Olisiko tämä hyvä kannettava tietokone?

• Viestiketjun aloittaja "Manttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Manttu"
Laitan linkin seuraavaan viestiin ettei mene aloitus spämmifiltteriin.

Mutta siis tuo kone, olisikohan hyvä? En mä tarvitse mitään kovin ihmeellistä konetta. Tuossa on joku 30 päivän kokeilu norton eli onko siinä virusturva tuoksi ajaksi ja sitten pitää hankkia jokin toinen? Saako tuohon asennettua tulostimen tai monitoimilaitteen? Hiiren tuohon varmaan saa yhdistettyä kuten pöytäkoneeseenkin?

Kyselee ummikko näissä asioissa. :D

"a p"
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=719810&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31154&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

"vieras"
[QUOTE="Manttu";24022543]Laitan linkin seuraavaan viestiin ettei mene aloitus spämmifiltteriin.

Mutta siis tuo kone, olisikohan hyvä? En mä tarvitse mitään kovin ihmeellistä konetta. Tuossa on joku 30 päivän kokeilu norton eli onko siinä virusturva tuoksi ajaksi ja sitten pitää hankkia jokin toinen? Saako tuohon asennettua tulostimen tai monitoimilaitteen? Hiiren tuohon varmaan saa yhdistettyä kuten pöytäkoneeseenkin?

Kyselee ummikko näissä asioissa. :D[/QUOTE]

Yleensä kaikkiin tietokoneisiin saa asennettua tulostimen ja tavallisen hiiren.

Kokeiluversio x päivää on juuri se että ensin toimii ilmaiseksi sen ajan ja sitten jos haluat jatkaa käyttöä, maksat pyydetyn summan.

[QUOTE="a p";24022675]Mistä tuon saa? Jostakin netistä hakemalla vai?

Mitä mieltä olet tuosta koneesta?[/QUOTE]

Netistä löytää googlaamalla. Ei kannata ladata muualta kuin Microsoftin sivuilta, ellei halua epätoivottuja kylkiäisiä.

Itse en tuota konetta hankkisi, mutta minähän hukkaan aikaani pelaamiseen ja siihen tuon rauta ei riitä. Peruskäyttöön se riittää hyvin, kunhan vain näppäintuntuma on hyvä ja näyttöä jaksaa katsella.

[QUOTE="vieras";24022690]Suosittelen asentamaan käyttöjärjestelmäksi Ubuntun, niin ei tarvitse mitään virustentorjuntaohjelmaa.[/QUOTE]

Tuo on sama kuin kehottaisi kokoamaan moottoripyörän itse, jotta varmasti saisi haluamansa kaltaisen menopelin. Linux on vielä peruskäyttäjille liian hankala käyttöjärjestelmä ja sen kanssa menee sormi helposti suuhun, varsinkin asennusvaiheessa.

"vieras"
N
Itse en tuota konetta hankkisi, mutta minähän hukkaan aikaani pelaamiseen ja siihen tuon rauta ei riitä. Peruskäyttöön se riittää hyvin, kunhan vain näppäintuntuma on hyvä ja näyttöä jaksaa katsella.
Jos ensisijaisena tarkoituksena on pelaaminen, niin silloin kannattaa ostaa suosiolla pöytäkone tai kaikkein mieluiten pelikonsoli.

Tuo on sama kuin kehottaisi kokoamaan moottoripyörän itse, jotta varmasti saisi haluamansa kaltaisen menopelin. Linux on vielä peruskäyttäjille liian hankala käyttöjärjestelmä ja sen kanssa menee sormi helposti suuhun, varsinkin asennusvaiheessa.
Ei ole vaikea. Itse olen Ubuntun koneeseen asentanut, eikä ollut mitenkään vaikeaa. Eikä Ubuntun käyttäminenkään ole vaikeaa.

Ja Linux on muuten Kernel, ei käyttöjärjestelmä. :)

Netistä löytää googlaamalla. Ei kannata ladata muualta kuin Microsoftin sivuilta, ellei halua epätoivottuja kylkiäisiä.

Hyvä huomio tuo kylkiäisistä varoittaminen. Todella hyviä ilmaisohjelmia löytyy (virustorjuntaan esim. Panda) mutta niiden asennusvaiheessa kannattaa usein olla tarkkana, että ottaa ruksin pois kylkiisten kohdalta, niin sellaisia ei asennu siinä samalla.

Näyttö tuossa on LED-tekniikalla, joka taitaa olla ihan ok. Näytön pinta tuossa taisi olla kiiltävä. Se kannattaa huomioida. Itse suosin mattapintaista (heijastamatonta) lähes kaikissa näytöissä.

Sinun kannattaa ehkä tarkistaa myös verkkokaupan tarjonta tuossa hintaluokassa,
tässä vähän vastaava:
HP Compaq 620 15.6" HD/Celeron T3000/4 GB/320 GB/Windows 7 Home Premium 64 | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com

[QUOTE="vieras";24022766]Jos ensisijaisena tarkoituksena on pelaaminen, niin silloin kannattaa ostaa suosiolla pöytäkone tai kaikkein mieluiten pelikonsoli.[/QUOTE]

Pöytäkone tai pelikonsoli olisivat epäkäytännöllisiä minun tapauksessani. Saatan herätä viikonloppuisin viideltä aamulla, viedä kannettavan keittiöön ja pelailla, kunnes lapset heräävät. Päivisin sama kannettava on olkkarissa. En tohtisi yrittää samaa keskusyksikön ja näytön tai pelikonsolin ja telkkarin kanssa.

Nyt joku voisi kommentoida vielä tuosta Win 7 Home Premiumin käytännön toimivuudesta tuollaisella kokoonpanolla.

Ehdottamasi kone tulee 3G muistilla. Tuossa linkaamassani vastaavassa (mutta n. 50 kallimmassa) on muistia valmiiksi 4G - eli enemmän työmuista prosesseille, mikä on ihan hyvä asia käytännön kannalta. Siinä on myös heijastamaton LED-näyttö. Tuo näytön pinta (kiiltävä vs. matta) on toki makukysymys.

"vieras"
Pöytäkone tai pelikonsoli olisivat epäkäytännöllisiä minun tapauksessani. Saatan herätä viikonloppuisin viideltä aamulla, viedä kannettavan keittiöön ja pelailla, kunnes lapset heräävät. Päivisin sama kannettava on olkkarissa. En tohtisi yrittää samaa keskusyksikön ja näytön tai pelikonsolin ja telkkarin kanssa.
Ei kannettavalla voi pelata kunnolla, ellei sitten pelaa miinaharavaa ja pasianssia tai ellei sitten tykkää pikselimössöstä. Tehokannettavia on kyllä olemassa, mutta niillä on jo hintaakin ja parin vuoden päästä ostohetkestä ovat jo vanhentunutta rautaa. Samantehoisen pöytäkoneen saa halvemmalla ja sitä voi vielä päivittääkkin.

Eikä 345 euron kannettavalla paljon pelailla, kun ei sen hintaisella pöytäkoneellakaan pelailla.

800 eurolla sain siirrettävän koneen, jolla pyörittää Civ IV:ää, Bioshockia ja Oblivionia. Minecraftkin pyörii hyvin. Ne ovat aika kaukana miinaharavasta. Totta on, että uusimmat pelit eivät pyöri koneessa, mutta jaksan kyllä odottaa raudan päivitystä eli pelaan pelejä muutaman vuoden verran myöhässä. Lapsiperheen isänä en muutenkaan ehdi paljoa pelailemaan.

"musu"
Toshiba satellite m40 on ainakin mulla toiminut kolmatta vuotta ilman ongelmia. Reilu 600€ maksoi tuolloin. Tilasin sille tällasen siistin suojakalvon ettei naarmuunnu matkoilla :)
http://designskins.fi/fi/kappale/laeppaerit/toshiba/satellite-m40/inlove/flaming-heart-wings/#panel-1

Yhteistyössä