Olisiko nämä ma_mut esimerkkinä suomalaisille niipokkaille työttömille?

Olisko näillä kolmella ollut nuoruuden haaveena olla medianomi, datanomi, kouluttaja tai It-osaaja?
Kolottaako heidänKIN jäseniään joskus?
Onko Tealla, Pavlosilla ja GladysillaKIN fiilis että elämällä voisi olla enemmän annettavaa?
Haluaisivatko heKIN joskus enemmän palkkaa?

Suomalaiset kantikset työttömät: hävetkää kermapakaraisuuden takia. Työpaikkamme menevät ulk_kiksille.
T:siivoojanakin toiminut


(Ja tiedän ettei siivoojaksikaan aina kaikkia kantiksiakaan oteta)
 
Viimeksi muokattu:
Ikävästi palkat alenee kantiksillakin kun tulee näitä tummahipiäisiä ja näitä virulaisia raksareiskoja. He tekee sunnuntaiyötkin kympin tunti.

Lisäksi alat pilataan. Esim taksialalla laatu on usein välttävää eikä asiakkaat tykkää.
Liikennekulttuuri on kärsinyt ja asiakkaita ahdistellaan jne.
 
Ikävästi palkat alenee kantiksillakin kun tulee näitä tummahipiäisiä ja näitä virulaisia raksareiskoja. He tekee sunnuntaiyötkin kympin tunti.

Lisäksi alat pilataan. Esim taksialalla laatu on usein välttävää eikä asiakkaat tykkää.
Liikennekulttuuri on kärsinyt ja asiakkaita ahdistellaan jne.
Mutta pitäiskö suomalaisten työttömien kiireesti vallata nuo MOL:n työpaikat?
 
Mutta pitäiskö suomalaisten työttömien kiireesti vallata nuo MOL:n työpaikat?
Eikös ne ole jotakin pätkätöitä alle kympin tunti?
Olen käsityksessä että työntekijöiden oikeudet ja edut ovat historiaa. Vakituinen työ taitaa olla osittain nykyään utopiaa?
Paljon kannattavampaa työnantajan on ottaa tt tekemään vain silloin kun tarvitsee.
Lisäksi haet tuet kelasta?

Houkutteleeko?
 
Muistan kun itse nuorena hain töitä.
Koska minulla ei ollut kokemusta, oli suuri etu että pääsin työhaastatteluun (siihen aikaan oli tapana) koska puhuin itseni sisään jokaiseen työpaikkaan mitä hain.

Nykyään lähetät sähköpostia= periaatteessa kylmää peliä ja se yksi toisen paremmin osaama kieli voi ratkaista kumpi pääsee haastatteluun…

Tuntuu, että nykyään kaikkiin työpaikkoihin on hirveä määrä hakijoita…onkohan se vaan mutu?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Eikös ne ole jotakin pätkätöitä alle kympin tunti?
Olen käsityksessä että työntekijöiden oikeudet ja edut ovat historiaa. Vakituinen työ taitaa olla osittain nykyään utopiaa?
Paljon kannattavampaa työnantajan on ottaa tt tekemään vain silloin kun tarvitsee.
Lisäksi haet tuet kelasta?

Houkutteleeko?
Mutta ei se kantisten AY-ajattelu kanna pitemmän päälle, työnantajapuoli valkkaa Aasiasta ja Ahrikasta nopeimmat päältä, vaikka me kuinka kiukuspäissämme poljettais jalkaa.
 
vierailija
Muistan kun itse nuorena hain töitä.
Koska minulla ei ollut kokemusta, oli suuri etu että pääsin työhaastatteluun (siihen aikaan oli tapana) koska puhuin itseni sisään jokaiseen työpaikkaan mitä hain.

Nykyään lähetät sähköpostia= periaatteessa kylmää peliä ja se yksi toisen paremmin osaama kieli voi ratkaista kumpi pääsee haastatteluun…

Tuntuu, että nykyään kaikkiin työpaikkoihin on hirveä määrä hakijoita…onkohan se vaan mutu?
Mulle tulee jotain muuta mieleen kuin pelkkä puhuminen. ;)
 
Mulle tulee jotain muuta mieleen kuin pelkkä puhuminen. ;)
Yhden firman omistaja eksyi joskus työpaikalleni ja vei minut toimistopäällikön asemasta palaveeraamaan ja syömään. Yksi asia johti toiseen, mutta pääsin asemaani ennen kuin kukaan mies tai bi-nainen tapasi minut. Tätä tietoahan sinä hait?😁

Tämä oli muuten toinen kerta elmässäni kun minulle tarjottiin taloa Westendistä ja s-mersunkin olisin saanut.🤷‍♀️
En huolinu.😬
 
vierailija
Mutta ei se kantisten AY-ajattelu kanna pitemmän päälle, työnantajapuoli valkkaa Aasiasta ja Ahrikasta nopeimmat päältä, vaikka me kuinka kiukuspäissämme poljettais jalkaa.
Niin koska meillä ei ole sitä tarveharkintaa, joka pitäisi olla. Kirjoitit, että tämä ketju on tarveharkinnan purkamista vastaan. Työehtoshoppailu ei kuulu sivistysvaltioon ja silloin ei sieltä Afrikasta tai Aasiasta palkata alihintaan ketään tekemään hanttihommia. Hanttihommien tekijöitä löytyy kotimaastakin kun palkka ja edut vastaavat minimivaatimuksia. Ulkomaalaisia voidaan palkata vapaasti kun puhutaan osaamisesta ja tehtävästä, johon ei Suomesta tai EU:sta löydy tekijöitä. Ja silloin kyllä puhutaan myös yli 10k euron kuukausipalkasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Niin koska meillä ei ole sitä tarveharkintaa, joka pitäisi olla. Kirjoitit, että tämä ketju on tarveharkinnan purkamista vastaan. Työehtoshoppailu ei kuulu sivistysvaltioon ja silloin ei sieltä Afrikasta tai Aasiasta palkata alihintaan ketään tekemään hanttihommia. Hanttihommien tekijöitä löytyy kotimaastakin kun palkka ja edut vastaavat minimivaatimuksia. Ulkomaalaisia voidaan palkata vapaasti kun puhutaan osaamisesta ja tehtävästä, johon ei Suomesta tai EU:sta löydy tekijöitä. Ja silloin kyllä puhutaan myös yli 10k euron kuukausipalkasta.
On meillä vielä saatavuusharkinta, tai oli ainakin vielä 8-10 vuotta sitten. Eli jos ei Suomesta/EU:n alueelta löydy työntekijää, voidaan vasta sitten ottaa EU:n ulkopuolinen.

Sehän on sen purkaminen nyt kuuma peruna, ja kaikki paitsi persut ja aavistuksen verran vielä demarit ovat sen purkamisen puolella.
 
Siis olen samaa mieltä, että kunnon palkka hanttihommissakin.

Mutta tässä voi jäädä luu vetävän käteen tai odottelijan käteen, jos suomalaiset työttömät odottelevat sitä parempaa palkkaa - sitä odotellessa Pavlosit kurvaa ohi. Ja työnantajat on tyytyväisiä: paikka täytetty, eikä heillä ole mitään hinkua kuunnella työttömän Ritvan tai Jukan valituksia palkasta.

Vaikka olen nationalisti ja en ottais tänne kuin harvoja työperäisiä ma_muja, niin ihminen se ma_mu on siinä missä mekin. Jos ma_mu kelpuuttaa edullisen palkan, niin mikä meistä tekee sen etuoikeutetumpia, että me voimme nirsoilla?

Mutta, pienimpiä palkkoja pitää nostaa. Ei minkään urpon Marinin haavekuvien mukaan eli 3000 e/kk, mutta vaikka 2000 e/kk.
 
vierailija
Mutta pitäiskö suomalaisten työttömien kiireesti vallata nuo MOL:n työpaikat?
Kuule kyllä olen yrittänyt mutta kun en kelpaa. Tekisin mielelläni siivoustyötä. Ei ole siivoojan koulutusta ja muuta koulutusta ja kokemusta liikaa. Ei haluta maksaa palkkaa kun juuri nuo ma mut tekee halvemmalla. Ei siitä enää mihinkään pääse, homma on jo pilalla.
 
vierailija
Yhden firman omistaja eksyi joskus työpaikalleni ja vei minut toimistopäällikön asemasta palaveeraamaan ja syömään. Yksi asia johti toiseen, mutta pääsin asemaani ennen kuin kukaan mies tai bi-nainen tapasi minut. Tätä tietoahan sinä hait?😁

Tämä oli muuten toinen kerta elmässäni kun minulle tarjottiin taloa Westendistä ja s-mersunkin olisin saanut.🤷‍♀️
En huolinu.😬
Käytittekö kumia?
 
vierailija
On meillä vielä saatavuusharkinta, tai oli ainakin vielä 8-10 vuotta sitten. Eli jos ei Suomesta/EU:n alueelta löydy työntekijää, voidaan vasta sitten ottaa EU:n ulkopuolinen.

Sehän on sen purkaminen nyt kuuma peruna, ja kaikki paitsi persut ja aavistuksen verran vielä demarit ovat sen purkamisen puolella.
Niin siis meillä on, mutta ei ole. Esim. keittiöhenkilökunnalla sitä ei ole laisinkaan koska muuten ei ihmiskauppa onnistuisi. Samoin siivouspalveluissa ainakaan pääkaupunkiseudulla sitä ei ole ollenkaan koska muuten pitäisi maksaa siivoajille sellaista palkkaa, jolla voi maksaa vuokrat. Yms.

Fakta on se, että yhtään matalapalkka-alojen duunaria ei tarvitse ulkomailta tuoda. Sen sijaan aivokirurgit, astronautit, kansainvälisen lain asiantuntijat ja ydinfyysikot ovat tervetulleita eikä heille mitään harkintaa olekaan.
 
vierailija
Vaikka olen nationalisti ja en ottais tänne kuin harvoja työperäisiä ma_muja, niin ihminen se ma_mu on siinä missä mekin. Jos ma_mu kelpuuttaa edullisen palkan, niin mikä meistä tekee sen etuoikeutetumpia, että me voimme nirsoilla?
Koska ihmiskunnan ja yhteiskunnan ei ole tarkoitus kilpailla siitä kuka on nopeiten pohjalla. Päinvastoin kaiken toiminnan tarkoitus on johtaa elintason kasvuun ja parempiin olosuhteisiin. Sen takia valtion on säädettävä ja ylläpidettävä standardeja siitä mikä on sallittu minimi. Lapset eivät saa tehdä työtä, orjia ei saa olla, maakuopassa ei saa elää, tehtaan ilma ei saa aiheuttaa syöpää jne. Ei tällaisilla asioilla kilpailu ole sallittua, vaikka joku 8-vuotias ihan mielellään menisikin lakaisemaan syöpätehtaan lattiaa tai paremmasta tietämätön mamu tulisi tekemään duunia palkalla, jolla ei oikeasti voi ihmisarvoista elämää elää.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mikä on sitten ostajan vastuu? Meillä on tarjouspyynnöissä aina vaatimus että siivooja on käynyt suomalaisen koulutuksen tai vastaavan. Sopimuksen saanut yritys toimittaa sitten käytettävistä siivoojista tutkintotodistukset ja jos täältä tavataan tyyppi josta ei ole tietoa niin sopimus puretaan siltä seisomalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Koska ihmiskunnan ja yhteiskunnan ei ole tarkoitus kilpailla siitä kuka on nopeiten pohjalla. Päinvastoin kaiken toiminnan tarkoitus on johtaa elintason kasvuun ja parempiin olosuhteisiin. Sen takia valtion on säädettävä ja ylläpidettävä standardeja siitä mikä on sallittu minimi. Lapset eivät saa tehdä työtä, orjia ei saa olla, maakuopassa ei saa elää, tehtaan ilma ei saa aiheuttaa syöpää jne. Ei tällaisilla asioilla kilpailu ole sallittua, vaikka joku 8-vuotias ihan mielellään menisikin lakaisemaan syöpätehtaan lattiaa tai paremmasta tietämätön mamu tulisi tekemään duunia palkalla, jolla ei oikeasti voi ihmisarvoista elämää elää.
Ei, ei. Mutta valitettava fakta on se, että suomalaisten työttömien ohitse kiilataan nyt ja lujaa. Ja me vaan voivotellaan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kuule kyllä olen yrittänyt mutta kun en kelpaa. Tekisin mielelläni siivoustyötä. Ei ole siivoojan koulutusta ja muuta koulutusta ja kokemusta liikaa. Ei haluta maksaa palkkaa kun juuri nuo ma mut tekee halvemmalla. Ei siitä enää mihinkään pääse, homma on jo pilalla.
Eikös melkein joka työkkärissä ole rekryjä siivoajan koulutukseen. Kaupungille/kunnalle kannattaa pyrkiä hommiin.
 
Ja ulk-kikset on nopeita.

Kattelin kerran tyhjään junaan astuessani myssypäistä, mus_taa miestä, ja ajattelin ras_sen tavoin että mikähän hiippari tuokin on, onko työteliästä päivää nähnyt.

Siitä miehestä kuoriutui junamatkan alussa siivooja. Ihan jäätävää vauhtia tyhjeni roskikset, kantis ei olisi tehnyt tuota vauhtia.

Mua hävetti suomalaisena. Mä rikas, laiskahko suomalainen läppärini kanssa, ja ripeä, hiilenvärinen junasiivooja.

(No suomalaisuus ei hävetä silloin kun ne ma_mut rais*aa, meluaa tai huijaa)
 

Yhteistyössä