Ollaanko ainoa perhe, jossa ei syödä perinteisiä jouluruokia ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä ei joulumenyyssä ole ollenkaan lanttu- tai porkkanalaatikkoa, rosolleja, ym muita perinteisiä jouluruokia. Miestä varten ostan pienen kinkun, hän on ainoa joka sitä meidän kuushenkisessä perheessä syö.
Muuten valmistan ison häränpaistin, hirvenlihaa (jos vain saan sukulaiselta kun en raski ostaa), lapsille itsetehtyjä lihapullia, röstiperunoita. Siihenpä ne ideat loppuukin. Mitä muuta. Myös appivanhemmat tulee joulupöytään. Anoppi varmaan saa raivarin kun ei ole laatikoita ja rosolleja, mutta en mä sen takia ala niitä osteleen, kun jäävät sitten kaappiin mätänemään. Viime jouluna se jo haukkui minut ja sanoi että "toivottavasti ens jouluna sitten saadaan jo OIKEAA jouluruokaa". aaargh...

Kannattais varmaan pitää nyytttärit, niin kaikki saisivat mielestänsä ruokaa.

Meillä on niitä jouluruokia pöydässä millä on menekkiä, muita en tee sen takia että on joulu. Kinkkua meillä ei ole.

Ja meillä puolestaan ei ikiuna luovuttais jouluruuista! Kun koko vuoden mässäilee ajatuksella seuraavasta joulusta ihanine ruokineen, niin kyllä, kyllä syödään monta päivää laatikoita, kinkkua jne jne... namimaiskis!

meillä ei oo perinteistä kuin kinkku. mä inhoan joluruokia ja pienenä niitä oli aina pakko syödä ja sit tuli selkään kun ei maistunu. ei niistä kukaan muukaan niin välittäny mut oli pakko syödä kun jouluna KULUU syödä noi laatokot sun muut.

meillä kotona tehdään kaikille niiden omaa herkkua jouluna. eli mies saa sen kinkkunsa ja mulle on kalkkunaa ja sit on kaikkea tosi herkkua mihin ei arkena ole niin aikaa ja rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Älä jätä niitä laatikoita kaappiin mätänemään vaan lähetä ne appivanhempien mukaan. Saavat sitten kotonaan herkutella vielä seuraavan päivän.

Peesi.
Kyllä sen verran arvostaisin appivanhempia, että edes kaupasta ostaisin ne lootat, eihän ne edes maksa mitään!!!
Ja tosiaan anna ne niille mukaan.

Meillä niistä perinteisistä ei syödä lanttu-, ja porkkanalaatikkoa, rosollia, eikä lipeäkalaa. Mut kinkku (ja iso onkin! ), perunalaatikko, silli, tuoresalaatti, juustotarjotin ja muuta rösettä kyllä sitten löytyy, osa enemmän, osa vähemmän perinteisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei joulumenyyssä ole ollenkaan lanttu- tai porkkanalaatikkoa, rosolleja, ym muita perinteisiä jouluruokia. Miestä varten ostan pienen kinkun, hän on ainoa joka sitä meidän kuushenkisessä perheessä syö.
Muuten valmistan ison häränpaistin, hirvenlihaa (jos vain saan sukulaiselta kun en raski ostaa), lapsille itsetehtyjä lihapullia, röstiperunoita. Siihenpä ne ideat loppuukin. Mitä muuta. Myös appivanhemmat tulee joulupöytään. Anoppi varmaan saa raivarin kun ei ole laatikoita ja rosolleja, mutta en mä sen takia ala niitä osteleen, kun jäävät sitten kaappiin mätänemään. Viime jouluna se jo haukkui minut ja sanoi että "toivottavasti ens jouluna sitten saadaan jo OIKEAA jouluruokaa". aaargh...

Onpa sulla kiitollinen anoppi. Siis jos sulla on jo neljä lasta ni miten joku aikuinen voi kuvitella et sä passaat jouluvieraatkin viimeiseen asti?! Jos meille kutsutaan appivanhemmat kylään ja tulis joku valitus ni kyllä sanoisin et siinäpä teette ite mitä tykkäätte. Siis mikä ihme palvelija sä heille oikein oot? Ja eikö se anoppikin kuitenkin pystynyt syömään noita teidän ruokia (ei allergioita/inhokkiruokia)? Hyvä idea kertoa teidän menu ja sanoa et saa tuoda omia perinteisiä jouluruokiaan jos niitä mielii syödä! Ja kommentoida et teillä ei mee kuudelle hengelle perinteiset jouluruoat kaupaksi ni et niitä tee.
Tuossa että sä ja sun miehesi ette syö jouluruokia on vaan sellanen pieni vaara, et lapset vaan kasvaa siihen et jouluruoat ei oo hyviä. Eivät itse totuttele niihin/edes mieti asiaa sen kummemmin. Monet lapset tykkää porkkanalaatikosta, perunalaatikosta ja ehkä jopa rosollista (onhan se värikästä) eli olis hyvä jos heillä olis jossain mahdollisuus maistella jouluruokia (koulu ei oo paras vaihtoehto, koska koulun keittiön jouluruoat ei oo kummiskaan ihan saman makuisia ku kotitekoiset).
Itse en oo syöny joulukinkkua 20:teen ja onneks mun mieskään ei tykkää siitä. Meillä siis syödään kalkkunaa tai naudanlihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:
meillä ei oo perinteistä kuin kinkku. mä inhoan joluruokia ja pienenä niitä oli aina pakko syödä ja sit tuli selkään kun ei maistunu. ei niistä kukaan muukaan niin välittäny mut oli pakko syödä kun jouluna KULUU syödä noi laatokot sun muut.

meillä kotona tehdään kaikille niiden omaa herkkua jouluna. eli mies saa sen kinkkunsa ja mulle on kalkkunaa ja sit on kaikkea tosi herkkua mihin ei arkena ole niin aikaa ja rahaa.

Heh heh, meillä taas ei nimenomaan syödä kinkkua. Kaikkia muuta kyllä. Tosin tänä vuonna ajattelin korvata lanttuloodan bataattisoselaatikolla, koska lanttulaatikko on niin voimakasta. Meidän perheen masut voi varmaan paremmin kun syödään bataattia. Aion aloittaa jouluruokien valmistamisen jo nyt, koska aattona ollaan kylässä ja siellä en tiedä yhtään mitä on pöydässä. Enkä todellakaan avaa suutani kun en tule saamaan aattona niitä jouluruokia mitä itse tekisin. Syön kiltisti mitä tarjotaan (mut sen onneks tiedän et sielläkään ei ole kinkkua!!).

No ei meilläkään syödä niitä perinteisiä laatikoita eikä kinkkuja. Ne on vaan niin kamalan makuisia että ei maistu meille. Sen sijaan me tehdään aina jotain uutta joka vuosi ja panostetaan vähän parempaan esillepanoon jne. Tästä vaihtelusta on tullut meidän jouluperinne. Ja olen muuten vähän sitä mieltä että jos sun anopillesi ei kelpaa se ruoka mitä tarjotaan niin jääköön kotiin syömään vaikka niitä pahvilaatioitaan.

Yhteistyössä