olitko ensin rokotevastainen ja sitten käänsit kelkkasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhhoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhhoijaa

Vieras
Töissä ihmettelen näitä 'äitejä' jotka ensin manasi että me ei oteta rokotetta, ja ilmoitetaan se kouluun. Nyt sitten ollaan päätä pahkaa ottamassa, että soitellaan ympäriinsä että sais se meijän lapsi sittenkin ottaa rokotuksen.

No okei, tunnustan...mutta en kuitenkaan manannut ja sitten päätä pahkaa soitellut...vaan tein pikemminkin eräänlaista päänsisäistä ajatustyötä asian tiimoilta. Miehen ja äidin kanssa keskustelin kyllä paljonkin aiheesta...ja parin kamun.

Noup. en ole kelkkaani kääntänyt. Ei ole vielä mikään vakuuttanut että se olisi turvallisempi kuin se riski että sairastuu sikainfluenssaan. Sairastamalla kun saa kunnon suojan myös tulevaa vastaan.

muutin mieltäni useaan otteeseen, ennekuin päätin että lapsi saa rokotuksen. Mielestäni tuota ratkaisua ei kuitenkaan ihan yhdessä yössä tehdä, vaan kannattaa punnita asiaa monelta kantilta ja ottaa selvää hyödyistä ja haitoista..kuitenkaan eksymättä huuhaa-nettisivuille. Kieltämättä aluksi olin vastaan, koska säikähdin luettuani rokotteen vaaroista, mutta loppujen lopuksi totesin että rokotteesta saattaa olla enemmän hyötyä kuin haittaa. Lapseni on yksivuotias ja perusterve, mutta sairastellut paljon flunssia ja kovia sellaisia.

En ole koskaan ollut rokotevastainen. Lapseni ovat saaneet kaikki rokotukset, mitkä rokotusohjelmaan kuuluivat. Myös ulkomaille lähteissään tarvittavat ylimääräiset rokotukset. Esikoinen juuri viime viikolla kävi hakemassa kolmannen A-hepatiittirokotteen sekä kausi-influenssarokotteen. Olisi ottanut sikapiikinkin, mutta ei ole vielä rokotusvuorossa.

Kelkkani olen kyllä sikapiikin suhteen kääntänyt jo useammankin kerran, mutta syy ei ole ollut rokotevastaisuus.

Olen ollut joskus erittäin rokotemyönteinen ja pitänyt kaikkia suorastaan hulluina, jotka eivät mitään rokotuksia ota.

Nykyäänhän olen sitten ollut jo monta vuotta tuollainen hullu :saint:

Mä olin ensin vastaan, mutta kun asiaa hiukan pohdin niin päätin, että piikki lienee pienempi paha. Myös nämä lasten sikainfulenssakuolemat vaikuttivat asiaan.
Otin lopulta lapselle piikin heti kun se oli mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Olen ollut joskus erittäin rokotemyönteinen ja pitänyt kaikkia suorastaan hulluina, jotka eivät mitään rokotuksia ota.

Nykyäänhän olen sitten ollut jo monta vuotta tuollainen hullu :saint:
Ja mä tiedän olevani huolesta suunniltani, kun esikoinen ei sitä rokotetta ole saanut ja lähtee parin viikon päästä viideksi viikoksi Meksikoon, jossa taudin toinen aalto jyllää rajumpana kuin ensimmäinen aalto. Mutta elämä on.

Mun kanta ton sikarokotteen suhteen vaihtuu koko ajan. Kun tulee joka tuutista tietoa puolesta sekä vastaan, niin ihmekös että tällänen tavallinen tallaaja on hämillään. Melkein toivon että sika iskee tyttöön ennenkun mun tarvitsee tehdä päätös rokottamisesta, ja tietenkin toivon että se sika iskis lievänä jos on iskeäkseen.

Kanta sikarokotteeseen edelleen sama: en ota, eikä kukaan meillä sitä tule ottamaan. En edelleenkään tunne/tiedä ainuttakaan sairastunutta vaikka on kuulemma epidemia parhaimmillaan täällä....

Yhteistyössä