Ollaanko me ainut perhe, joka ei syö "perinteistä" kotiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pakko nyt heittää tähän että meidän alle 1,5 vuotias ei meinannut tänään mitään muuta syödäkään kuin salaatinlehtiä ja fetaa, tomaattia, kurkkua... parsaa ja lohta meni päivällä.... että ei ehkä perinteinen sen ikäinen suomessa (KUN EI OLLU MAKARONIA JA MAITOA RUOKAVALIOSSA). suomessahan tämän ikäiset perinteisesti juovat litratolkulla LEHMÄNmaitoa pullosta ja itkevät kun mahaan sattuu.

Marokkolainen lihapata
naudan (luomu) paistilihaa kuutioituna
kevätsipulia
tomaattimurskaa
valkosipulia
cayennepippuria
kanelia
inkivääriä
kaardemummaa
laakerinlehti

lisäkkeenä kuskusia ja tuoretta minttua
rusinoita tai muita kuivattuja hedelmiä

siis tämähän on oikeastaan ihan sama, kuin spagettia jauhelihakastikkeella...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja luomu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Tehkää te mammat samoin kun minä ja hommatkaa metsästyskortti ja metsästysase ja näin saadaan metsästä luomulihaa perheelle :D Meidän perheessä mies ei ole kiinnostunut metsästyksestä, mä taas olen. Kun mä metsästän riistaa niin mies saa tehdä niistä ruokaa :D

riista ei ole luomua, luomu tarkoittaa virallisesti valvottua ja sovittuihin tuotantomenetelmiin perustuvaa kasvinviljelyä/kotieläintuotantoa.

Aivan. Riista on parempaa kuin luomu, sitä ei saa halventaa luomunimikkeellä.

On siinä aikamoinen eräjorma tämä Mari, suuuuuuri metsästäjä :DDD

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Tietenkään kaikki Suomalainen ruoka ei ole ravintoarvollisesti laadutonta, muta esim. just joku kalapuikot ja peruna tai makaronilaatikko on.

Herää kysymys mimmosta makaronilaatikkoa sä teet jos se on ravintoarvollisesti laadutonta?

Sillä eräällä toisella mammojen keskustelupalstalla on juuri nyt menossa kysely perheiden lempi-arkiruoista. Hakevat siis reseptivinkkejä.

Pikaisen laskutoimituksen mukaan noin 40% vastaajista (n=70) käyttää ruokaohjeissaan pakastevihanneksia, 20% marinoituja broiler- tai lohisuikaleita, 10% nakkeja, makkaraa tai kinkkusuikaleita ja alle 10% kokolihaa. Että silleen. Laadukasta kotiruokaapa hyvinkin. Oikein karjalanpaistia.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
No tuota.. "Perinteinenkin" kotiruoka voi olla laadukasta :) Esim. makaronilaatikon teen täysjyvämakaronista, luomujauhelihasta ja luomuraaka-aineista muutenkin.

Nimenomaan. Ja mä ainakin tykkään myös tuunata niitä ns. perinteisiä ruokalajeja uudenlaisiksi lisäilemällä ja/tai muuttelemalla ainesosia. Enkä pidä sitä ruokaa mitenkään huonona!

Yhteistyössä