Oma äiti ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
Olen jo aikuinen ihminen, asunut vuosia omillani. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen olemme olleet tiiviisti tekemisissä ja perheeseemme syntynyt toinenkin vauva. Nyt kuitenkin välillä ahdistaa äitini käynnit. Neuvoo minua omassa kodissani ja tulee milloin huvittaa. Ei siis ilmoita etukäteen.. Onko kellään muulla tälläistä "vaivaa"? Miten saan taas etäisyyttä häneen ja "molemmille oman elämän"? Omat tutut jne. Hän tuntee lähes kaikki ystäväni, koska on niin usein meillä!

Samalla tavalla kuin lapsille pitää joskus myös äidille tehdä selväksi rajat, joiden sisällä hän toimii. Muuten elämästä ei oikeasti tule yhtään mitään.

Odotettavissa on, että hän ottaa nokkiinsa ja loukkaantuu, ainakin meillä kävi niin. Toinen vaihtoehto on, että sinusta tulee hermoraunio.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Miten sellaista voi sanoa ? Miten voin olla avaamatta ovea? AJatuksena kuulostaa tosi herkuttelevalta, mutta oikeasti?

Aika yksinkertaisilla sanoilla se tapahtuu. Jotenkin niin, että "toivon sinun ilmoittavan jatkossa koska tulet käymään meillä, kaikki muutkin tekevät niin.
Tämä on minun kotini ja nämä ovat minun lapseni, joita hoidan omalla tavallani, ja siihen sinulla ei pitäisi olla mitään sanottavaa."

Sanat ja niiden sisältö ovat yksinkertaisia. Sen sijaan tarvittu asenne on vaativa ja tilanteen arvioitu dramatiikkataso on korkea.

Piika-äiti

Mulla ei onneks tuota ongelmaa,mutta miehen äiti on niin rasittava. Mieheni on 36.v. ja äiti soittelee joka toinen päivä...ei ole mitään asiaa hänellä, että ärsyttää. Muutettiin hiljakkoin takas samalle paikkakunnalle ja yhtenä aamuna oli miehelleni soittanut, et onko meillä kaikki hyvin kun tänne päin meni ambulanssi. Voi jeesus täällä päin asuu satoja ihmisiä. Mies vaan tokassu et oon töissä ja lopetan nyt..alan tekeen töitä. Mulle aina valittaa, kun se soittaa,mut ei saa sanottuu hälle. Monta kertaa on kehottanut sanoon...mut ei mulle vaan mäkättää. Pistää niin vihaks.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Samalla tavalla kuin lapsille pitää joskus myös äidille tehdä selväksi rajat, joiden sisällä hän toimii. Muuten elämästä ei oikeasti tule yhtään mitään.

Odotettavissa on, että hän ottaa nokkiinsa ja loukkaantuu, ainakin meillä kävi niin. Toinen vaihtoehto on, että sinusta tulee hermoraunio.

Piika-äiti

Näin.

Yhteistyössä