Olisiko jaloa jos hyvätuloinen kieltäytyisi lapsilisistä?

• Viestiketjun aloittaja Spencer Hastings
  • Ensimmäinen viesti
Spencer Hastings
Tai no jättäisi hakematta niitä. Hieno juttu vai typerää? Onko täällä ketään, kuka ei ole hakenut lapsilisiä tai muita tukia, vaikka olisi ollut niihin oikeutettu? Miksi?

v1eras
Varmasti olisi jaloa, mutta voisin jättää nostamatta jos mulla olisi sama veroprosentti kuin työttömällä. Tällä verojen maksu määrällä haluan edes jotain takaisin.

Olen joskus jättänyt hakematta työttömyyskorvausta, asumistukea ja toimeentulotukea vaikka olisin niihin ollut (hetkellisesti) oikeutettu. Työtön olin niin pienen hetken, että karenssin jälkeen olisin saanut korvausta jonkun muutaman viikon.. EN jaksanut nähdä vaivaa, eikä (onneksi) ollut muutamasta eurosta silloin kiinnikään.

"hmh"
Totta kai se on jaloa sinänsä. Ikäänkuin käänteistä hyväntekeväisyyttä, jätetään ottamatta yhteinen etu ja jätetään se valtion (tosin pohjattomaan) kassaan.

Vaihtoehtona toki on esim. ohjata lapsilisät suoraan johonkin yleishyödylliseen toimintaan.

"vieraana"
Mites tuo lapsilisäjuttu olikaan..? Sarasvuohan sanoi jossain jutussa, että he eivät olisi halunneet lapsilisiä, mutta se piti ottaa vastaan ja he sitten laittoivat ne hyväntekeväisyyteen. Vai mikä jippo tuossa jutussa oli?

Yhteistyössä