Olisko tämä teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja ds
  • Ensimmäinen viesti
ds
Enkä nyt tarkoita mitään sen kummempaa kun vaan et olisiko tämä teistä ok tapaa elää perheenä... joka päivä... ei vaan joskus... vaan joka päivä...

Mies lähtee töihin klo 06. Äiti kotona lasten kanssa. Mies tulee töistä.. no esimerkiksi tänään 19.07. Suutelee vaimoaan ja sanoo "Olipa rankka työpäivä". Halaa jokaista lasta ja kysyy miten päivä meni. Klo 19.15 mies ilmoittaa että lähtee salille. Salilta mies palaa yleensä aikaisintaan klo 21, suihkuun ja siitä suoraan nukkumaan. Käy toivottavassa vaimolleen vaan hyvää yötä, lapset on jo nukkumassa.

Ja sama toistuu joka päivä.

ap
Mä oon yrittänyt selittää miehelle ettei tuo riitä. Mutta hän väittää että kyllä hän on lasten kanssa, tuo aika on hänestä ihan tarpeeksi, ja hän vetoo siihen että pää hajoaa jos ei pääse treenaamaan :/ Viikonloput mies on vähän enemmän kotona, mutta silloin pitää nähdä kavereita, auttaa veljeä raksalla, rakentaa autoa tallissa jne. Se on sillon Hänen Aikaa jonka hän on ansainnut kun raataa töissä. En valita sen takia etten itse pääse mihinkään, onneksi isovanhemmat auttavat aina, mutta haluaisin joskus perheen tai aivoparina tehdä jotain.

Ja mä oon kuulemma epänormaali ajattelutavaltani, mies on oikeutettu siihen että harrastaa ja viettää Omaa Aikaa :/

Siiri
no ei olisi, ellen itse saisi myös sitten välillä omaa aikaa + että koko perheen yhdessä olo puuttuisi, tiedän kyllä että monella on näin, koska tuohan mies rahan pöytään ja harrastaakin haluaa :(

Sari
Millaiset teidän viikonloppunne ovat?

Saanko kysyä, että oletteko te kovin nuoria ja mies ei oikein ole vielä sisäistänyt eroa elämästä ilman lapsia ja lasten kanssa.

Omat vanhempani olivat 19v ja 20v kun saivat minut ja vaikka isäni on todella ihana ja rakastava isä niin hän jatkoi omia harrastuksiaan ja menojaan pari ensimmäistä vuotta, kunnes tuli järkiinsä ja alkoi töiden jälkeen viettää aikaa kotona.
On monta kertaa sanonut minullekin, vaikka sitä en muista, että jos olisi ollut järkevä niin olisi ollut enemmän kanssani kun olin vauva.
Onneksi otti takaisin tämän kaiken ja olin ihan isin tyttö pienenä.

Mitä jos yritätte puhua, vaikka ei se helppoa olekaan,että mies vähentäisi harrastuksia ja olisi enemmän lasten kanssa. Yritä kertoa hänelle, että hän tulee vielä katumaan tuota kun menetti niin paljon lasten elämästä.
Mitä jos sovitte vaikka, että lauantai aamupäivä on sinun shoppailu rentoutus aikaasi ja mies on lasten kanssa

x
Ei tuo ole perhe-elämää. Perheessä tulee vallita edes jonkinmoinen tasa-arvo, ja molempien vanhempien tulee tehdä osansa perheen hyvinvoinnin eteen. Miehesi näyttää keskittyvän omaan hyvinvointiinsa, valitettavasti perheen kustannuksella. Vakavan keskustelun paikka teillä!

Valitettavan monelta naiselta puuttuu se oma aika, ja valiettavan monelta parilta se yhteinen oma aika..Saati perheen kanssa yhdessä..
Eli jaetaan sama jääkappi, ollaan siis perhe, mutta siinä se onkin.
Ei olisi minusta oikein Jossain vaiheessa tuon jatkuessa siinä etäännytään kyllä toisistaan kokonaan.

oho!!
Miten niin viettää tarpeeksi aikaa lastensa kanssa? Hänhän käy vain näyttäytymässä kotona!!
Ei, en ikimaailmassa hyväksyisi tuota, ja joka päivä ei edes SAA käydä salilla, on oltava lihaslepopäiviä, eikä 2 viikonlopun päivää riitä siihen...

Voi olla, ettei mies kertakaikkisesti tiedä mitä teidän kanssanne tehdä! Miten olla kotona lasten kanssa!? Mitä puhua heille? Ja kun ei ole tiennyt, ei ole halunnut tai osannut opetella ja on lähtenyt - töihin, kavereille jne..

Koska on aina kadonnut ja mennyt pois. Ja on mennyt pois koska ei ole tajunnut, ettei vastuun ottaminen perheestä tarkoita VAIN työssäkäyntiä ja rahan tuontia perheelle. Ja että vaikka omaa aikaa on oltava, on oltava myös perheen aikaa, puolison aikaa, ja tässä on se vaikeus, löytää balanssi.

Ilmeisesti olete aika nuoria?
Se vika tahtoo olla, että nuorten miesten on tosi vaikea tajuta mitä oikeasti on olla isä ja mies ja puoliso, kuvitellaan että samaa vapautta voi vieläkin elää.. ei olla eik äosata kasvaa vastuuseen, isyyteen, vanhemmuuteen.

Entäs, jos ilmoitat miehelle, että vietätte perhepäivän kerran kuukaudessa lauantaina? Menette luistelemaan. Uimahallille. Kylään. Menette pois kotoa. Ja sitten tulette kotiin, laitatte jotain kivaa ja hyvää ruokaa. Ja teet ikään kuin ohjelman.. että miten se päivä kuluu, ettei miehelle tule aika pitkäksi ja tylsäksi..
tiedän, ettei sitä kauaa jaksa, koska ei jaksa hoitaa aikuista kuin lasta.. mutta jos pari kertaa näin teet, vaadit,
näin ne muutkin perheet viettää aikaansa nimittäin !!

Yhteistyössä