Olkapään sijoiltaan menosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zeina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zeina

Jäsen
28.06.2007
587
0
16
Onkos jollain kokemusta olkapään sijoilta menosta. Siis ihan sellasesta, ett "itekseen" menee pois paikoiltaan? Kuinka helposti uusiutuu ja onko teillä jollain operoitu leikkauksella?

Vanhimmalla pojalla oli eilen aamulla olkapää sijoiltaan, kun heräs :o
Eikä tosiaan ollu loukannu, kaatunu tms. se vaan oli pois sijoiltaan. Polilla laitettiin paikoilleen.
nyt sit kantositeessä kolme viikkoa.

Terveyskeskukses eka käytiin ja siellä lääkäri vaan meinas ett olkapääs vaan joku tulehdus, ku sellanen patti oli ja oli paisunu. Kirjotti 2 eri särkylääkettä ja lihaksia rentouttavaa. Ja kotiin vaan lääkkeitten kans.
Poika oli sitt kotona niin tuskissaan, ett iltamyöhään lähettiin polille. Siellä lääkäri sit heti totes, ett olkapäähän on sijoiltaan :o

Miehellä lähtee tosi helposti olkapäät sijoiltaan. Riittää jos nostaa kädet suoraan ylös
Jos siis poikaskin on unissaan jotenkin noin tehnyt

Ajan kanssa mies on sit oppinut sen muljauttaa paikalleen( :x )
Sairaslomaahan siitä pari viikkoa aina tulee ja kipua..

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Miehellä lähtee tosi helposti olkapäät sijoiltaan. Riittää jos nostaa kädet suoraan ylös
Jos siis poikaskin on unissaan jotenkin noin tehnyt

Ajan kanssa mies on sit oppinut sen muljauttaa paikalleen( :x )
Sairaslomaahan siitä pari viikkoa aina tulee ja kipua..

Itellä menee myös tämän tästä sijoiltaan, ja sen saan helposti muljautettua paikalleen.. saan sen tehtyä kun huvittaa.. kerran kävin sitä lekurille näyttämässä, kun sijoiltaan meni, mutta totesi vain, että kannattaa ehkä lepuuttaa sitä olkapäätä lopun päivää

Mulla on yliliikkuvat nivelet. Ranne esimerkiksi humpsahtaa tuosta vaan jos laitan huonoon asentoon (saan sen kyllä itse painettua takaisin).
Olen joskus öisin herännyt kun olen nukkunut huonossa asennossa ja olkapää on ollut oudon tuntuinen. Joku aamu mulla varmaan samanlainen herätys edessä kuin ap:n pojalla :/

Minulla tuppaa myös menemään toisesta kädestä olkapää helposti sijoiltaan ja sitten onkin käsi jumissa seuraavat pari päivää. Ei ole muuten mukavin herätys kun herää siihen että olkapää napsahtaa sijoiltaan :(

Mulla on yliliikkuvat olkapäät. Menee sijoiltaan tietyissä asennoissa mutt heti kun olkapään rentouttaa tai vähän painaa niin menee paikalleen. Välillä lievästi kipeet mut ei kovinkaan häiritsevästi. Ikävää on joskus öisin herätä kun on nukkunut selällään jomman kumman käden ollessa pään yläpuolella siihen, että kättä ei tunnu lainkaan olkapäästä ylöspäin ja täytyy toisella kädellä nostaa käsi alas koska ei lihakset toimi. Palautuu veret ja tunto aika häijyn tuntuisesti, tiedä sitten kuinka vaarallista...

Menee helposti uudestaan, jos noin löysä on. Kannattaa hoidattaa, koska on nuori ihminen kyseessä. Ei se tietenkään hengenvaarallista ole, mutta ilkeä haitta, joka rajoittaa tekemistä kuitenkin.

Ortopedille vaan :)

Mulla meni 3 vuotta sitte olkapää sijoiltaa lätkä treeneis olin just lämässy kiekon sillee kohtalaisessa vauhdissa ja vedon jälkeen jäässä oli varmaa joku kuoppa (kiitos edellisten taitoluistelijoiden :) ) nii kaadun ja juuri kun yritän päästä ylös nii osun laitaan olkapää edellä ja siinä se sit meni ja kipu oli valtava.... käytii lääkäris ja otettii röntkenit ja lääkäri totes itekki et se on sijoiltaa pistettii se paikallee ja lääkäri määräs peli kieltoo noin 2 kuukaut :( että otti päähä seki no mut pääsin jo 1.5 kuukauden pääst takas kentille ku oli parantunu nopeemin mitä oltii arvioitu :D

Yhteistyössä