Oltiinko me ihan hirveitä virpojia?:0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Siis lapsena kun trulliteltiin täällä pohjanmaalla.Ei äiti meidän kans koskaan mitään vitsoja väsännyt.niimpä ei annettu niitä yhtäkään.Ei niitä kyllä kukaan koskaan vaatinutkaan,joten ihan pikkusina ei niistä edes tiedetty.Kunnon vaatteet ja meikit meillä kyllä aina oli.Ja paljon herkkuja saatiin! =)

Usein laulettiin:

"Me tuolta kyöpelinvuarelta lennettiin tänne Vuasan kuapunkiin.Ja me toivotamma hyvvää pääsiäistä tänne Vuasan kuapunkiin!"

Ja monesti kyllä lausuttiin se Virvon varvon tuoreeks.......ja nyt kun tarkaa mietin nii muistan joskus ihmetelleeni että mikä vitsa? :ashamed:

Niin ja kukaan ei koskaan neuvonut että pitäisi kysyä ensin voimmeko virpoa. :ashamed: Taidettii olla melko kamalia? :ashamed: Kysyykö nykyään suurinosa luvan ensin?Entä kuinka silloin kun itse olitte lapsia?

Hassua, että ne kaikki säännöt on aikuisille niin tärkeitä. Musta on vaan kivaa, kun pennut tulee oven taakse, en mä siitä risusta vältä, tai siitä mitä ne sanoo.

Ei mekään olla lupaa kysytty, eikä meidän lapset. :ashamed:
En oo edes tajunnu että pitäis kysyä. :ashamed: Oon ajatellu, että jotka eivät trulleja halua, eivät varmaankaa avaa edes ovea. Eikä meidän lapset käykään kun muutamassa tutussa talossa, joissa heitä odotetaan.

Kyllä me aina kysyttiin lupa (kotona oli painotettu, että lupa pitää kysyä ) ja väsäsimme huolella ja hartaasti niitä vitsoja. Tämä oli 80-luvulla.

Mutta tuskin te kamalia olitte. :) Kumma vain, että kotona ei teitä oltu yhtään ohjeistettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hassua, että ne kaikki säännöt on aikuisille niin tärkeitä. Musta on vaan kivaa, kun pennut tulee oven taakse, en mä siitä risusta vältä, tai siitä mitä ne sanoo.

No mä itse olen sun kans täysin samaa mieltä ja siks vähän järkyttynyt tän palstan ihmisten mielipiteistä..ja just siksi tuosta kuinka itse toimittiin.

Munkaa mielestä tarvi olla mitään vitsoja,kissat vaan repis ne,eikä loitsullakaan niin väliä.Hyvän pääsiäisen toivotus riittää mulle ja se kun saan ilahduttaa pikkusia.Tietenkin asia ois ihan eri jos virpomispäivä ois joka päivä tms.mut se on kerran vuodessa vaan! :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja veeko:
Kyllä me aina kysyttiin lupa (kotona oli painotettu, että lupa pitää kysyä ) ja väsäsimme huolella ja hartaasti niitä vitsoja. Tämä oli 80-luvulla.

Mutta tuskin te kamalia olitte. :) Kumma vain, että kotona ei teitä oltu yhtään ohjeistettu.

MMh :/

Onhan se hyvä opettaa lapset esim. ottamaan toisia ihmisiä huomioon juuri sillä, että kysytään lupa virpomiseen. Ja sit se, että kun antaa itse jonkin pienen lahjan, niin saa sitten palkkion siitä. Eikä niin että ne namut tulee kuin manulle illallinen... Mut aikuisenhan nää ohjeet on lapselle annettava..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja veeko:

MMh :/

Ei siinä muuten mitään, mutta ainakin nykypäivänä lapsista saa vähän ahneen/laiskan kuvan, jos ei viitsitä yhtään askarrella, vaan käydään vain palkkaa hakemassa. Nykyaikana, kun monilla aikuisilla (ja siten myös usein heidän lapsillaan on kaikkimulleheti-asenne, mutta mitään ei oltaisi silti valmiita tekemään, että haluamaansa saisi).
Sillä ihmettelem, että teille ei oltu kotona kerrottu vitsojen kuuluvan virpomiseen. Tehän ette jättäneet niitä tekemättä laiskuuttanne, vaan ette vain tienneet.

Yhteistyössä