Ollako vai eikö olla ilman vaippaa, kas siinä pulma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
No, siis, tottakai on kun on kerran aloittanut. Kersa on sitä koittanut takaisin ruinata viimeksi eilen.. kuseksi sitten lattialle kun yritin kikkaa "vauvat käyttää vaippoja, isot pojat käy potalla" :headwall: Ja siis ihan tahalteen.
Tänään tuli aamulla kakka housuun, sitten se taas ulisi että haluaa vaipan.. en tietenkään antanut, vaan sain sen suostumaan pikkareihin.
Nyt se suostui päikkäreille ekaa kertaa ilman vaippaa.. katsotaas miten käy.
Harmittaa toisen puolesta, kun sille ottaa niin koville jos käy vahinko.. sattuuhan sitä, eikä se haittaa mua. Enhän mä ole ilkeä, enhän, jos edelleen skarppaan sitä vaipattomuuteen :snotty:

Meillä tyttö saattaa joskus mielenosoitukseksi pissata lattialle tai housuun, jos mulla esim sellainen päivä että pitäisi saada tuhat ja yksi asiaa valmiiksi. Hakee jotain huomiota sillä housuun pissaamisella :headwall:

Kesällä 3v. Ollaanko me nyt pari-kolme viikkoa oltu kotona ilman vaippaa, että tähänkin on ollut pitkä matka. Suolesta en osaa sanoa, kun se on sattunut kakkimaan aina silloin kun vaippa on ollut jalassa.. (unilla, ulkona.. ) mutta pissaa kyllä jonkin aikaa pidättää. Sen aikaa ainakin, että potkii housut pois jalasta ja juoksee potalle :D Että kyllä ihan valmiudet ois, tahtoa kanssa, mutta nuo takapakit taitaa pistää sen mielen matalaksi. Vaikka kuinka sanon sille, ettei ne vahingot haittaa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No on jo aikakin opetella vaipattomaksi. Ihan oikein teet.

En mä periksi aio antaakaan.. en ole antanut missään vaiheessa, vaan oon yrittänyt sitä pottaa tehdä tutuksi jostain 1veen tienoilta. Valmiudet ois ollut jo aiemmin, mutta nyt vasta se innostui siitä kunnolla, en ole alkanut pakottamaan. Tottakai sitä tyrkitään siihen tiettyyn suuntaan, mutta itsestä se pitää lähteä kanssa, lapsellakin. Mua vaan huolettaa tämä vahinkojen aiheuttama takapakki, kun se on ollut niin polleanen autopikkareidensa kanssa ja nyt se haluais vaipat takasin... reppana :/

koitas skipata se potta kokonaan ja kokeile meniskö pöntölle? =)
tunnen muutamia lapsia jotka viimeseen asti kynsinhampain halunneet vaipan eikä potalle, mut pytty onkin kelvannu.... yhdellä oli syynä sekin, et oli niin pitkä likka et potalla istuminen tuntu hankalalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vakiovieras:
koitas skipata se potta kokonaan ja kokeile meniskö pöntölle? =)
tunnen muutamia lapsia jotka viimeseen asti kynsinhampaina halunneet vaipan eikä potalle, mut pytty onkin kelvannu.... yhdellä oli syynä sekin, et oli niin pitkä likka et potalla istuminen tuntu hankalalta :)

No mä nyt jemmasin joksikin aikaa supistajan, kun se ei suostunut pöntölle pissalle vaan meni siihen leikkimään. Potalla pissaa ihan mielellään, joten ei siinäkään ongelmaa. Ei sitä vaan aina tahdo huomata, että pissa on tulossa kun on niin hyvät touhut kesken :) Ja nyt kun tuli tuo eka kakkakin housuun, niin surettaa kun se niin sydäntä särkevästi yritti saada vaippaa, vaikka koitin selittää että kakkakin tehdään pottaan, ens kerralla sanoo kun kakattaa, vahinkoja sattuu ja kaikki ok :|

Meillä oli vähän samanmoinen tilanne viime keväänä, tyttö oli kesällä täyttämässä 3v ja kieltäytyi pottailemasta ihan kokonaan...sit yks kaunis ilta itse sanoi, että isot tytöt ei tartte vaippaa ja silloin jäi vaipat pois!
En mä raskinu pakottaa, kun hirvee hätä oli meidänkin tytöllä, et vaippa pitää saada. Ja hyvinhän tuo on oppinu!

Meillä vähän sama tilanne, viime syksynä oli varmaan joku herkkyys kausi kun oli öitäkin pissimättä ja omastatahdosta kipitti potalle, sitten se jäi talven ajaks ku tuli monta elämän mullistusta ni ei riittäny tämän mamman voimat enää tuohon pottailun opettamiseen.
Nyt sitte ollaan harjoteltu mutta heti jos jättää vaipan päälle ni pissaa sinne. Kotosalla pidän ilman, mut esim. kauppaan, puistoon tms. mennessä laitan vaipan ja pissaa sinne AINA, vaik oltas just ennen lähtöä käyty potalla :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli vähän samanmoinen tilanne viime keväänä, tyttö oli kesällä täyttämässä 3v ja kieltäytyi pottailemasta ihan kokonaan...sit yks kaunis ilta itse sanoi, että isot tytöt ei tartte vaippaa ja silloin jäi vaipat pois!
En mä raskinu pakottaa, kun hirvee hätä oli meidänkin tytöllä, et vaippa pitää saada. Ja hyvinhän tuo on oppinu!

Meillä kävi samanlain, et kersa sai yllykkeen ja halus ihan itse vaipat heittää pois. Nyt vaan koittaa lykkiä tuota takapakkia, mikä surettaa mua, kun ne vahingot ihan tosissaan ei haittaa eikä sen pitäis niitä synkistellä :(
Ei kai se auta ku koittaa selventää sitä yhä vaan ja edelleen, että vahinkoja sattuu eikä niistä kannattais murehtia. Minun pieni reppana :heart:

Yhteistyössä