Olisinko minä nyt sitten joku semi-vegaani vai mikä? :D +reseptivinkkejä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruokavalio uusiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruokavalio uusiksi

Vieras
Kun oon laihiksella yrittäny olla jo iät ja ajat. Mitään pikadieettejä en ole alkanu harrastamaan vaan olen koittanut syödä monipuolista lisäaineetonta ruokaa, ja muuttaa elämäntapoja. Huono menestys... Vegaanisia tuotteita ajattelin kokeilla, kun ois pientä epäilystä, että ois jotain laktoosiongelmaakin ja muutenkin ihan kivan kuuloinen aate välttää eläinkunnan tuotteita.

Ei oikeastaan enää ees tee mieli syödä kanaa, possua ja lihaa oikeastaan ollenkaan. Kalaa voisin kumminkin syödä. Kaloista syödään yleensä Norjan lohta, tonnikalaa ja pakasteseitiä. Mitä muita suht edullisia niitä olis? Muuten söisin ehkä kerran kahdessa viikossa kanankoiven tai käristystä tai jonkun jauheliharuan jos sattuis niin herkullista että tekis mieli. Ajattelin ihan, että pitää alkaa tekemään itelleen jonkinmoista kasvisruokaa, että saa proteiinia tarpeeksi, kun ei nuo lihat menee alas kuin hyvä jos joka neljännellä aterialla. Varsinkin suikaleruat tekee tiukkaa.. Ja sitte pitkäjyväinen riisi ei meinaa mennä alas.Silmät on alkanu jo painua sisemmäs niinku nälkäänäkevällä.. Maha ei oo kyllä yhtään kadonnu. Puntarille en ole muistanu moneen viikkoon...

Niin ja saisko sitte vielä reseptejä joissa ois tähän ruokavalioon sopivia ruokia? :D Mitä proteiinipitoista voisi nakata wokin sekaan? Mitä voi tehä soijarouheesta, kun sellaista olen ostanut enkä o saa siitä mitään tehdä...

Ihminen on sekasyöjä ja kohtuullinen määrä lihaa turvaa monipuolisen ravinnonsaannin. Vegaanien lapset erityisesti huolettavat, voi johtaa kehityshäiriöihin. Esim Jokelan koulusurmaaja ja Hitler olivat kasvissyöjiä. Miten lienee tämä Kauhajoen tapaus?

Alkuperäinen kirjoittaja terveysennenkaikkea:
Ihminen on sekasyöjä ja kohtuullinen määrä lihaa turvaa monipuolisen ravinnonsaannin. Vegaanien lapset erityisesti huolettavat, voi johtaa kehityshäiriöihin. Esim Jokelan koulusurmaaja ja Hitler olivat kasvissyöjiä. Miten lienee tämä Kauhajoen tapaus?

:o :laugh:

tsori.. en vaan kässää miten tämä asiaan liittyy. Nykyisin on tarjolla kaikenlaisia tuotteita, joista voi saada ihan samat ravintoaineet kuin lihastakin, vain terveellisemmässä muodossa. Meinasin kyllä ihan lapsille ja miehelle tehä normiruokaa, kun tuskin tuo ukko alkais vegaaniksi minun kaverina. :laugh: Lapset saa tietty maistaa minun pöperöitä jos alkaa kiehtoa. Keskimmäisellä on lievää allergiaherkyyttä maidolle ja munalle niin ehkä sille antaisin enemmänkin joitain tuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja terveysennenkaikkea:

Hitler ei muuten oikeasti ollut vege. Suomen vierailullakin ahtoi ihan ehtaa lihaa napaansa.

Yhteistyössä