Ollaan laittamassa tää asunto myyntiin, tänään tuli myyntiin seinänaapurin asunto. Onkohan se hyvä vai huono juttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Meillä tosiaan ensi viikon jälkeen (tontti kaupat) tarkoitus laittaa tää asunto myyntiin. Tänään tuli myyntiin meidän seinänaapurin asunto. Samanlainen, mutta hyvin peruskuntoinen (muovimattoa, maalia, vanhoja kaapistoja). Mä en oikein tiedä onko se hyvä vai huono asia? Koska tän asunnon arvo on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tuon toisen.

no se herättää minussa hieman ihmetteleviä ajatuksia, jos samasta taloyhtiöstä on samaan aikaan useampi asunto myynnissä, mutta toisaalta kaksi ei ole vielä paljon.

kyllä mä luulen, että se on ennemminkin hyvä juttu, jos teidän asuntonne on selkeästi parempikuntoinen. tosin moni ostajahan saattaa tuijottaa siihen, että "ihan samanlaiset asunnot" ja toisen pyynti paljon korkeampi tms. mutta onpahan vertailun varaa.

mikäs naapureilla oli pyynti, oliko alhaisempi, kun mitä itse olitte ajatelleet?

Niin riippuu paljonko niissä on hintaeroa... Moni haluaa remontoidun ja myös moni haluaa peruskuntoisen jotta saa itse remontoida mieleiseksi.. En osaa sanoa onko hyvä vai huono.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no se herättää minussa hieman ihmetteleviä ajatuksia, jos samasta taloyhtiöstä on samaan aikaan useampi asunto myynnissä, mutta toisaalta kaksi ei ole vielä paljon.

kyllä mä luulen, että se on ennemminkin hyvä juttu, jos teidän asuntonne on selkeästi parempikuntoinen. tosin moni ostajahan saattaa tuijottaa siihen, että "ihan samanlaiset asunnot" ja toisen pyynti paljon korkeampi tms. mutta onpahan vertailun varaa.

mikäs naapureilla oli pyynti, oliko alhaisempi, kun mitä itse olitte ajatelleet?

120 000? on naapurin pyynti. Se on vain 1000? vähemmäin kuin mitä me ollaan tästä maksettu 2,5v sitten. Eli jos asuntojen hinnat on noussut noin paljon niin kyllä tästä voi sitten pyytää jo 140 000? (tosin ei niin paljoa ajateltu pyytää) Tämä on siis täysin remontoitu.

Naapurin mummo on jo niin vanha että muuttaa palvelutaloon ja me tosiaan aletaan rakentamaan. Sattui vaan samaan aikaan nyt tää myynti.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Hitsin hitsi jos mahdolliset ostajat alkaa nyt kuvitella et tulossa on jotain isoa remonttia tmv.

No isännöitsijäntodistuksessa näkee kaiken,

Niin onneks näkee. Meillä viime vuonna vaihdettiin öljylämmitys maakaasuun. Katto rempattu, ovet ja ikkunat uusittu muutama vuosi sitten.

Hitsin hitsi jos mahdolliset ostajat alkaa nyt kuvitella et tulossa on jotain isoa remonttia tmv.

ennemminkin mä ajattelisin, että tuossa yhtiössä on ku**päiset naapurit, tai asunnon täyttää joku hirveä liikenteen melu tms :xmas:

noi päätetyt remontit selviää kuitenkin isännöitsijäntodistuksesta, niin sellaisia tuskin kukaan luulee.

Ei meidän rivitaloasunnon myyntiin ainakaan negatiivisesti vaikuttanut se, et samasta taloyhtiöstä oli toinenkin asunto myynnissä. Ja meidän huoneistoon oli viel kylppäriremppa tulossa.

Jos on suunnitteilla remontteja ja huom: vasta suunnitteilla, niin ne täytyy ilmoittaa ostajille ja jos teillä ei ole, niin eihän ne ostajat sellaista ala kuvittelee.

ennemminkin mä ajattelisin, että tuossa yhtiössä on ku**päiset naapurit, tai asunnon täyttää joku hirveä liikenteen melu tms :xmas:

noi päätetyt remontit selviää kuitenkin isännöitsijäntodistuksesta, niin sellaisia tuskin kukaan luulee.

Ja myös tulevat remontit joita vasta suunnitellaan täytyy ilmoittaa, ei pelkästään päätetyt.

oletteko itse tehneet remppaa, vai edelliset omistajat?

ja ainahan noi uudet remontit voi vaikuttaa negatiivisestikin, jos materiaalit ei satu miellyttämään ostajia.

Edelliset tekivät. Me ollaan vaan tyytyväisenä asuttu =)

eli ei siis kuitenkaan IHAN uudet materiaalit, se on varmasti hyväkin.

kakskymppiä enemmän hintaa kuin naapurilla tuntuis tosiaan aika paljolta, mutta jos tosiaan esim keittiö/kylppäri/kaikki pinnat ihan eri näköiset, niin kyllähän se ero sitten on valtaisa. ehkä kannattaa hilata hinta sen verran alas, ettei kauheasti tinkimisvaraa jätä, niin ei korostu ainakaan se hintaero?

Alkuperäinen kirjoittaja gds:

Ja myös tulevat remontit joita vasta suunnitellaan täytyy ilmoittaa, ei pelkästään päätetyt.

myöskään suunnitteilla ei ole tällä hetkellä mitään remontteja.

Yhteistyössä