Olisiko teistä mukavaa?..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskausviikolla 38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskausviikolla 38

Vieras
Appi ja anoppi ilomoittivat tulevansa meille muutamaksi päiväksi kyläilemään. siis ihmetyttää kun ovat änkeemässä kun tietävät ettei ole helppo raskaus meneillään..jouduin olemaan levossa viikolle 34asti..nyt on menossa 38rv ja olo on jo todella tukala ja kipee..en kykene edes kävelylle lähtemään supistuksia kun aiheuttaa ja kipuja. kun he ovat tulossa minulla on enää laskettuun aikaan 1vko.
minusta on törkeetä tulla kun tietävät tilanteen ja ovat tulossa vielä lapsen lasketunpäivän tuntumassa.

olisiko töykeää ilmoittaa heille että olisi mukavampi kun tulisivat sitten kun on vauva syntynyt..ei nyt kiitos..tahdon olla rauhassa ihan perheen kesken vauvan syntymään?

mutta entäs jos he suuttuvat minulle..?

Anna suuttua. Itse tiedät omat voimavarasi ja vointisi. Jos et heitä kylään halua sano suoraan, että tulkaa sitten kun vauva syntynyt, nyt ei jaksa. Jos suuttuvat niin suuttuvat.

jospa he haluavat tulla auttamaan teitä ennen vauvan syntymää ja haluavat tulla katsomaan uunituoretta lastenlastaan,ne varmaan tietää sun tilanteen ja tuskin vaatii kävelylle ota auttajat vastaan ja relaa =)

Itse sanoisin suoraan, että tulevat sitten kun vauva on syntynyt ja olette asettuneet taas vauva elämään, eli ei edes ihan heti vauvan syntymän jälkeen, vaan vasta kun tilanne rauhoittunut ja olette itsekin kunnossa, siis synnytyksestä ym..
Jos eivät ymmärrä ja suutuvat, niin ei sille voi mitään. Kyllä anopin pitäisi ymmärtää. Ja laita miehesi sanomaan heille, eivät voi olla sinulle kiukkuisia.
Tai jos ehdottomasti haluavat tulla, pistäkää heidät hotelliin.

mäkin ajattelisin niin, että ihana kun tulevat auttamaan, jos mun anopista olis kyse niin tiedän että he antaisivat minun levätä ja nimenomaan tulisivat auttamaan kotitöissä, lastenhoidossa ja tekisivät ruuat ja kaikki valmiiksi..
Mä tykkäisin, mutta JOS EN tykkäisi niin kyllä mä kehtaisin suoraankin sanoa että mun on niin paha olla etten halua seuraa vaan haluan levätä ihan omissa oloissani.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mun mielestä olisi ihan mukavaa, jos anoppini tulisi vähän jeesailemaan kotihommissa.

olisin ollut todella kiitollinen anopilleni jos silloin olisi tullut apua kun todella sitä tarvitsin eli silloin kun levossa jouduin olemaan,mutta kun ei niin ei väkisin. Ei ole anoppi auttavaista tyyppiä vaan "haukkuja tyyppiä".
edellistä lasta odotellessa jouduin ihan sairaalassa olemaan vuodelevossa(ennenaikaisuuden uhka) ja hänen mielestään meidän olisi pitänyt mieheni kanssa mennä sukulaisten häihin vaikka ambulanssilla jos ei muuten.
käyvät muutenkin vain kerran vuodesssa meillä..yhteyttäkin pitävät todella harvoin..nyt kylläkin anoppi soiti ihan vartavasten kun oli kuullut että miehelläni oli roimasti palkka noussut että kun on niin hyvä uutinen niin piti ihan soittaa..mä olin vaa että..nii joo, nyt mieheni ylennettiin töissä korkeempaan virkaan niin taas tulee puhelinsoittoja että kuulin niin hyvän uutisen tuossa taas että piti soittaa kun palkkakin kuulemma nousi niin ja niin paljon..mä oli taas että..nii joo. anopille kun se raha on kaikki kaikessa ja meille se ei taas niin tärkee ole kuhan on katto,ruokaa,vaatetta ym. mitä nyt tarvitsee..anoppi vaan tuumii että eikö ole kiva kun olisi ylimääräistäkin rahaa mitä törsätä..en ymmärrä tota anoppia..kaikki pitäs olla hienoa ja uutta.

Alkuperäinen kirjoittaja raskausviikolla 38:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mun mielestä olisi ihan mukavaa, jos anoppini tulisi vähän jeesailemaan kotihommissa.

olisin ollut todella kiitollinen anopilleni jos silloin olisi tullut apua kun todella sitä tarvitsin eli silloin kun levossa jouduin olemaan,mutta kun ei niin ei väkisin. Ei ole anoppi auttavaista tyyppiä vaan "haukkuja tyyppiä".
edellistä lasta odotellessa jouduin ihan sairaalassa olemaan vuodelevossa(ennenaikaisuuden uhka) ja hänen mielestään meidän olisi pitänyt mieheni kanssa mennä sukulaisten häihin vaikka ambulanssilla jos ei muuten.
käyvät muutenkin vain kerran vuodesssa meillä..yhteyttäkin pitävät todella harvoin..nyt kylläkin anoppi soiti ihan vartavasten kun oli kuullut että miehelläni oli roimasti palkka noussut että kun on niin hyvä uutinen niin piti ihan soittaa..mä olin vaa että..nii joo, nyt mieheni ylennettiin töissä korkeempaan virkaan niin taas tulee puhelinsoittoja että kuulin niin hyvän uutisen tuossa taas että piti soittaa kun palkkakin kuulemma nousi niin ja niin paljon..mä oli taas että..nii joo. anopille kun se raha on kaikki kaikessa ja meille se ei taas niin tärkee ole kuhan on katto,ruokaa,vaatetta ym. mitä nyt tarvitsee..anoppi vaan tuumii että eikö ole kiva kun olisi ylimääräistäkin rahaa mitä törsätä..en ymmärrä tota anoppia..kaikki pitäs olla hienoa ja uutta.

tämän perusteella perun aikaisemman kommenttini ja sanoisin että pysyvät poissa kunnes kutsutaan :|

Yhteistyössä