Olisko astmalasten äitejä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenni"

Vieras
Tytöllä on 3kk lääkekokeilu takana ja nyt on tämä 1kk tarkkailuaika ennen seuraavaa polikäyntiä joka on tammikuun puolessa välissä vasta. Sai lääkekokeiluaikana siis Flixotideä 1 suihkaus aamuin illoin ja Ventoline tarvittaessa. Lääkekokeilu lopetettiin pari viikkoa sitte. Nyt on noin reilu viikon verran alkanu palaileen virkayskä. Siis sellanen, että mitään limaa ei kurkussa ole tai muuta, sellanen kuiva rykiminen. Nämä pakkaset on vähintääki triplanneet tuon yskimisen, yskii siis koko ajan!!! Oon antanu Ventolinea aamulla 2x2 suihkausta ja äsken annoin saman satsin. Ei tunnu olevan vaikutusta.

Mikähän tässä nyt eteen? En mä kyllä jaksa tuota yskimistä ja kurkunselvittelyä kuunnella vielä monta viikkoa. Kuulostaako tuo yskimisoireilu sellaiselta mikä tulis teidänkin lapsille ilman hoitavaa lääkitystä?

soita polille.. meillä kans tuo kokeilu nyt käynnissä. mutta siis paljon annat tota ventolinea? meille annettiin ohjeeksi että kaksisuihkausta ja sitten 10krt pitää sen sinisen läpän liikku (babyhalerissa).
koska sehän oli näin että lääkekokeilun jälkeen oli se kk ilman niin ei kannata "rikkoa" sitä sopimusta ilman että ensin soittelet joko sinne polille tai sitten terveysneuvonta on toinen mistä saa asiantuntevaa palvelua.

meillä tuo yskiminen palas myös ja päädyttiin astmalääkärin kanssa ratkaisuun, että flixotide jatketaan hoitavana lääkkeenä ja ventoline tarvittaessa. yskiminen lakkas siihen, eikä oo juuri avaavaa tarvittu

Joo pakko varmaan polille huomena soitella. Tuo on oikeesti ihan jatkuvaa tuo yskä. Köhii varmaan 10 kertaa minuutissa :/

Mä niiiin olisin toivonu, ettei astmaa ole, mutta pahaltahan tämä nyt näyttää :/

Kyllä kuulostaa siltä että oireet palasi kun hoitava lääkitys lopetettiin. Soittaisin polille, lääkitys todennäköisesti aloitetaan uudestaan. Rasitusastmaan viittaisi tuo oireilu, varsinkin pakkasen vaikutus.

...ellei teillä sitten ole kotona sisällä jo jotain joulukuusta tai hyasinttia joiden pihalle heittäminen saattaisi lopettaa yskimisenkin? Meillä ei kumpaakaan voi sisällä pitää.

Yhteistyössä