Ollaanko me aina kateellisia Milannalle? Kyse ei siis muusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun siitähän se yleensä syyttää. Mä en ole kateellinen kellekään nettipersoonalle, miksi olisin? Joku mitätön jossain netin syövereissä josta ei edes voi olla varma puhuuko se aivan totta.

Sen sijaan voin olla kateellinen todelliselle ihmiselle jonka olen nähnyt ja tiedän kertovan totta.

Haukutko sitten häntä ketjuissa? Kyllähän se haukkuminen antaa sellaisen vaikutelman, että haukkujan tekisi itsekin mieli shoppailla mekkoja mielinmäärin jne, mutta ei ole varaa.

Arvostan ihmisessä älykkyyttä, fiksua käytöstä, tiedostavaa asennetta (esim. ympäristöä ja kanssaihmisiä kohtaan) ja lämmintä sydäntä, en siis ole kateellinen hänelle.

Mua ärsyttää vaan sen aloitukset mitkä liittyy aina tavalla tai toisella rahankäyttöön, minkä auton tai koltun tai koiran sillä kertaa hommannut. Jos joskus keskustelisi muistakin asioista kun minä ja minä ostin tämä maksoi sen ja sen verran jne.

• Tykkää
Reactions: Gaga
Milanna nyt vaan on ilman mitään koulutusta tai ammattia omaava nuori nainen. Kovin älykäskään hän ei tunnu olevan.
Suotakoon hänelle shoppailu niin kauan kuin rahaa riittää ja realireetit tulevat vastaan.

Tässä tiivistys M:n elämästä

monkeys-humping-on-a-hood.gif

Keinolla millä hyvänsä...

Teillä ei yksinkertaisesti vain ole käytöstapoja, eikä kukaan ilmeisesti ole opettanut, miten ihmisille puhutaan. Moukkia. Heikot tarvitsevat "yhteisen vihollisen", jota yrittävät potkia maahan.

• Tykkää
Reactions: FreeFall
Ehkä se on kateutta toisen pelkäämättömyydelle elää omannäköistään elämää?

En usko, että palstan arvostelijat tahtoisivat juuri samanlaisen elämän kuin on ihmisellä, jota arvostelevat. Mutta jotta heidän arvostelunsa on mahdollista, on arvosteltavan täytynyt ottaa se askel, että hänen elämänsä on hänen omansa ja se on monelle punainen vaate. Ettäs kehtaakin elää toisin kuin on yleisesti tapana ja vielä nauttii!

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";26435092]Milanna nyt vaan on ilman mitään koulutusta tai ammattia omaava nuori nainen. Kovin älykäskään hän ei tunnu olevan.
Suotakoon hänelle shoppailu niin kauan kuin rahaa riittää ja realireetit tulevat vastaan.[/QUOTE]

Onneksi Sinä omaat realireetit, niin saadaan älykästä keskustelua tällekin palstalle. Omaat onneksi tietokoneen, että saamme ihailla fiksuja tekstejäsi palstalla. Omaat kaiken, minkä ihminen tarvitsee. Myös ne realireetit omaat.

Ehkä se on kateutta toisen pelkäämättömyydelle elää omannäköistään elämää?

En usko, että palstan arvostelijat tahtoisivat juuri samanlaisen elämän kuin on ihmisellä, jota arvostelevat. Mutta jotta heidän arvostelunsa on mahdollista, on arvosteltavan täytynyt ottaa se askel, että hänen elämänsä on hänen omansa ja se on monelle punainen vaate. Ettäs kehtaakin elää toisin kuin on yleisesti tapana ja vielä nauttii!

en usko että kyse tuosta, vai tunnetko hänet henk. koht?

Hänen elämäntyylinsä on kovin erilainen kuin ehkä monilla muilla. Hän tekee paljon asioita mitä minä en tekisi, mutta ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia tapoja olla ja elää.

Asia, mitä en hänessä erityisesti arvosta, on subjektiivinen maailmankatsomus. Tai ainakin sellaisen kuvan hänestä täällä palstalla saa. Hän näkee asioita enimmäkseen omasta näkökulmastaan, eikä oikein ole vastaanottavainen muulle.

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja Gaga
[QUOTE="vieras";26435119]Teillä ei yksinkertaisesti vain ole käytöstapoja, eikä kukaan ilmeisesti ole opettanut, miten ihmisille puhutaan. Moukkia. Heikot tarvitsevat "yhteisen vihollisen", jota yrittävät potkia maahan.[/QUOTE]

Se on sinun mielipiteesi. Minun mielipiteeni on se että Milanna on se jolla ei ole käytöstapoja ja joka ei osaa puhua ihmisille.

Ei minusta vaikuta siltä, että täällä monikaan olisi hänelle kateellinen. Milanna vaan kuittaa kaikki hänen omaa mieltänsä vastaiset vastaukset kateudeksi.

Minulla ei ainakaan ole mitään aihetta olla hänelle kateellinen mistään, ei todellakaan. Itseasiassa minusta hänen ketjunsa ovat täällä melkein niitä tavallaan viihdyttävimpiä; kuinka hän osaakin kiehuttaa palstaa. :D Vaikka eihän se ole kohteliasta miten häntä suorastaan haukutaan, mutta hän tosiaan osaa antaa samalla mitalla takaisin. Hän itse välillä jopa hyökkää aivan asiallisia kommentteja vastaan... Vaikkakin kyllä se koiranostoketju kiehutti minuakin, että kuinka itsekästä touhua se oli.

Viimeksi muokattu:
Ensin pitäisi uskoa kaikki jutut. Toisaalta, mistä minä tiedän, mikä kaikki on totta ja jos kaikki on totta, tai edes pääpiirteissään, onhan hän saanut aika lailla paljon aika nopeasti. Sitä alapään viirusta en kyllä kadehdi häneltä. Jos menisin Meksikoon, menisin mieluusti muissa merkeissä sinne kuin hän.

[QUOTE="vieras";26435119] Heikot tarvitsevat "yhteisen vihollisen", jota yrittävät potkia maahan.[/QUOTE]

Mua aina huvittaa kun palstalaiset kiihkoissaan jengiytyvät yhtä vastaan toisessa ketjussa ja seuraavassa sädekehä kiiltäen kertovat inhoavansa kiusaamista..

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Tai sitten eivät ole samat nikit näissä ketjuissa?

Kerran erehdyin yhden Milannan ketjun avaamaan ja luin muutaman sivun. Oli kauheaa, oikeasti tuli mieleen ettei kirjoittajilla ole kaikki valot päällä. Sama ammttivalittajan kanssa. Onhan näitä "hylkiöitä", joille saa ilmeisesti heittää mitä vaan.

Samat nikin näissä ketjuissa kirjoittelee kuin toisaalla julistavat netti- ja koulukiusaamisen olevan hanurista. Kaksinaismoraalia.

Minä en ihan oikeasti usko, että toisten haukkumiseen läheskään aina liittyisi minkäänlaista kateutta.

Ihmiset inhoavat toisia ihan ilman kateuttakin. Tuskin yksikään minua haukkunut ihminen on ollut minulle kateellinen, eivät vain ole pitäneet minusta.

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
Kerran erehdyin yhden Milannan ketjun avaamaan ja luin muutaman sivun. Oli kauheaa, oikeasti tuli mieleen ettei kirjoittajilla ole kaikki valot päällä. Sama ammttivalittajan kanssa. Onhan näitä "hylkiöitä", joille saa ilmeisesti heittää mitä vaan.

Samat nikin näissä ketjuissa kirjoittelee kuin toisaalla julistavat netti- ja koulukiusaamisen olevan hanurista. Kaksinaismoraalia.

No mie en taida lukea niitä kiusaamisketjuja (joten en tiedä niistä nikeistä siellä).

Viimeksi muokattu:

Tuskin kukaan saa samaa kohtelua kun Milanna, koska kirjoittelevat muustakin kun oman elämän yksityiskohdista. En jaksa uskoa, että ainoastaan Milannan syntyperä ja entinen ammatti vaikuttaa niin paljon vaan asiat joista puhuu. Täysin itsekeskeinen ihminen kyllä nostaa vähän niskavillat pystyyn on se foorumi mikä hyvänsä.

Tuskin kukaan saa samaa kohtelua kun Milanna, koska kirjoittelevat muustakin kun oman elämän yksityiskohdista. En jaksa uskoa, että ainoastaan Milannan syntyperä ja entinen ammatti vaikuttaa niin paljon vaan asiat joista puhuu. Täysin itsekeskeinen ihminen kyllä nostaa vähän niskavillat pystyyn on se foorumi mikä hyvänsä.

Täähän kuulostaa siltä, että kiusattu saa syyttää itseään kiusaamisen kohteeksi joutumisesta? Ja jos ihminen ärsyttää, on ok kutsua häntä höyrypää-bimboksi?

Yhteistyössä