olo on niin tyhjä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lanetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lanetti

Jäsen
03.09.2004
142
0
16
eilen mulle tehtiin raskauden keskeytys, kaavinnalla, rv9, vaavi(mulle heti plussaamisesta asti vaavi, ei sikiö) ei ollut jostain syystä lähtenyt kasvaan, kasvu oli pysähtynyt lääkärin mukaan rv 5-6... olo on niin tyhjä, tekis mieli vaan käpertyä peiton alle... monet tuttavat vaan todenneet, ett olette vielä niin nuoria, ett voitte yrittää uudelleen.. tuntuu hirveeltä, ollaan just menetetty vaavi.. toinen joka kans saa ainakin mun mielen pahaks on se ett sanotaan, ett onhan teillä jo yks.. tuntuu niin pahalta... voima halaus kaikille saman kokeneille..

Meille kävi samoin.Keskenmeno huomattiin RV13+4.Just se ottaa nii paljon päähän kun useimmat sanoo et teillähän on onneksi jo yksi.Tyttömme on nyt 1-v.
Se ei kyllä paljon lohduta.Tottakai olen ikionnellinen tyttärestämme mutta ei hän mitenkään voi korvata menetettyä vauvaamme.Onhan tässä kyse aivan kahdesta eri ihmisestä.Lähes sama kuin menettäisi esim.jonkun toisen sukulaisen,eihän kukaan muu sukulaien voi toista korvata.
Ihmiset ei vain ymmärrä kuinka tärkeästä ja toivotusta asiasta on kyse.Asia ei ole heille yhtä konkreettinen kun eivät ole nähneet/tunteneet pientä vauvan alkua.He eivät voi käsittää kuinka pahalta menetys tuntuu.Mutta meitä samankokeneita on monia.Kyllä se ajan myötä helpottaa.Mulla on nyt suru vaihtunut sellaseen olotilaan et ottaa niin pirusti päähän.Siis harmittaa vietävästi ettei me saatukaan kesällä vauvaa.Mulla tehtiin eka lääkkeellinen tyhjennys ja sit viä kaavinta ku kohtu ei ollutkaa kokonaan tyhjentynyt.Nyt sit oottelen vaa menkkoja et saatais yrittää uutta mahdollisuutta saada meidän pikkuprinsessallemme sisar. :hug:

Minä kärsin keskenmenon viikolla 6. Raskaus sai alkunsa pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen. Minulle LAPSETTOMUUSPUOLEN LÄÄKÄRI sanoi, että eihän tämä mitään, tällaista sattuu lähes jokaiselle naiselle jossain vaiheessa. Olikohan ihan ajatellu, ettei kaikille yleensäkään raskaaksitulo ole itsestäänselvyys.
Vielä lääkäri siihen lisäsi, " onhan teillä yksi lapsi, se todistaa, että yleensäkin voitte lapsia saada ja niitä alkoitahan on vielä pakkasessa, voin luvata, että saatte niistä alkioista toisen lapsen". Millä ihmeen keinolla hän sen voi luvata, ensinnäkin että pakastetut alkiot yleensäkään elävät sulatuksen jälkeen ja toiseksi sitten vielä kiinnittyvät ja jatkavat kehitystään. Jo niin monta siirtoa on takana, että ihan pisti vihaksi tuollainen puhe ihmiseltä, jonka pitäisi olla lapsettomuushoitojen ammattilainen.... Onneksi tämä lääkäri ei minua yleensä hoida, sattui nyt vaan olemaan työvuorossa kun hakeuduin ultraan kipujen ja vuotojen vuoksi, itse epäilin silloin keskenmenoa. Yleensä minua on hoitanut paras mahdollinen lääkäri, jonka suhtautuminen on asianmukaista ja empaattista. Toivottavasti taas pakastetun alkion siirron ollessa ajankohtainen pääsen "oman luottolääkärin" hoiviin....

Yhteistyössä