olisiko tässä mitään järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua velkojen kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua velkojen kanssa

Vieras
On tullut vuosien varrella hankittua syystä jos toisesta velkaa, liikaa.
On aivan mahdotonta ja epätoivoista maksaa pienestä palkasta joka kk 800-900e yhteensä sinne sun tänne (asuntolainan lyhennyksen jälkeen) mitään ei jää käteen, tai no pakkohan se on muutama satanen jättää ruokaan.
Laskin, jos laskin oikein uo laskurilla, että jos päästän suurimpia velkoja ulosottoon niin maksaisin vain noin 250e/kk.
luottotiedothan siinä menee, mutta onko vaihtoehtoja? ei ole. lisää lainaa en saa, enkä halua.
mulla on vakituinen työ, asuntolaina (joka on aina maksettu ja tullaan maksamaan ajallaan, joten eihän sille voi tapahtua mitään vaikka luottotiedot menisi?) on puhelinliittymät sun muut.

niin siis laskenko oikein, jos palkka on noin 1700e käteen jäävä osuus, suojaosuuteen minä + 3 lasta? miehen tuloja ei huomioida ilmeisesti mitenkään tässä?

jos lyhennät ulosottovelkaa ei asuntoon kosketa (ei ulosmitata) sovi asiasta voudin kanssa. mutta ota huomioon että sitten mm autovakuutus, puhelinliittymä jne tuleevat hankalammaksi saada, joudut maksamaan ennakkoon, takuumaksuja jne.

Jotne, entä jos otat pankista jonkun lainan, maksat kaikki velat pois ja lyhennät vaan sinne yhteen paikkaan kuussa? niin minä tein ja olen jo jaloillani ollut hyvän aikaa :)

Ota huomioon ulosoton aiheuttamat kulut ja korot. Tuo lisää velkaa aika paljon.

Kirjoitit samasta aiheesta aiemminkin ja silloon laitoot, että puoli vuotta olisi vielä maksettava noin velkoja. Eikö vain kannata kituuttaa sen puoli vuotta ja pitää luottotiedot kunnossa.

Ja jotkut lainanantajat saattavat tehdä niin, että kun huomaavat velallisen menettäneen luottotietonsa alkavat periä myös omaa velkaansa kerralla pois. Minulle kävi näin erään lainanantajan kanssa, vaikka maksoin heiltä ottamani velan aina ajallaan ja kunnialla. Kun lähettivät koko jäljellä olevasta velasta laskun noin puoli vuotta luottotietojeni menetyksen jälkeen, niin jäi sitten sekin maksamatta kun en kerralla niin suurtaa velkaa pystynyt maksamaan pois. Lainanantajalla on joissakin tapauksissa oikeius periä loppuvelka kokonaan pois. Suosittelen, että tarkistat asuntolainan myöntäneeltä pankilta miten he toimivat jos asiakkaan luottotiedot menevät muusta syystä. Ei tule sitten ikäviä yllätyksiä.

[QUOTE="vieras";24084967]Se myydään pois ja maksetaan velat.[/QUOTE]

Juuri näin... Ei ulosotto tarkoita sitä, että velallinen välttäisi vastuunsa ottamistaan veloista. Päin vastoin, sen jälkeen et itse voi mitenkään puuttua velanmaksun kulkuun, vaan maksut otetaan suoraan tililtäsi mitään kyselemättä. Yksi vaihtoehto on olla yhteydessä velkojiin ja pyytää pidempiaikaista takaisinmaksuaikataulua.

[QUOTE="vieras";24084967]Se myydään pois ja maksetaan velat.[/QUOTE]

Äärimmäisessä tilanteessa, joo. Ei kovinkaan helposti, ei ainakaan, jos on maksusuunnitelma, jossa pysytään tai jota muutetaan tilanteen mukaan.

Juuri näin... Ei ulosotto tarkoita sitä, että velallinen välttäisi vastuunsa ottamistaan veloista. Päin vastoin, sen jälkeen et itse voi mitenkään puuttua velanmaksun kulkuun, vaan maksut otetaan suoraan tililtäsi mitään kyselemättä. Yksi vaihtoehto on olla yhteydessä velkojiin ja pyytää pidempiaikaista takaisinmaksuaikataulua.

Tietenkin olisi hyvä tarkistaa faktat ensin...

Äh mitä turhia. :xmas:

Niinpä... mitä sitä nyt sekoittaa asiaan vaikka oikeaa tietoa, ei se ole yhtä viihdyttävää. :D

Joo, kaikki, joilla on jotain ulosotossa kerätään kuun viimeisenä päivänä häpeäkulkueeseen ja kunnialliset kansalaiset saavat heitellä mädillä tomaateilla, joiden lasku lisätään ulosottovelkoihin, korkoineen, tietenkin.

[QUOTE="Niin";24085037]"Päästän isot velat ulosottoon ettei tarvii maksaa kun 250 € kuussa" ei kuulosta oikeen maksusuunnitelmalta, eihän?[/QUOTE]

Ei, mutta maksusuunnitelman voi tehdä, JOS jotain on päässyt ulosottoon saakka.

Kuinka pitkää niitä velkoja joutuisi vielä maksamaan? Jos sen 6kk niinkun joku sanoi, niin kyllä mäkin kituuttaisin. Jos taas pitemmän ajan, niin koittaisin saada pankista järjestelylainan, jolla kuittaisin kaikki noi velat ja maksaisin sitä sitten takaisin (summa olisi varmaan sovittavissa aika kohtuulliseksi). Koittaisin välttää kaikin keinoin tota ulosottoa, vaikka se sun mielestä nyt tuntuukin ton erä pienuuden takia helpommilta vaihtoehdolta. Ulosotossa sun velka kun lyhenee todelle hitaasti, tosta 250e voi olla että ei lyhennysta ole kymppiä-paria enemmän. Siihen velan päälle kun tulevat kaikki korot ja kulut (satoja ja satoja euroja), lisäksi luottotiettomana on hankalia niin vakuutukset, liittymät yms perusjutut, asunnosta puhumattakaan.

Ulosotossa, kun se on saanut lainvoiman, ei tule enempiä kustannuksia, mutta korko juoksee. Perintätoimistojen kulut kyllä tuppaavat olemaan huimia...

velkaneuvojalle pääsee syksyllä. soittanut olen kyllä. mutta siis ainakin noi ellos ja halens lainat tulee menemään perintään. tiedä sitten millaisia suunnitelmia niistä voi sopia, tuskin kovin pieniä lyhennyksiä, kellään tietoa?
tässä kuussa saan niin pienen palkan, että on jätettävä yksinkertaisesti maksamatta jotakin lyhennyksiä :( yritin sopia kyllä, vaan maksuvapaata en saanut vaikka olen kiltisti esim ellokselle 3kk maksanut ajallaan.

Tää ei varmaan sua auta mutta mulla on sama tilanne. Velkaneuvojalle aika tilauksessa. Koetan sopia ennen sitä jos Sampopankin velan saisi pienemmäksi/kk, senkin aikoinaan otin toisen kulutusluoton poismaksuun...

[QUOTE="kohtalotoveri";24085420]Tää ei varmaan sua auta mutta mulla on sama tilanne. Velkaneuvojalle aika tilauksessa. Koetan sopia ennen sitä jos Sampopankin velan saisi pienemmäksi/kk, senkin aikoinaan otin toisen kulutusluoton poismaksuun...[/QUOTE]

Kannattaa mennä terapiaan, jos on ei opi elämään varojensa mukaan. Jotain tyhjyyttä täytät itsessäsi ostamalla pakonomaisesti tavaraa ja vielä velaksi!

No kauan joudut maksamaan tuota 800e velkaa ilman ulosottoa? Ulosottoon asti en veisi, se saatava voi nousta siellä jopa kolminkertaiseksi ja joudut maksamaan vuosikausia.

Yhteistyössä