Ollaanko tyhmiä kun maksetaan lomat itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammattivalittaja

Vieras
Tosin eipä meillä paljoa lomaa vuodessa ole miehen työn takia mutta eipä olla haettu tuettua lomaa kun mies ei sitä halua. Niin onko tyhmää maksaa itse kun ehkä saisi tuetun loman?

Eihän sitä välttämättä saa vaikka hakee...

Mietippä sitä.

Mutta oikeasti, jos me perheenä (2+3) haluaisimme mennä kylpylään 5vrk, täysihoidolla, perhehuoneessa, tulisi se maksamaan luultavasti lähemmäs 1000e, ellei enemmänkin. Tuetulla lomalla olimme 5 vrk täysihoidolla kylpyllässä ja maksoimme 20e/vrk/aikuinen, lapset ilmaiseksi.

Meillä ei todellakaan olisi ollut varaa ilman järjestön tukea tähän...

No ette. En minäkään haluaisi johonkin vanhaan kylpylään veteraanien kanssa syömään einesruokaa ja kävelemään mäntymetsään ja istumaan pikkuhuoneeseen viikoksi. No, ei kai ne sellaisia ne tuetut lomat ole, mutta ei tukea saa sellaisiin lomamatkoihin, joita haluan tehdä.

Mitä mä oon kattonu noita tuettuja lomia niin ei niis miellytä joko paikat tai sitte ajankohdat on huonot. Enpä kyllä oo ikinä sellaaselle hakenu. Lomilla ollaan kuitenki likan kans oltu.

[QUOTE="...";29563324]Eihän sitä välttämättä saa vaikka hakee...

Mietippä sitä.

Mutta oikeasti, jos me perheenä (2+3) haluaisimme mennä kylpylään 5vrk, täysihoidolla, perhehuoneessa, tulisi se maksamaan luultavasti lähemmäs 1000e, ellei enemmänkin. Tuetulla lomalla olimme 5 vrk täysihoidolla kylpyllässä ja maksoimme 20e/vrk/aikuinen, lapset ilmaiseksi.

Meillä ei todellakaan olisi ollut varaa ilman järjestön tukea tähän...[/QUOTE]

No huh, millä oikeudella toisilla on mahdollisuus päästä tuollaisille luxus-lomille, ja toiset ei pääse vaikkei ole varaa itsekään niitä kustantaa??

Mistä niitä voi hakea?

Alkuperäinen kirjoittaja eipäei;29563326:
No ette. En minäkään haluaisi johonkin vanhaan kylpylään veteraanien kanssa syömään einesruokaa ja kävelemään mäntymetsään ja istumaan pikkuhuoneeseen viikoksi. No, ei kai ne sellaisia ne tuetut lomat ole, mutta ei tukea saa sellaisiin lomamatkoihin, joita haluan tehdä.

Mkä vikana veteraaneissa?! Aika vähän heitä enää hengissä ja missään näkee. Mutta nautin aikanaan kyllä suuresti kun olin Härmässä, jututin veteraaneja. Heillä on sellaista elämänkokemusta joka kohta katoaa...Arvostan suuresti.

Eikä ole ollut einesruokaa yhdessäkään kylpylässä jossa olen käynyt.

No huh, millä oikeudella toisilla on mahdollisuus päästä tuollaisille luxus-lomille, ja toiset ei pääse vaikkei ole varaa itsekään niitä kustantaa??

Mistä niitä voi hakea?

Laita googleen hakusana tuetut lomat, sieltä tulee lista kuka järjestää ja koska ja minne.

Tulotietoja ei tarvitse todistaa, itse olen kertonut, että lapsella pahat allergiat, puolisolla kovat lääkitykset, ja kolme pientä samanikäistä lasta jne jne jne ettei ole koko porukalla varaa mennä esim kylpylään .

Kyllähän siellä rahaakin meni, mutta viimeksi olimme talvella kuusamon tropiikissa täysihoidolla. Ilta- ja välipala piti itse miettiä. muutoin ruuat oli järjestetty. Oli porofarmia, lenkkeilyhetkiä jne jne. Kiva loma oli, ja ensimmäinen meidän perheelle. Aikaa siitä on toki jo kolme vuotta...

Yleensä lapsiperheiden ja veteraanien tuetut lomat on ihan erikseen, ei ne veteraanitkaan välttämättä halua meluavia lapsi lomalla kuunnella ja katsella.

Hakea kannattaa aina, jos on ajatusta siitä että voisi lomaa saada.

Me oltiin joitakin vuosia sitten tuetulla lomalla ja oli oikein hyvä loma. Nyt lapset ei vaan oikein tajua, ettei joka kesä voi lähteä viikoksi kylpyään lomalle, jos ei ole mitään lahjakorttia tms. alennusta. Onneksi kohta voi alkaa hakea uutta kuntoremppaa itselleen ja pääsee omalle lomalle ilman lapsia ja vielä ihan ilman että vuosilomia kuluu siihen.

Yhteistyössä