Olotila on todella nuhainen ja puolikuntoinen, kuumetta ei silti ole, joten....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
kai tästä on reilun tunnin päästä töihin lähdettävä. Ei ollenkaan häävi fiilis ole nyt. Ilta mennään taas Panadolin voimin. Ei siinä muukaan auta.

Eilenkin olin töissä puolikuntoisena, mutta ei olotila sentään näin kehno ollut. Aamulla ennen töihin menoa otin Panadolin ja töissä puolen päivän jälkeen toisen. Niillä jaksoin hyvin pakertaa ilta - puoli viiteen asti.

Mutta nyt tänään, kun nukuin yli kahteentoista - ajattelin että jos se helpottaa tätä flunssaista olotilaa, niin mitä vielä. On vain entistä surkeamman ja voimattoman oloinen olotila.

Tänään vielä työpäivä sisältää jonkin verran ihmisten nostelua ja siirtämistä, ei lainkaan hääviä hommaa puolikuntoisena.

[QUOTE="vieras";24654112]Mä soitin pomolle juurikin vastaavassa olotilassa ja sain luvan jäädä kotiin, kuuli pomo jo äänestäkin etten ole terve[/QUOTE]

Pekkasella vai palkattomalla? Pomoista löytyy hellämielisempiä ja tiukempia. Lääkäriltä en usko helposti saavan todistusta ilman kuumetta.

[QUOTE="Vieras";24654143]Pekkasella vai palkattomalla? Pomoista löytyy hellämielisempiä ja tiukempia. Lääkäriltä en usko helposti saavan todistusta ilman kuumetta.[/QUOTE]

Ihan olin palkallisella ja siis pomon luvalla, en käynyt lääkärissä.

Siis onko tosian niin, ettei missään muualla saa olla pois töistä ilman kuumetta? Kyllä meillä ainakin (työskentelen kunnalla, alakoulussa) saa sairaslomaa, jos olo on huono ja voimaton flunssan takia, vaikkei kuumetta olisi. Ei nyt pelkän pikkunuhan tai yskän takia, mutta jos todella on veto pois. Vai onko ihmisillä vaan niin "vanhanaikainen" käsitys, etteivät edes mene lääkärille/työterv.hoitajalle saikkua hakemaan, kun "eihän sitä saa jos ei ole kuumetta"?

Yhteistyössä