Olisko tää lievää reumaa..? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

123

Vieras
Äitini joskus sanoi, että suvussamme on lievää reumaa, josta ei ole ollut kenellekään mitään haittaa.. Mulla on ollut oikeastaan aina toi ison varpaan viereinen varvas vääntynyt ja nyt viime viikolla huomasin, että toisinaan siihen sattuu niin paljon, ettei pysty painoa sille jalalle oikein pistää. Tuntuu, että varvas "muljahtelee" ja se on niin ikävä kipu, etteo meinaa kestää. Onko jollakin kokemusta lievästä reumasta tai reumasta ylipäätään? Saako tuota varvasta mitenkään "korjattua" vai pitääkö kestää kipu,kun se yhtäkkiä taas alkaa..? :(

Alkuperäinen kirjoittaja 123:
ei ole liikavarpaita. onkos sit se nivelrikko helposti hoidettavissa vai paraneeko vaan itsestään??

Ei nivelrikko parane. Siinähän on juuri nivel "rikki" pinnoista.

Muutenkaan en tajua, mitä on "lievä reuma". Joko se reuma on tai sitä ei ole, tosin reumaattisia kipuja voi olla ilmankin reumaa -lähinnä huonosta aineenvaihdunnasta (väärä ruokavalio, liikkumattomuus, muut sairaudet) johtuvia.

nivelreuma alkaa "lievästi".
ensin tulehtuu yksi nivel, vähitellen vuosien varrella tulehdus ja kipu leviää.
eli voi alkaa esim yhdestä sormesta tai varpaasta ja sitten leviää muihinkin niveliin,
nopeutta en tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja nivel:
nivelreuma alkaa "lievästi".
ensin tulehtuu yksi nivel, vähitellen vuosien varrella tulehdus ja kipu leviää.
eli voi alkaa esim yhdestä sormesta tai varpaasta ja sitten leviää muihinkin niveliin,
nopeutta en tiedä...

kyllähän sitä reumaakin on eri asteista! Mulla ollut reuma jo 14 vuotta, ja helpolla olen päässyt, oireet olleet suht lieviä ja helposti hoidettavissa. Nivelet näyttää rötgenissä samanlaisilta ku terveilläkin. Joku toinen ois jo tässä vaiheessa saattanut saada uudet polvinivelet ja nilkat jäykistetty tms.

Yhteistyössä