Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä johtuu, että hänellä ei ole rahaa? YLeensä tuon ikäisillä on oma asunto, tai minä en tunne ketään kuin puliukkoja jotka asuu vuokralla jos 50+ ikää.
No mun äiti kuuluu tuohon kyseiseen melkeinpä puliukkoryhmään. Ja juu, onhan hänellä omaisuutta, se on vaan miiinusmerkkistä, eli ulosotossa on kyllä hemmetisti rahaa miinuksella :kieh:
Hehheh, niin tuttua. Mulla on vielä "ihanan" äidin lisäksi ulosotto omassa takapuolessa kiinni, mutsin tunaroinnin takia... Äiti on +50 ja vuokralla asuu, että vieras osui ihan oikeaan vaikka tuskin äitiäni tunnetkaan.
Juu äippä se tuhosi munkin luottotiedot ja maksoin sitten sen velat pois ulosotettiin joka pirun palkasta tietty summa :kieh: . Pikkuveljen luottotiedot äippä kusi myös ja pikkusiskonkin yritti. Onneks siskon kohdalla (huostaanotettu) nuorisokodissa tuo huomattiin ja siihen puututtiin.

Voidaan olla ylpeitä äideistämme. Mutta nyt ihan oikeasti et anna rahaa. Et kellekään. Tarvitset todella itse kaikki rahat kun on vauvakin tuloillaan. Tai sitten sanot että ne tilirahat on loppuneet, että et pystynyt säästämään mitään kun koko ajan on joku kerjäämässä. Sun kannattaa tässä vaiheessa jo miettiä että tahdotko tulevan lapsesi viettävän aikaa äitisi kanssa. Kunpa mäkin olisin miettinyt aiemmin sitä... En kyllä tosissaan anna äitini pilata lastani. Äitisi ei ole millään tavalla vastuullasi vaikka tiedän miten omanikin syyllistää minua ja ahdistaa nurkkaan, kunnes on pakko antaa periksi. Nykyään olen onneksi "kasvattanut pallit" ja pysyn tiukkana jos ongelmia ilmenee. Jos äitisi suuttuu siitä ettei sinulla ole lainata rahaa (siis suomennettuna antaa rahaa), niin antaa suuttua. Se on täysin hänen oma vikansa, ei sinun vaikka hän niin sanoisikin :heart:
Ihanasti kirjoitettu, kiitos :hug: . Ja ihanaa että on olemassa kohtalontoveri, vaikka tietty parempi olis ettei kenenkään tarttis tuollaista katsella.
Mä ihan tosissani aloin miettiä...todellakin meillä on tulossa enemmän ja vähemmän pahoja rahareikiä, eikä niistä pienimpänä mahdollinen sairaalalasku jos vauva joutuu keskolaan. Mä en oikeesti voi muuta kuin jättää lainaamatta. Äippä on nyt kyllä nätisti maksanut velkansa,mutta toisaalta on lainaillut paljon pienempiä summia.
Tää on eka kerta kun en lainaa, mutta pakko mun on tuo päätös tehdä ja siitä pitää kiinni. ymmärsi äiti sitten tai ei. Ja on sillä vaikka ketä sukulaisia joilta aina vippaa rahaa enemmän tai vähemmän. Koittakoon lainata niiltä taas.
Ja nyt kun päätin näin niin aivan hirvittävän huono omatunto :ashamed:
Voi kuule, ymmärrän huonon omatunnon. Ihan oikein päätit, sillä sitä rahaa on tosiaan hyvä olla säästössä jos voi säästää. Kyllä oma lapsi menee vanhempien edelle, vaikkei olisi edes syntynyt.
Tuli mieleen tuosta sairaalalaskusta, että kannattaisi varmaan tuleva vaavi vakuuttaa. En tiedä onko sinulla vielä luottohäiriömerkintä (itselläni on), mutta Veritaksesta saa edullisen vakuutuksen syntymättömällekin vauvalle juuri silmällä pitäen jos lapsi syntyy etuajassa ja joutuu viettämään aikaa sairaalassa. Sen saa vaikka olisi merkinnät, mutta jos sinulla vain on lapsen isä lähellä, niin kannattaa tietysti hänen nimiin ottaa ja merkitä teidät kummatkin papereihin. Meillä on tytölle sairas- ja hoitokuluvakuutus missä on omavastuu 50e, joka kattaa sitten kaikki mahdolliset sairaalat, yksityiset lääkärit, leikkaukset ja reseptilääkkeet. Vuodessa tuo vakuutus maksoi päälle sata euroa jos otti kotivakuutuksen kanssa. Yhdessä ne tekivät alle 200e/vuosi. Mielestäni erittäin kannattavaa.
Jos äitisi nyt alkaa oikein inisemään, niin sanot vain ettei rahoja enää ole. Se ei ole varsinainen valhe, sillä eihän niitä ole. Hänelle.