Olisko riskipeliä muuttaa vuokralle omakotitaloon?´

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26892628]Miksi se olisi riski?
Vai onko omakotitalo myynnissä mihin olette vuokralle menossa?[/QUOTE]

Niin siis meinaan että kun vuokraa sen yksityiseltä. Että jos se päättää myydä sen ennenkuin me on löydetty uusi omistusasunto niin tulee taas muutto. Kaupungilta jos vuokraisi niin eivät ainakaan myy asuntoa alta.

Useinhan vuokratussa ok-talossa on tosi kallista asua. Normaali vuokra + usein lämmityskulut + sähkö + vesi. Tietty riippuu talon koosta ja kuunnosta paljonko lämmitykseen uppoaa mutta kallista asumista on.

Omakotitaloja tarjotaan - ymmärrettävistä syistä - vuokralle erittäin vähän. Ja ainakin ne, mitä itse olen sattunut näkemään, ovat olleet sen luokan pommeja, että enpä omaa perhettäni moiseen kyllä veisi asumaan.

Mutta jos jostain lyötyy kunnollinen, niin ei kai siihen asumiseen mitään erityisempää liity; tai siis ihan samat riskit kuin kaikkeen muuhunkin vuokra-asumiseen. Toisen omassa kun asut, niin eipä siinä paljon sinulta kysellä.

Me asutaan vuokralla okt.ssa. vuokra ei ole asumiskuluineen sen vertaa kuin pienemmässä asunnossa Hgissä. Eli tän kokoista asuntoa ja oma piha ja oma sauna ei saatais rivarista tai kerrostalosta. Toki on syrjässä ja matkaa asutuskeskuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26892902:
Mutta jos jostain lyötyy kunnollinen, niin ei kai siihen asumiseen mitään erityisempää liity; tai siis ihan samat riskit kuin kaikkeen muuhunkin vuokra-asumiseen. Toisen omassa kun asut, niin eipä siinä paljon sinulta kysellä.

Juurikin näin. Me ollaan asuttu omakotitalossa (4h+k) vuokralla ja vuokra oli samaa tasoa kuin vuokrakaksioissa tässä kaupungissa. On kyllä ihan tuurista kiinni että osuuko kunnollinen kohdalle oikeaan aikaan ja että vuokrausaika on itselle sopiva. Niissä vuokra-oktaloissa mihin oon törmännyt, on nimittäin syystä tai toisesta ollut rajallinen vuokra-aika, esim. kun omistaja lähtenyt ulkomaille vaikka vuodeksi tms.

Mulla on vuokralla omakotitalo. Oli tosi hankalaa löytää kunnollinen vuokralainen. Niitä olisi kyllä ollut tulossa vaikka kuinka, jotka halusi kasvattaa kannabista takapihalla ja jotka kyseli näytöllä, missä on kunnanvirasto (eli missä on sossu). Ja niitä kenellä on luottotiedot menneet ja niitä jotka on aikaisemmin ollut vankilassa tai käyttänyt huumeita. Mutta kunnollisia vuokralaisia oli tosi hankala löytää.

Mie asun vuokralla omakotitalossa, ei ole pelkoa että heitettäisiin kesken kaiken pellolle, onhan siinä vuokranantajalla 6kk irtisanomisaika (jos alle vuoden asunut niin kai 3kk?). ASuminen on täällä halpaa, mulla on omavastuu nyt äippälomalla tosi pieni, talo on kaukolämmössä (lämmitys satkun kuussa), vesi ja sähkö yht. noin satasen kuussa

Yhteistyössä