Ollaan ostamassa asuntoa,mielipiteitä näistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
muutto meni reisille,ihana rakas isäpuoleni muutti mieltään viimehetkillä |O
piti muutta lauantaina ja nyt sitten ollaan laatikoiden keskellä ja mietitään tavaroiden purkamista..
huomenna tosin olis laina neuvottellut ja katteltiin mieleisiä asuntoja netistä.
tässä muutamia ja mielipiteitä asunnon kunnosta,hinnasta ja sijainnista otetaan vastaan :)

jos jaksatte käydä kattomassa kohteita,kun en saa linkitettyä

http://www.oikotie.fi/myytavat+asunnot

kohteet

161447,164592,159961,81252,514616

ja mitä tämä tarkoittaa
Pinta-alaa ei ole tarkistusmitattu. Lainaosuudesta hoitovastikkeella katettavaa lainaa 299EUR, jota ei voi maksaa pois.

toivottavasti linkki toimii :whistle:

1189227335199-1189145212704_Myllytie12A7pohja.jpg

kiva pohja

mä tykkään kans!tää on ihan samanlainen kun se mihin meijän piti muuttaa,on taidettu raketaa samalla vuosikymmenyksellä :whistle:
eikä tuo hintakaan ole ylivoimanen..kun asutaan nyt helsingin puolella ja tuolla hinnalla saa täältä pienen pienen kaksion tai yksiön

Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä Emäntä:
Mä tykkäsin kanssa eniten siitä vantaan vierumäen kolmiosta.

oli ihana se :heart: tulee kiire viikonloppu jos meinaa monessakin käydä.pitää ottaa joku toppuuttelemaan mua ettei homma karkaa käsistä

Ihan kivoja asuntoja, ehkä se kolmio oli niistä paras juuri huonemääränsä takia.

Noissa 70-luvun asunnoissa kannattaa muuten pitää mielessä se, että niissä saattaa tulla putkiremontti lähitulevaisuudessa ja se voi tuoda esim. noin 20 000 euroa lisää maksettavaa.

Tarkistusmittaamaton pinta-ala tarkoittaa sitä, että pinta-alan mittaustapa on aikojen kuluessa muuttunut ja asunnon pinta-alaa ei ole mitattu uudella tavalla, vaan se lukee papereissa sen mukaan mitä se on talon rakennusvuotena mitattu. Se voi siis periaatteessa heittää suuntaan tai toiseen, jos pinta-ala mitattaisiin nykyisen tavan mukaan. Tämä on ihan tavallinen lausuma vanhoissa taloissa, ei juuri mitään ole tarkistusmitattu mun ymmärtääkseni.

Se velka-osuus-juttu tarkoittaa sitä, että asunnolla on yhtiövelkaa tuon verran ja sitä maksetaan yhtiövastikkeessa (hoitovastike on erikseen ja rahoitusvastike lyhentää tuota velkaa). Sitä ei voi erikseen maksaa pois, vaan se täytyy maksaa vastikkeen ohessa.

Jos olette pääkaupunkiseudulta ja tukiverkot (ja kaverit) ovat siellä niin älkää muuttako kovin kauaksi, mieluummin vähän pienenpi ja lähempää.

Me muutimme "maalle" ja miestä harmittaa vuosi vuodelta enemmän kun kaikki kaverit asuvat kaukana (40-100km).
Pelkästään viihteelle lähtö vaatii jonkin yöpymispaikan, leffassa kaverin kanssa käymiseen menee aikaa kamalasti, anoppia ei ilkeä ihan pienen lapsenvahtiavun takia soitella 100km päästä jne.
Nyt meillä onkin lapsia niin paljon että ihan hetkeen ei täältä voida muuttaa.

Yhteistyössä