Ollaan siskon kans molemmat raskaana. Ärsytän häntä ihan tahallani, koska hänen hössötyksensä huvittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qrst
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qrst

Vieras
En ole kiusallanikaan ostanut yhtään lastentarvikkeita tulevalle lapsellemme, en hankkinut yhtä ainoaa vauvalehteä, enkä muutenkaan ole yhtään mammamainen. Paiskin töitä entiseen malliin, hänen kauhistuksekseen. Esitän hänelle kuin koko raskauteni ei juuri minua kiinnostaisi... :D

Sisko höösää vauvoista koko ajan ja päivittää fb:iin vauvan kehitysvaiheita ja haluaa ihqutteluja ja superhuippuihania onnitteluja raskaudestaan kaikilta.. :D

Ei todellakaan olla kuin kaks marjaa :D

[QUOTE="utelias";23544463]Onko molemmille esikoiset tulossa? Kuulostaa siltä et sulle ei ;) Onko teillä laskettu aika hyvin samaan aikaan?[/QUOTE]

Aika samaan aikaan pitäis syntyä. Mulle esikoinen ja siskolle toinen lapsi :)

teillä ei vissiin ole hyvät välit? tai sitten kuulostat jotenkin katkeralta, että siskosi nauttii täysin rinnoin raskaudestaan, etkä itse oikein osaa?

mitä erikoista on työssäkäynnissä raskaana? entäpä sitten siinä ettei lue tai osta vauvalehtiä?

toisilla saattaa työnteko raskaana hiukan rajoittua, varsinkin fyysisesti raskaissa töissä, itse olin saikulla raskauden alussa muutaman viikon kun oli niin kamala pahoinvointi, keskivaiheen teinkin ihan normaalisti töitä ja lopussa sitten olinkin vuodelevossa ennenaikaisen synnytyksen välttääkseni. viikolla 37 poika sitten syntyikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23544472:
Siis siskos kiusalla et ostele vauvalle juttuja? Oot omituinen.

Ehtii niitä vielä ostella myöhemminkin :)

Mistä sitä tietää vielä miten tässä vielä käy. Ajattelen, että tuo huonoa onnea kovin vielä hommailla tavaroita.

[QUOTE="hmmm";23544494]teillä ei vissiin ole hyvät välit? tai sitten kuulostat jotenkin katkeralta, että siskosi nauttii täysin rinnoin raskaudestaan, etkä itse oikein osaa?

mitä erikoista on työssäkäynnissä raskaana? entäpä sitten siinä ettei lue tai osta vauvalehtiä?

toisilla saattaa työnteko raskaana hiukan rajoittua, varsinkin fyysisesti raskaissa töissä, itse olin saikulla raskauden alussa muutaman viikon kun oli niin kamala pahoinvointi, keskivaiheen teinkin ihan normaalisti töitä ja lopussa sitten olinkin vuodelevossa ennenaikaisen synnytyksen välttääkseni. viikolla 37 poika sitten syntyikin :)[/QUOTE]

Ihan hyvät välit meillä on :)

Sisko vaan ei voi ymmärtää että painan duunia ihan samaan malliin kuin ennen raskauttakin. Työni on aika rankkaa, mut kyllä mä jaksan, raskaus ei ole sairaus :)

[QUOTE="alkup.";23544514]Ihan hyvät välit meillä on :)

Sisko vaan ei voi ymmärtää että painan duunia ihan samaan malliin kuin ennen raskauttakin. Työni on aika rankkaa, mut kyllä mä jaksan, raskaus ei ole sairaus :)[/QUOTE]

ehkä siskollasi on sitten ollut jotakin vaivaa raskaudessa, jolloin työnteko on voinut olla hankalempaa. olet oikeassa, ettei raskaus ole sairaus, mutta raskauden myötä tulevat vaivat voi toisilla ihmisillä hiukan estää sitä työn paiskimista. en usko, että sinäkään paiskisit työtä entiseen malliin, mikäli uhkana olisi sinun tai lapsesi kuolema, tai ennenaikainen synnytys.

Sisko vaan ei voi ymmärtää että painan duunia ihan samaan malliin kuin ennen raskauttakin. Työni on aika rankkaa, mut kyllä mä jaksan, raskaus ei ole sairaus :)[/QUOTE]

Koeta sinäkin ymmärtää, että joillain kevytkään työnteko ei oikein onnistu.

Ja olet muuten vähän sellainen kuin biisonimafian uhallatekijä, joka ihan vaan vittui**akseen tekee sitä sun tätä :P

:D Niinpä niin... noin mäkin sanoin ekan jälkeen. Toka raskaus olikin sit jotain ihan muuta... oli pahoinvointia, pari kertaa päivässä migreenikohtaus, närästystä, rytmihäiriöitä, tajuton väsymys, levottomat jalat. Noi siis vaan kolmen ekan kuun aikana. Siitä olo vähän tasaantu, kunnes alko supisteleen ehkä viikolla 25. Jäin aika aikasin pois raskaasta työstä, koska en voinu tehdä mitään supistelun vuoksi.

Toisaalta sun jutuistas vähän saa sellasen käsityksen, että toivoitkokaan lasta niin kovasti. Oliko vahinko vai suunniteltu raskaus?

[QUOTE="hmmm";23544532]ehkä siskollasi on sitten ollut jotakin vaivaa raskaudessa, jolloin työnteko on voinut olla hankalempaa. olet oikeassa, ettei raskaus ole sairaus, mutta raskauden myötä tulevat vaivat voi toisilla ihmisillä hiukan estää sitä työn paiskimista. en usko, että sinäkään paiskisit työtä entiseen malliin, mikäli uhkana olisi sinun tai lapsesi kuolema, tai ennenaikainen synnytys.[/QUOTE]

Ei ole ollut mitään vaivaa, eikä ongelmia, hyvin mennyt raskaus myös siskollani :)

Minun vain pitäisi "mammautua" ja koska en niin tee, se luultavasti on selitys kauhisteluille.

[QUOTE="kolmen äiti";23544550]:D Niinpä niin... noin mäkin sanoin ekan jälkeen. Toka raskaus olikin sit jotain ihan muuta... oli pahoinvointia, pari kertaa päivässä migreenikohtaus, närästystä, rytmihäiriöitä, tajuton väsymys, levottomat jalat. Noi siis vaan kolmen ekan kuun aikana. Siitä olo vähän tasaantu, kunnes alko supisteleen ehkä viikolla 25. Jäin aika aikasin pois raskaasta työstä, koska en voinu tehdä mitään supistelun vuoksi.

Toisaalta sun jutuistas vähän saa sellasen käsityksen, että toivoitkokaan lasta niin kovasti. Oliko vahinko vai suunniteltu raskaus?[/QUOTE]

Ihan suunniteltu vauva meille on tulossa :)

Niin, miksi siskosi pitäisi tuosta ärsyyntyä? Mä ainakin ajattelisin, että omapa on asias, jos et halua ostaa vauvaroinaa. Olisin onnellinen ostamistani kamoista jne. Ihanaa, että hän nauttii noin kovin raskaudestaan!

Miksi siskosi ärsyyntyisi tuollaisesta?

Koska hänen mittapuunsa mukaan en ole sopiva äidiksi, enkä välitä lapsestani, sillä en ole hössöttänyt vauvajuttuja.

Tosiasiassa rakastan suunnattomasti jo nyt tulevaa vauvaamme :)
Toivon, että kaikki menee hyvin ja saamme vielä käärön syliimme.

Olen kokenut yhden keskenmenon ennen tätä, ja en ole halunnut kertoa raskaudesta kenellekään, ennen kuin on aivan pakko ja se alkaa selvästi näkymään.
Tavaroiden haaliminen on tuntunut siltä, että se tuo huonoa onnea ja jotain pahaa voisi sattua kun etukäteen niin hössötetään ja kerjätään ihmisltä huomiota raskauden vuoksi.

[QUOTE="alkup.";23544555]Ei ole ollut mitään vaivaa, eikä ongelmia, hyvin mennyt raskaus myös siskollani :)

Minun vain pitäisi "mammautua" ja koska en niin tee, se luultavasti on selitys kauhisteluille.[/QUOTE]

mitä on mammautuminen? en ole ikinä käsittänyt tätä?

onko se sitä, että nauttii ja on iloinen raskaudestaan/lapsistaan, tahtoo jakaa onnensa muidenkin läheisten kanssa?

toki varmasti on ihmisiä, joita ei niin kovin se raskausaika huvita ja sitten lapsen syntymänkin jälkeen suoritetaan arkea niinkuin aina ennen.
ja mikä pakko sitä olisi sitten olla sellainen ihminen, että ei vois vähempää kiinnostaa hei daa noi vauvalehet, eikä tosiaan laiteta mitään mammaulkoilupukuja hiekkalaatikolle, muutenhan joku voi vahingossa luulla ettei mulla ole mitään muuta kuin lapsi elämässäni..hassua, sillä monelle se lapsi kuitenkin varmaan on elämässä se ihan ykkösasia ja lapsen vuoksi mennään vaikka läpi harmaan kiven, tokihan se ei tarkoita sitä, etteikö muuta elämää ole.
itse ainakin olen ihan täysillä lasteni elämässä mukana, lasken liukumäkeä, konttaan ja ryömin lattialla,rakennan majaa ja laitan metsäretkelle sen ulkoilupuvun ja kumpparit kelien vaatiessa, silti mulla on laaja ystäväpiiri, ihana työ ja harrastuksia.

Taidat hieman profiilia, sillä pelostahan sinä olet niin sanotusti hössöttämättä, etkä sen takia, että se harmittaa siskoasi...

Sinäänsä kyllä ymmärrän täysin asenteesi, sillä sitä se keskenmeno teettää. Itse käyttäydyin aivan samoin kahden keskenmenon jälkeen. En halunnut pahemmin puhua raskaudesta, etc. Ja kyllä ne tavarat ehtii sitten myöhemminkin hankkia. Tosin miehelle tuli melko lailla juoksemista, että saatiin kamat kuntoon ennen kun nyytti tuotiin sairaalasta kotiin. :)

[QUOTE="Minä";23544780]Taidat hieman profiilia, sillä pelostahan sinä olet niin sanotusti hössöttämättä, etkä sen takia, että se harmittaa siskoasi...

Sinäänsä kyllä ymmärrän täysin asenteesi, sillä sitä se keskenmeno teettää. Itse käyttäydyin aivan samoin kahden keskenmenon jälkeen. En halunnut pahemmin puhua raskaudesta, etc. Ja kyllä ne tavarat ehtii sitten myöhemminkin hankkia. Tosin miehelle tuli melko lailla juoksemista, että saatiin kamat kuntoon ennen kun nyytti tuotiin sairaalasta kotiin. :)[/QUOTE]

Siis provoilla... Että tämä iPad on rasittava, kun se korjailee omatoimisesti miten sattuu...

Maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä, jopa sisarusparviin. Ja varmasti jokainen löytää omanlaistaan seuraa.

Vaikka itse en ole kiinnostunut tutustumaan vauvatarvikkeisiin mikä on hyvää, mitä tarvii jne. Niin on mukava, että joku muu on aiheisiin enemmän tutustunut ja tarvittaessa voin sitten häneltä kysäistä.

[QUOTE="Minä";23544780].. sillä pelostahan sinä olet niin sanotusti hössöttämättä, etkä sen takia, että se harmittaa siskoasi...

[/QUOTE]

Ajattelin ihan samaa. Ei ap ole ostamatta niitä tavaroita siksi että haluaisi ärsyttää siskoa, vaan itse kertoi että on vähän taikauskoinen. Mutta kukin tavallaan enkä usko että sisko tuota voi mitenkään ottaa ärsytyksenä, miksi ottaisi tai miten tuo voisi edes ärsyttää? Eihän kaikkien tarvitse samalla tavalla tehdä asioita, ei raskaana eikä sitten lapsen synnyttyäkään.

[QUOTE="alkup.";23544592]Koska hänen mittapuunsa mukaan en ole sopiva äidiksi, enkä välitä lapsestani, sillä en ole hössöttänyt vauvajuttuja..[/QUOTE]

Päästiinhän vihdoin asian ytimeen.

Yhteistyössä