Olisin valmis tekemään ls-ilmoituksen niistä vanhemmista, jotka tekevät lastensuojelu rikkomuksen hakemalla tahallaan

• Viestiketjun aloittaja chickenpox
  • Ensimmäinen viesti
Olen tosi pahoillani lapsensa menettäneistä. Kuitenkin vesirokko on aika harvinainen syy kuolla.
Niin on.
Silti on aika omalaatuista että tahalleen riskeerataan.
Harva hyväksyy muita tahallisia ja tarpeettomia lapsen hengen riskeeraamisia.
Miksi tämän?

Jostain syystä vesirokko vain on jäänyt "sallituksi arpapeliksi" - Kuntien osalta kyse on hinnasta, mutta vanhempien tahallisen valinnan pohjalla on joko tietämättömyys tai piittaamattomuus...

[QUOTE="mökö";25766497]Mitä se rokote maksaa? 100€? Tarttis varmaan sellanen ottaa. Oon yli kolmikymppinen enkä ole sitä rokkoa sairastanut...[/QUOTE]

Ne suosittaa rokotteen ottamista jos ei ole sairastanut jo ihan raskauden vuoksi. Sikiölle hengenvaarallinen jos äiti sairastuu odotusaikana ja se on melko varmaa et jossain vaiheessa se vesirokko ajautuu kuitenkin kaikille.

Mä oon harkinnut sitä rokotetta. Ja ainakaan en tahallani hae sitä tautia mistään. En ikinä voisi elää itseni kanssa, jos olisin taudin lapselleni hakenut ja hän siihen kuolisi tai saisi jotain komplikaatioita. Rokotan viimeistään sitten, jos ei kouluikään mennessä ole sitä sairastanut.

"mökö"
Ne suosittaa rokotteen ottamista jos ei ole sairastanut jo ihan raskauden vuoksi. Sikiölle hengenvaarallinen jos äiti sairastuu odotusaikana ja se on melko varmaa et jossain vaiheessa se vesirokko ajautuu kuitenkin kaikille.
Joo, mulla on kaks lasta, ja tossa kuopusta odottaessa oli kyllä puhetta siitä neuvolassa miten vaarallinen tauti se raskausaikana on... Luojan kiitos en sitä silloin saanut mistään. Mut ei tosiaan kauheesti huvittais sitä enää muutenkaan sairastaa, vaikka raskaaksi en aio enää "hankkiutua".

"shihtzu"
Minä sairastin vesirokon yli 30-vuotiaana ja ihme kyllä varsin lievänä sen sain, kuumekaan ei kauhean korkeaksi noussut. Miehillä riskit ovat suurempia, jos vanhempana sairastavat, kuin naisilla.

Mä olen samoilla linjoilla.
Aivan käsittämätöntä touhua hakea tahallaan mitään sairautta lapselle. Ja musta tuntuu että suurin osa ihmisistä ei tajua kuinka vaarallinen vesirokko (tai ne mahdolliset jälkitaudit) voi ollakaan. Ja vaikkei olis hengenvaarallinenkaan niin se on aivan kamala tauti noin niinkun muuten, oon itse sairastanut sen 8-vuotiaana ja kutina oli ihan helvetillistä.

"..."
minä en sairastuttanu tahallani. 3v lapsi viikon iv antibiootilla vesiroko takia yliopisto sairaalassa kun streptokokki pääsi verenkiertoon aiheuttaen verenmyrkytyksen ja alkava nekrotisoiva faskiitti. Onneksi parani eikä jäljellä ku kestokipu jalassa ja rumat arvet. Kuolema oli lähellä tulehdusarvon olleen yli 600. Jotta paskat se lievempänä tule pienille!

gggg
Ja hiljaa pudistelin päätä kun yksi äiti päiväkodin aulassa kyseli että oliskos täällä vesirokkoa, että hän haluaisi tartuttaa sen lapsiinsa vielä kun tekee vain osa-aikatyötä...

"Joops"
En ihan hirveän lämmöllä muistele aikaa, kun lapsellani oli vesirokko. Korvissa sisällä, pimpissä, silmissä melkein, suussa, koko kropan lisäksi. Saatikka sitten se kipu, minkä vesirokon aiheuttama vyöruusu tuo mutsilleni. Ei ole herkkua ei. Tai vaaraton lastentauti.

Minä en rokotuttanut lapsiani, mutta olisin sen kyllä tehnyt, jos eivät olisi siihen sairastuneet.
Koska vesirokossa kaikenlaiset riskit kasvavat, mitä vanhempana sen sairastaa.

Eikö kuitenkin ole niin, että vaikkei rokote täyttä 100% suojaa annakaan, on rokotteen saaneilla mahdollinen tartunta yleensä melko lieväoireisena?
Mulla on suurinpiirtein sama suoja kuin rokotteessa ja saan joka kerta vesirokon. Ja pahenee joka kerta. Meillä pitäisi rokottaa tuo nuorin ja mieheni.

Yhteistyössä