Olisitko pettynyt,jos (ainut)lapsesi menisi salaa naimisiin? Tai yllättäen ristiäisten yhteydessä?

• Viestiketjun aloittaja Anoppi
  • Ensimmäinen viesti
äiti minäkin
Toki harmittasihan se mutta olisihan se ajateltava näinkin että häät on oman lapsen ei sinun ja se päätös minkä lapsi haluaa tuon asian tiimoilta tehdä niin sitä sitten kunnioitetaan:)

Äiskä
No en olisi. Kunnioittaisin lapseni päätöstä mennä naimisiin ilman isompia juhlia. Se kun on jokaisen oma asia oikeastaan.

Eli en pettynyt vaan iloinen lapseni puolesta tietysti!

JONSERED Karhunkantaja
Ihmeissäni olisin. Että naimisiin ja kastaa lapsen. Oletan, että kyse on omista häistä ja oman lapsen ristiäisistä.

pettynyt? En paljoa, ja jos lainkaan, vain siitä, että on jäänyt koukkuun uskonnollisiin seremonioihin. Jos sitäkään.

vieras
Meillä oli yllätyshäät ja molempien vanhemmat olivat iloisia, mutta silti äidit olivat aavistuksen pettyneitä, kun eivät päässeet järjestämään häitä. Olivat jo molemmat tahoillaan aloitelleet hääpaikan etsinnät ja kutsulistojen kirjoittamiset, joten uskon yllätyshäiden olleen kaikkien kannalta loistoratkaisu ;) Kaipa sitä moni äiti odottaa lapsensa häitä ja hääjärjestelyjä ja pettyy, jos ei pääsekään juhlia järjestämään.

No en olisi. Itsekin menin salaa naimisiin maistraatissa ja joku telepaattinen yhteys oli veljeni kanssa, menivät naimisiin myöskin salaa, samana päivänä 45min myöhemmin kuin me :D Siinä ehkä oli äidilläni hieman sulattelemista, mutta loppupelissä kyllä oli onnellinen!!

öööö
Alkuperäinen kirjoittaja manta amalia:
No en olisi. Itsekin menin salaa naimisiin maistraatissa ja joku telepaattinen yhteys oli veljeni kanssa, menivät naimisiin myöskin salaa, samana päivänä 45min myöhemmin kuin me :D Siinä ehkä oli äidilläni hieman sulattelemista, mutta loppupelissä kyllä oli onnellinen!!
Aika kiva sattuma :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli yllätyshäät ja molempien vanhemmat olivat iloisia, mutta silti äidit olivat aavistuksen pettyneitä, kun eivät päässeet järjestämään häitä. Olivat jo molemmat tahoillaan aloitelleet hääpaikan etsinnät ja kutsulistojen kirjoittamiset, joten uskon yllätyshäiden olleen kaikkien kannalta loistoratkaisu ;) Kaipa sitä moni äiti odottaa lapsensa häitä ja hääjärjestelyjä ja pettyy, jos ei pääsekään juhlia järjestämään.
Mulla ei ole kyllä yhtäkään hääjärjestelygeeniä. Olisin tyytyväinen, jos lapsi osaisi fiksusti hoitaa asumis- ja omaisuusjärjestelyihin liittyvät sitoumukset. Ja toivoisin, että jos vaikka ei olisi äidille mieluinen puoliso, olisi kuitenkin paras lapselleni.

mielummin vieras
En olisi pettynyt. Olisin onnellinen lapseni puolesta. Mun mielestä vanhemmilla ei ole mitään oikeutta vaatia että saisivat osallistua häiden suunnitteluun ja järjestelemiseen. Itse en siitä aikoinani tykännyt, kun vanhemmat puuttuivat hääjärjestelyihin, vieraslistoihin yms. joten en itsekään aio tuppautua lasteni hääjärjestelyihin. Päin vastoin, olisin salaa ehkä onnellinen, ettei tarvi osallistua järjestelyihin...

Ja yllätyshäät, mikäs sen ihanampaa :) .

Keisarinna
No yllätyshäistä en olisi pettynyt, jos läheiset kuitenkin kutsuttaisiin ja uusi perheenjäsen olisi mieluinen, mutta ristiäiset ovat mielestäni ristiäiset, eikä niihin vihkimistä tarvitsisi sekoittaa, joten ristiäis"häistä" olisin hieman pettynyt. Lisäksi toivoisin, että lapsi olisi sen verran suunniteltu ja toivottu, että vanhemmat olisivat menneet naimisiin jo ennen raskautta.

no en osaa sanoa...

meillä mun vanhemmat olis pettyneitä. Isälle on niin tärkeetä on saa olla saattamassa ja pitää puheen ja äidillekki se on tärkeää. Mun mudelle se meinas olla kova pala ettei ortodoksikirkossa vihitä mutta se pääs sen asian yli.

Yhteistyössä