Minä kärsin keskenmenon viikolla 6. Raskaus sai alkunsa pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen. Minulle LAPSETTOMUUSPUOLEN LÄÄKÄRI sanoi, että eihän tämä mitään, tällaista sattuu lähes jokaiselle naiselle jossain vaiheessa. Olikohan ihan ajatellu, ettei kaikille yleensäkään raskaaksitulo ole itsestäänselvyys.
Vielä lääkäri siihen lisäsi, " onhan teillä yksi lapsi, se todistaa, että yleensäkin voitte lapsia saada ja niitä alkoitahan on vielä pakkasessa, voin luvata, että saatte niistä alkioista toisen lapsen". Millä ihmeen keinolla hän sen voi luvata, ensinnäkin että pakastetut alkiot yleensäkään elävät sulatuksen jälkeen ja toiseksi sitten vielä kiinnittyvät ja jatkavat kehitystään. Jo niin monta siirtoa on takana, että ihan pisti vihaksi tuollainen puhe ihmiseltä, jonka pitäisi olla lapsettomuushoitojen ammattilainen.... Onneksi tämä lääkäri ei minua yleensä hoida, sattui nyt vaan olemaan työvuorossa kun hakeuduin ultraan kipujen ja vuotojen vuoksi, itse epäilin silloin keskenmenoa. Yleensä minua on hoitanut paras mahdollinen lääkäri, jonka suhtautuminen on asianmukaista ja empaattista. Toivottavasti taas pakastetun alkion siirron ollessa ajankohtainen pääsen "oman luottolääkärin" hoiviin....