitten pitäisi vielä melkeinpä antaa kuitit rahan lahjoittajalle siitä mitä on ostettu... Ostakoon siinä tapauksessa rahan antaja itse lahjat.

Ihmettelen myös.. Ei kai se teidän lomamatka ole tuollaisesta asiasta kiinni? :) Teet niin kuin mummi toivoi, minusta ihan mukava ja huomaavainen ele.

Rahahan annettiin lahjojen ostamista varten, ei lahjaksi. Kaikesta taalla valitetaan, eraat mankuu kun eivat saa tarpeeksi ja blaa blaa. Kumma kun mihinkaan ei osata olla tyytyvaisia. Olisit kiitollinen, etta sulla on noin antelias aiti, etta ihan tukun rahaa antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Rahahan annettiin lahjojen ostamista varten, ei lahjaksi. Kaikesta taalla valitetaan, eraat mankuu kun eivat saa tarpeeksi ja blaa blaa. Kumma kun mihinkaan ei osata olla tyytyvaisia. Olisit kiitollinen, etta sulla on noin antelias aiti, etta ihan tukun rahaa antaa.

Näinpä. Just meinasin sanoa ihan samaa. Et teki niin tai näin niin ei kelpaa...

Jos mummo olis ostanu itse niin olis valitettu et ku osti sitä ja tuota mitä me niillä tehdään. ja paita on väärän värinen ja merkkinen ja ja ja

Ymmärrän kyllä mummoa, hän siis haluaa että jouluna aattona kuusen alla lahjoja, mieluisia lahjoja, koska olette itse ne valinneet. Pitää osata olla kiitollinen, minä oisin moisesta ikionnellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hermoraato:

Ihmettelen myös.. Ei kai se teidän lomamatka ole tuollaisesta asiasta kiinni? :) Teet niin kuin mummi toivoi, minusta ihan mukava ja huomaavainen ele.

Mä ajattelin heti sitä aattoa.et mummo odottaa innolla et saa nauttia ku lapset avaa paketteja ja jännätä et mitä niistä ''minun'' paketeista löytyyn...
Kyllä minulla ainaki mummona menis koko joulu harmaaksi jos saisin pettyä...

jos mummo ne hänelle antoi niin eikö se tarkoita että ne sa käyttää sellaiseen lahjaan kun lahjan saaja itse haluaa. jos mummo olisi ne halunnut lahjoihin laittaa mitä hän haluaa niin olisi sitten mennyt kauppaan.

mut osta rahoilla lahjakortti matkatoimistoon.

Jos mummo olis ostanu itse niin olis valitettu et ku osti sitä ja tuota mitä me niillä tehdään. ja paita on väärän värinen ja merkkinen ja ja ja

Siitähän just on kyse, ettei halua ostaa mitään vääränlaista ja kun nyt ei tarvi mitään,l on pakko ostaa vääränlaista, kun ei saa laittaa rahaa siihen oikeanlaiseen. Jotkut vaan ei tykkää tavarasta, siis ärsyttää saada tavaraa, jota ei oikeasti tarvitse, koska sen joutuu säilömään johonkin ja se on epäegologistakin. (Ja mä olen heille kade! Ite hukun kaikkeen krääsään)

Olisit kiitollinen, että sait rahaa. Ja just lahjoja vartenhan toi mummo antoi rahaa, ei lahjaksi. Ainahan sitä tarvii sukkia ja pikkareita esimerkiksi. Osta jotain semmosta.

Yhteistyössä