Olisko kellään sienisalaatin ohjetta??

• Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti
Riipuu miten suolaisesta pitää. Mä yleensä vain huuhtelen sienet.

Ja sekaan pilkon pieneksi sipulia, kastikkeeksi kermaviiliä tai ranskankermaa tai smetanaa, minkä maustan ripauksella mustapippuria, sokeria ja tilkalla etikkaa.

Mieletön särky jalassa, isovarpaan tyven ulkosyrjässä. Ja ihan kauhean kosketusarka. Ei kertakaikkiaan voinut kävellä sillä jalalla - ei silti että siihen kenkääkään olis voimut laittaa, hädin tuskin pystyi löysää sukkaa pitäämään. Ei sit ollenkaan kivaa :|

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
Mieletön särky jalassa, isovarpaan tyven ulkosyrjässä. Ja ihan kauhean kosketusarka. Ei kertakaikkiaan voinut kävellä sillä jalalla - ei silti että siihen kenkääkään olis voimut laittaa, hädin tuskin pystyi löysää sukkaa pitäämään. Ei sit ollenkaan kivaa :|
Kiitos, ei mulla sitten taida olla kihti. Isovarpaiden lisäksi nilkkoja ja ranteita vähän särkee ja ovat jäykemmät kuin normaalisti.

vieras
Mitä sieniä käytätte? Onko teillä siis omasta takaa suolasieniäkin :-O Saako kaupasta valmiina uusavuttomalle suolasieniä? Mä oon heikkona sienisalaattiin ja haluaa sitä heti!

Käytännössä mitkä vaan sienet käyvät. Jopa herkkusienet/siitakesienet.

Mutta mä nappaan kaupan rehuhyllyistä semsen pussin missä suolasieniä tai ostan säilöttyjä (ei niin suolaisia) sienikuutioita (säilykehyllyssä ), kun tänä vuonna noi metsän antimet tuli popsittua tuoreeltaan.

vieras
Saa suolasieniä kaupasta. Ostin lähi S-marketista. ne liotetaan ennen käyttöä. Just tein eka kertaa elämässä sienisalaattia: liotetut sienet pieniksi kuutioiksi, punasipuli pieneksi hakkelukseksi, valkopippuria myllystä ja suolaa, ranskankermaa. Lopputulos herkullinen!

Yhteistyössä