Oma aika kortilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mutteri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mutteri"

Vieras
Nyt kyllä täytyy myöntää, että väsyttää :/. Olemme miehen kanssa eronneet ja lapsesta on yhteishuoltajuus. Lapsi on luonani aina kaikki vapaapäiväni eli teen siis kolmivuorotyötä. Omaa aikaa on ainoastaan työpäivinä töiden jälkeen tai vuoroa ennen- sekin aika menee sitten nukkuessa.

Joskus harvoin lapsi on mummolassa yökylässä, silloin käyn yleensä baareilemassa. Tätä siis tapahtuu ehkä muutaman kuukauden välein. Olen nykyisin koko ajan väsynyt. Vapaapäivinä ei voi edes nukkua pitkään koskaan, kun lapsi herää aikaisin.

Koita ottaa torkkuja työpäivien päätteeksi? Entä voisiko baarittelun tilalle ottaa jotakin, joka lataisi akkuja, esim kävelyä, rauhoittava kirja, uimahallin poreammeessa loikoilu tms. Itsellä takana totaaliyh-täyspäivätyö-päiviä (totaalisuus merkiten siis sitä että koskaan ei ollut töiden jäkeen tilaisuutta tehdä näitä juttuja...) Melkoinen elämänvaihe. Tällä hetkellä hieman toisenlainen. LIsäisin vielä, että silloin meni lehdet suoraan postiluukusta paperinkeräyslaatikkoon, telkkaria en paljon katsonut (joskus kirjaimellisesti esim 5 min jotta sai ajatukset irti toisenlaisiin maailmoihin mikä oli virkistävää) ja söin hirveesti salaatteja että jaksaisi jotenkin pysyä virkeänä. Ja jos kykeni, ja tilaisuus tuli, kävin lenkillä. Ja näin kavereita lasten kera. LAstenhoitaja oli joskus palkattunakin. Kun tämä vaihe menee ohi, huomaat että sinulla on paljon aikaa, sillä aika alkaa tuntua erilaiselta, tai toki olemme kaikki erilaisia ja meillä on erilaiset elämän kokemukset mutta minä ainakin allekirjoitan tämän väittämän.

Koita ottaa torkkuja työpäivien päätteeksi? Entä voisiko baarittelun tilalle ottaa jotakin, joka lataisi akkuja, esim kävelyä, rauhoittava kirja, uimahallin poreammeessa loikoilu tms. Itsellä takana totaaliyh-täyspäivätyö-päiviä (totaalisuus merkiten siis sitä että koskaan ei ollut töiden jäkeen tilaisuutta tehdä näitä juttuja...) Melkoinen elämänvaihe. Tällä hetkellä hieman toisenlainen. LIsäisin vielä, että silloin meni lehdet suoraan postiluukusta paperinkeräyslaatikkoon, telkkaria en paljon katsonut (joskus kirjaimellisesti esim 5 min jotta sai ajatukset irti toisenlaisiin maailmoihin mikä oli virkistävää) ja söin hirveesti salaatteja että jaksaisi jotenkin pysyä virkeänä. Ja jos kykeni, ja tilaisuus tuli, kävin lenkillä. Ja näin kavereita lasten kera. LAstenhoitaja oli joskus palkattunakin. Kun tämä vaihe menee ohi, huomaat että sinulla on paljon aikaa, sillä aika alkaa tuntua erilaiselta, tai toki olemme kaikki erilaisia ja meillä on erilaiset elämän kokemukset mutta minä ainakin allekirjoitan tämän väittämän.

Niinkuin sanoinkin, töiden jälkeen nukun koska olen niin poikki. Baarissa käyntiä en halua kokonaan lopettaa, harvoin siellä kuitenkin nytkin käyn. Niin, ymmärrän kyllä että lapsi on pieni vain vähän aikaa ja tietysti haluan viettää hänen kanssaan kaiken mahdollisen liikenevän ajan. Sille en voi kuitenkaan mitään, että olen lopen naatti.

Minkä ikäinen lapsi on?

Meillä on myös nuo lapset tuossa koko ajan, ettei sinänsä ole sen enempää omaa aikaa. Mutta voitteko sopia sitten jotan vapaa-aikaa sinullekin lapsesta jos tuntuu että olet niin uupunut.

Jotenkin itse miellän että kun niitä lapsia on tehnyt, niin siinä ne sitten ovat 24/7. Eikä aamuisin saa nukuttua pitkään kunnes lapset ovat vähän vanhempia.

Yhteistyössä