Oltiin tänään eka kertaa perhekerhossa. Onko siellä aina yhtä tylsää?!?

10.04.2008
667
0
16
Muuten oli ihan kivaa, lapset viihtyi jne. mutta itseä jäi kaivelemaan se ihmisten outo käytös.

Ohjaaja kyseli asioita ja kaikki vaan nyökytteli et joo samaa mieltä, kukaan ei sanonut olevansa mistään eri mieltä. Sitten kun ohjaaja kautta rantain antoi ns. huonon esimerkin et tunnistaako kukaan itsessään ylisuorittajan vikaa niin sitten pudisteltiin päätä et "en mä ainakaa ole tollanen".

Ite olen tottunut siihen et ku keskustellaan niin sanotaan omat mielipiteet vaikka ne olis ihan erit ku toisilla. ja niin tein tuollakin. sain osakseni ihmetteleviä katseita ja ainoastaan ohjaaja näytti tyytyväiseltä että tuli keskustelua aikaiseksi.

Täytyy yrittää houkutella tuttuja sinne nii voi niitten kans sit olla oma itsensä ilman ihme kyttäämistä :kieh:

Siis missä perhekerhoissa kysellään tuollaisia, ei meillä vaan seurakunnan kerhossa ohjaajat kysele mitään taikka johdattele keskustelua vaan kaikki juttelee mistä haluaa ja kenen kanssa haluaa?

Älä nyt. Sä pistit vipinää ja jutunaihetta muille mammoille. :D
Tuskin heillä ainakaan tylsää oli.
Seuraavalla kerralla voi tilanne olla ihan toinen, ehkä..
Mä en edes ole koskaan käynyt perhekerhoissa.
:/

Olin oikeesti kyl hämmästynyt siitä, et siellä oltii samaa mieltä kaikesta ku tossa puistossa käydessäni on melkein riitaan asti jankattu jostain :laugh:
Enkä nyt tarkoita et mitään riitaa olisin haastamassa/hakemassa, mut ku ei 20 aikuista oikeasti voi kaikki ajatella samalla tavalla!!

Siel kysyttiin sellaistaki et "Onko teistä kukaan törmännyt sellaiseen tilanteeseen, että olisi pitänyt kieltää tai komentaa naapurin lasta?" VAstaukset: "Ei, ei ikinä ole vastaan tullut"
Mä sit katoin hämmästyneenä ja sanoin et olen ihmeissäni jos tulee sellainen päivä ETTEI tarvitsisi muidenkin lapsille jotain sanoa. Ihan muidenkin lasten turvallisuuden vuoksi käsken alas tikkailta yms. jos satun huomaamaan.

Käsikttämätöntä tuollainen, jollei muka sano vieraiden lapsille mitään. Sitten niistä juorutaan selän takana että karmeita lapsia kun tekevät sitä ja tätä mutta kukaan ei mene sanomaan silloin kun se tilanne on päällä.

Itse ainakin henk.kohtaisesti toivon, että omiani kielletään jos väärin tekevät enkä ole paikalla näkemässä

Mulla tosi hyvät fiilikset sekä srk:n että kaupungin perhekerhoista :). Srk:n kerhossa ensin hartaus ja lauluja sun muuta ohjelmaa (esim. esittelyjä), minkä jälkeen kahvit ja leikit. Kaupungin vastaavassa laulu- ja loruhetki ja askartelua tms ja sen jälkeen kahvit ja leikit.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
Kyl tuolla on ilmeisesti joka kerta joku aihe mistä puhutaan. Mäkin olin ihan olettanu et sit vaa paukahdan johonki kahveekuppini kans ja alan juoruumaan :snotty:

Tule meille, meillä juorutaan kahvin ääressä :) Ja otetaan uudetkin mukaan juttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kyl tuolla on ilmeisesti joka kerta joku aihe mistä puhutaan. Mäkin olin ihan olettanu et sit vaa paukahdan johonki kahveekuppini kans ja alan juoruumaan :snotty:

Tule meille, meillä juorutaan kahvin ääressä :) Ja otetaan uudetkin mukaan juttuun.

Mä tuun, minne mä tuun? :laugh:

Tänne eteläiselle Pirkanmaalle :)

jos oli syksyn ensimmäinen kokoontuminen niin kaikki ihmiset on varmaan aika vieraita toisilleen ja siksi omaa mielipidettä ei vielä tuoda julki, vaan katsellaan ja tarkastellaan että millaistakos väkeä täällä on. kyllä se porukka pidemmän päälle alkaa rohkeammin avautua toisilleen ja keskustelemaan asioista. sinänsä aika jännä että noinkin arkoja asioita keskustellaan jos eka kerta. pikemminkin keskustelun johdattajan pitäisi "urkkia tietoja" minkälaisia ihmisiä on mukana, missä päin asutaan ja kenellä on minkäkin ikäisiä lapsia ja ehkä kerrata kerhon säännöt (esim. täällä saa huomauttaa lapsille kuka tahansa aikuinen, jos on jotain huomautettavaa ja siitä ei muiden pidä loukkaantua)

On meidänkin perhekerhossa aihe joka kerta aikuisten juttupiirissä. Aiheestakin riippuen syntyy juttua enemmän ja vähemmän, vetäjä ohjaa ja aina joku uskaltaa esittää mielipiteensä. Niistäkin hankalemmista aiheista on puhuttu. Alussa on se kahvi+vapaaoleilu.

Täällä ei keskustella (srk avoinkerho). Ohjaajat piipittää aamunavauksen edessä ja takapenkissä istuvat ei kuule mitään. Sitten ne menee omaan pöytään keskenään juomaan kahvia ja sen jälkeen niitä ei näy ennen askarteluhetkeä missään. Että tuo kuulostaa jo hyvältä, jos edes yritetään keskustella. B)

mä kävin vuoden perhekerhossa muksujen kanssa, ja ei siellä erikseen mitään aihetta ollut koskaan mistä poristiin...
Ihan poristiin mitä mielenpäälle tuli, ja ihania tuttuja sieltä sai =)

Aivan huippu kerho oli. Ikävä on sinne nyt kun eripaikkakunnalle muutettiin, mutta voisinhan tietty käyä kattoon millasia perhekerhoja täälläpäin on...

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Missä tuollainen perhekerho on, jossa keskustellaan jotain järkevääkin? :snotty:

No,kuuleppa,se on aivan ITSESTÄ kiinni!!!

Itehän sen oman juttelemisen päättää.

Tämän perusteella aliarvioit muita ihmisiä!

katsoppa peiliin!

Yhteistyössä