Öljylämmityksen rinnalle ilmalämpöpummpu vanhaan öljykattilaan liitettynä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peuhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peuhu

Vieras
Onko kellään? Minkä merkkinen? Paljonko säästöä? Paljon maksoi asennuksiin päivineen? Laitoitteko aurinkokeräimet?Miten kun on paljon pakkasta ,käynnistyykö öljylämmitys itsestään?

Meillä isossa omakotitalossa on öljylämmitys ja ilmalämpöpumput, mutta ei niitä ole mitenkään liitetty toisiinsa. Ilmalämpöpumput on seinässä ja toimivat sähköllä, ja öljy on omana yksikkönään. Öljylämmityksenhän voi säätää tosi pienelle tai kytkeä kokonaan pois. Ja sama ilmalämpöpumpulle, laittaa pois päältä, säätää ajastimelle tai pitää koko ajan. Sehän ei lämmitä, jos lon tarpeeksi lämmintä..

meillä on semmoset jotka myös viilentää kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Käytättekö te sitä viilennystä? Olen kuullu, että energiansäästö jää hennoksi, jos niitä pumppuja käytetään kesällä. Syökö se paljon?

No totta kai se syö. Ei se välitä lämmittääkö kylmää ilmaa vai jäähdyttääkö lämmintä ilma. Sama prosessi ainoastaan eri suuntaan ja sähköä kuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh:
Meillä isossa omakotitalossa on öljylämmitys ja ilmalämpöpumput, mutta ei niitä ole mitenkään liitetty toisiinsa. Ilmalämpöpumput on seinässä ja toimivat sähköllä, ja öljy on omana yksikkönään. Öljylämmityksenhän voi säätää tosi pienelle tai kytkeä kokonaan pois. Ja sama ilmalämpöpumpulle, laittaa pois päältä, säätää ajastimelle tai pitää koko ajan. Sehän ei lämmitä, jos lon tarpeeksi lämmintä..

meillä on semmoset jotka myös viilentää kesällä.

Joo mä tiedän että niinkin voi tehdä mutta silloin se ei lämmitä vettä esim. suihkuun ja mä en halua niitä rumia pöhöttimiä sisälle huoneisiin. Siksi olin innoissani kun keksittiin tää systeemi joka lämmittää kiertävän veden ja sen voi liittää myös vanhaan öljylämmitys systeemiin.

Yhteistyössä