Olisikohan tämä ompelukone hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ompelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Ompelija"

Vieras
Halvan hinnan takia epäilyttää koneen toimivuus. En kyllä tarvitse mitään erikoista konetta koska ihan perusompelua tekisin. Trikoovaatteita, erilaisia verhoja yms. helppoja juttuja.

AEG AEG Mekanisk -ompelukone(NM510) väreissä . kategoria Elektroniikka ja viihde - Ompelukoneet & tarvikkeet - Ellos

Enemmän kyllä ulkonäön vuoksi kiinnostaisi tämä kone :D
Zanussi Zanussi 2300 LCD -ompelukone, Black väreissä Musta 2300 kategoria Elektroniikka ja viihde - Ompelukoneet & tarvikkeet - Ellos

Riippuu mikä on koneen tarkoitus. Jos ompelee paljon niin Janome on siihen kaikkein paras jos vähän niin ei haittaa millainen on.

Janome? Mun on pakko tilata kone jostakin nettikaupasta koska en pääse sellaista mistään paikan päältä ostamaan. En mä mitenkään päivittäin aio ommella, arvioisin että jostakin paljon ja vähän väliltä ompelisin jos olisi toimiva kone.

Kannattaa muistaa, että heti jos joutuu ompelemaan paksumpaa esim. lyhentää farkut ei koneen koneisto enää kestä. Kaikkein halvimmissa on pelkää muovia sisällä. Itse ostaisin Husqvarna

Kannattaa raahautua ihmisten ilmoille ja käydä jossain ompelukoneliikkeessä kyselemässä käytettyjä koneita. Ne on kunnostettu ja niihin saa jonkinlaisen takuunkin ja vanhat metallirunkoiset "husset" ovat käytännössä ikuisia ja toimintavarmoja.

• Tykkää
Reactions: Lokki ja BootyPeppi
[QUOTE="husky";29437407]Kannattaa muistaa, että heti jos joutuu ompelemaan paksumpaa esim. lyhentää farkut ei koneen koneisto enää kestä. Kaikkein halvimmissa on pelkää muovia sisällä. Itse ostaisin Husqvarna[/QUOTE]

Husqvarna on aika perusluotettava. Siksi niitä käytetään kouluissakin kun ei mee kovin helposti rikki ja on helppo käyttää.

[QUOTE="a p";29437397]Perustele, kiitos.[/QUOTE]

Janome
Husqvarna
Singer

Ne ovat ompelukoneita, AEG ja Zanussi pesukoneita...

Ja nuo kaikki saat postitse tilattua. Janome on kallein, mutta Virosta saat sen viikossa kotiovelle huomattavasti edullisemmin mitä Suomesta.

[QUOTE="harrastelija";29437443]Janome
Husqvarna
Singer

Ne ovat ompelukoneita, AEG ja Zanussi pesukoneita...

Ja nuo kaikki saat postitse tilattua. Janome on kallein, mutta Virosta saat sen viikossa kotiovelle huomattavasti edullisemmin mitä Suomesta.[/QUOTE]

No mikä on se virolainen nettikauppa mistä sen saa tilattua?

[QUOTE="a p";29437463]No mikä on se virolainen nettikauppa mistä sen saa tilattua?[/QUOTE]

Karnaluksin tuolla joku jo mainitsi. On kai muitakin, mutta tuo lienee tunnetuin.

Sieltä saa myös esim saumurin valmiiksi langoitettuna ja säädettynä. Ja niillä hinta noin puolet Suomen hinnoista. Ja todellakin alle viikossa kotiovelle, eikä ole pahat toimituskulut.

Ostin Karnaluksista myös Bernina-saumurin valmiiksi langoitettuna ja säädettynä. Maksoi alle puolet Suomen hinnoista. Ja tosiaan molemmat tuli kotiovelle alle viikossa. Palvelu on Karnaluksista ystävällistä. Sähköpostit tulee suomenkielisinä, vaikka olisi multa virokin sujunut.

Husqvarna ei ole enää mikään hyvä kone, ei ainakaan nuo uudet. Ne ovat myös ihan pelkkää muovia. Husqvarna tekee koneosat Janomeen ja Janome on myös tehty tehdaskäyttötasoiseksi kotikoneeksi. Paffin tasoa. Koulussa käytin pelkästään Paffia sillä se kesti parhaiten noista tehdaskoneista. Mun Janome on ollut mulla kymmenen vuotta ja ei ole kertaakaan ollut huollossa vielä. Tosin itselläni on siihen hommaan myös erikoistuminen :) Voin tehdä kaikki muut huollot omaan koneeseen paitsi varaosien vaihdot.
Vanhoissa koneissa kannattaa kysellä varaosien saatavuus. Moniin malleihin ei saa enää mistään varaosia mutta tilauksesta niitä saatetaan teettää mutta se tulee kalliiksi.