Olisko opettajan pitänyt huolehtia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen tokaluokkalainen toi kotiin lapun missä kysyttiin tietoja kirjastokorttia varten. Tänään kävivät koulun kanssa kirjastossa.
Poika oli unohtanut sen lapun reppuunsa. Reput oli jätetty koululle kirjastoreissun ajaksi.
Minun mielestä opettajan olisi pitänyt ainakin muistuttaa lapuista, mielellään kerätä aamulla ne itelleen.

Nyt tuo lapsi huutaaa, raivoaa ja itkee kun ei saanutkaan luvattua kirjastokorttia. Ja joo mennään se ite hakemaan mutta ei just nyt. Pettymys vaan silti kova.

Poika muuten niin tarkka ja tunnollinen ja kun jotain tällaista sitten tapahtuu se on katastrofi.

Olisihan se ollut ihana juttu jos opettaja olisi pystynyt tarkistelemaan kaikkien lippulappuset. Mutta tuon ikäisen pitäisi jo moinen pettymys sietää kun olette jopa menossa kortin hankkimaan. Onko lapsella muutenkin tuollaista, että maailma suistuu helposti raiteiltaan?

Missäs muilla oppilailla se lappu sitten oli, ja poikako oli ainoa joka sen unohti? On varmaan ope kyllä muistuttanut, poikas ei vaan ole kuullut. Saahan sen kortin kuitenkin.

Nojooh,. kyllä meillä ala-asteella opettaja aina moneen kertaan kysy, että ONHAN NYT VARMANA kaikki tarvittava mukana, jos johonkin lähdettiin, tai jotain tommosta.

Eli kyllä, mun mielestä opettajan kuuluu kysyä pieniltä oppilailta tommosessa tilanteessa, että lappu on mukana.

Kaikki lapset eivät korttia varmasti edes ottaneet, joten miten ope voi tietää kenellä lappu repussa. Itse olisin kyllä muistuttanut, mutta pojan asia itse kyllä huolehtia. Osalla kortti varmasti oli jo ennalta...

Muutenkin jännitävä tilanne tuon ikäiselle kun linja-autolla menivät. Suurimmalla osalla oli jo se kortti valmiiksi. En tiedä kuin monelta muulta oli sit unohtunut lappu reppuun..

Nojooh,. kyllä meillä ala-asteella opettaja aina moneen kertaan kysy, että ONHAN NYT VARMANA kaikki tarvittava mukana, jos johonkin lähdettiin, tai jotain tommosta.

Eli kyllä, mun mielestä opettajan kuuluu kysyä pieniltä oppilailta tommosessa tilanteessa, että lappu on mukana.

Ihan varmana on kysynytkin ja muistuttanut, eihän niillä muilla olis sitä lappua muuten ollut. Kokemus on opettanut, että joukossa on AINA se yks tai kaks jotka unohtaa jotain. Tällä kertaa se nyt vaan oli ap:n lapsi.

Kyllä sen lapsen ois vaan pitänyt muistaa. Tai sinun pitäisi oikeastaan vanhempana tutkia lapsen reppu säännöllisesti ja kysellä, onko lippuja ja lappuja. Eli syyllinen saattaa löytyä peilistä!

Munkin on vaikea uskoa, että opettaja ei olisi muistuttanut asiasta. Muistuttelut vaan tuppaa tuon ikäisiltä menevän usein ohi korvien, mikä nyt tietysti on ihan normaalia vielä. Tuollaista sattuu koulussa jatkuvasti, vaikka kuinka muistuttaisi. Ottaisin asian huolellisuuskasvatuksellisena kokemuksena. Lapselle toteaisin, että ikävä juttu, että unohdit lapun, mutta omista unohduksista joutuu joskus kärsimään ja se pitää vaan hyväksyä. Eihän tässä nyt mistään vakavasta jutusta sentään ollut kyse.

Yhteistyössä