Olisko kampaajia kuulolla.. tai värjäyksestä tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "blondi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"blondi"

Vieras
Mulle on noin 5 vuotta tehty kampaajalla aina sama värjäys, platinan vaaleita raitoja. Oma hiusväri on sellainen tumma maantienharmaa ja olen ollut tosi tyytyväinen raitoihin, paitsi ne juurikasvut..

Mutta nyt haluaisin luonnollisemman väriset hiukset. Soitin tänään kampaajalle, mutta hän oli lomalla. Puhelimeen vastasi kosmetologi, joka varasi ajan puolestani. Hän höpisi puhelimessa jotain värinpoistosta ja monisävyvärjäyksestä, kun kerroin mitä haluan. Nyt on alkanut mietityttää tuo värinpoisto, joka ei ole kovinkaan hellä hiuksille. Miksi sellainen pitää tehdä, vai puhuiko kosmetologi omiaan? Ei mua haittaisi jos nämä raidat jäisivät näkyviin, kunhan eivät muutu keltaisiksi tai vihreiksi..

Toinen kysymys koskee markettien värejä. Mitäköhän tapahtuisi jos laittaisin näiden raitojen päälle jonkun vaalean ruskean värin? Pääsisin itse värjäämällä halvemmalla, eikä tarvitsisi odottaa kolmea viikkoa kampaajan aikaa. Olisko tuhoon tuomittu idea?

Sen takia puhui värin poistosta koska jos haluat toisen värin. Voithan laittaa kaupan värin mutta oliko se vaalean ruskea luonnollinen väri mitä haet? Kaupan värit on aina oma riskinsä kuten jokainen tietää

Kokeile ihmeessä itse, mutta ota sävyte eikä kestoväri ja kun löydät kivan vaaleanruskean, niin otat varmuuden vuoksi vielä hiukan vaaleamman sävyn ja pidät väriä hieman suositusaikaa vähemmän hiuksissa.

Tummemmaksi on aina helppo saada, mutta liian tummaksi menneen vaalennus on hankalaa.

Kyllä minäkin suoisttelen niitä moniväriraitoja, tulee luonnolliset, mukaan vaikka niitä vaaleita, punasia ja vaikka sitten sitä likelle omaa väriä, luonnollinen ja tätä päivää. Värin poistosta tämä kyllä ei tiennyt yhtään mitään, korkeintaan pigmentointi tehdään kun halutaan tummemmaksi mitä nykyinen raidoitus on.

[QUOTE="Moi";28729992]Sen takia puhui värin poistosta koska jos haluat toisen värin. Voithan laittaa kaupan värin mutta oliko se vaalean ruskea luonnollinen väri mitä haet? Kaupan värit on aina oma riskinsä kuten jokainen tietää[/QUOTE]

Olen aina luullut, että värinpoisto tehdään tummiin hiuksiin ennen blondaamista? Vai poistaako se myös blondausaineen?

Taidan huomenna vielä soittaa toiseen kampaamoon ja kysäistä myös sieltä :)

värinpositoa jos haluat tummemman värin. markettiväreistä voit laittaa jotain lämmintä vaaleaa ruskeaa ( ei siis mitään luonnonsarjan väsiä eli usein merkitty irjaimella N tai pilkun jälkeen nollalla) niin ei tule raidoista vihreät. Ota joku tummakullanruskea tmv.

Okei, eli voisin uskaltaa kokeilla noita markettivärejäkin :) Mulla ei tosin ole kokemusta kotivärjäyksestä tämän vuosituhannen puolella, joten mahdanko sittenkin jänistää..

[QUOTE="aapee";28730037]Okei, eli voisin uskaltaa kokeilla noita markettivärejäkin :) Mulla ei tosin ole kokemusta kotivärjäyksestä tämän vuosituhannen puolella, joten mahdanko sittenkin jänistää..[/QUOTE]

En suosittele, sinulla ei niissä raitakohdissa ole pigmenttiä lainkaan, tarvii pigmentoinnin ettei tosiaan tule kovin monenkirjavaa lopputulosta.

Hei! Kaupan väriä en suosittele kokeilemaan nimenomaan silloin kun on vaaleita raitoja alla. Siinä on monta asiaa mitä ammattilainen ottaa huomioon eli kampaajalle siis:) Itse niin monet hiukset korjannut kaupanvärin jäljiltä. Ja silloin se vasta kalliiksi tulee kun ensin värjää itse ja sitten kampaajalle korjaamaan.. Jos pohjalla on perus ruskea ja suht samaa haluaa, niin kotiväri mun mielestä ihan ok.

Ainiin ja kolmas vaihtoehto on että käyt ostamassa kampaamosta kotivärin niin saat kampaajan valitsemaan kanssasi sinulle sopivaa väriä/sävyä.

Kiitos teille :)

Odottelen siis kiltisti aikaani kampaajalleni! Hänen ammattitaitoon kuitenkin luotan 100 prosenttisesti, koskaan ei ole tarvinnut tyytymättömänä pois lähteä :)

Yhteistyössä