Olisiko ihan hullu idea, jos kutsuisi lastani kiusaavan koulukaverin meille leikkimään?

meidän ekaluokkalaista eivät pojat kiusaa, kun mä aina moikkaan ja kyselen poikien kuulumiset (koululla,jos haen tyttöäni tai sitten jos törmään kaupassa tms.). siis tietävät, kenen lapsi tyttöni on.

samaiset pojat ovat hiukan pyöritelleet luokan muita tyttöjä, mutta omani ovat jättäneet rauhaan. Näihin kiusaamisiin on kyllä heti puututtu.

Mutta kyllä tuo kyläily varmasti teidän tilannetta parantaisi. voi olla, ettei leikit eka kerralla onnistu, mutta kutsu vaikka poika ja hänen äitinsä teille kahville, niin tutustutte kaikki toisiinne.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kiusattu:
No musta ei kannata. Miltä itsestäs tuntuis jos kiusaajas tulis omalle reviirille?? Lapsi voi tulla sulle katkeraks!

Lapseni siitä päättää itse, haluaako tämän kiusaajan meille vai ei ja tietenkin sen kiusaajan vanhemmat ja kiusaaja itse. Mutta toki on se vaara ettei tämäkään keino auta.

Olen "kiusatun" kanssa samaa mieltä. Luuletko todella että kiusaaja tulisi? Voi tilanne vaan pahentua. Kiusaaja voi tulla ja kiusata kotona, tai keksiä jekkuja.

Lisäksi lapsellesi tulee kuva että hänen on hoidettava kiusaajan ongelma. Tai peräti että hän on se ongelma ja pitää pehmitellä. Kyllä kiusaajalle on yksinkertaisesti tehtävä selväksi että kiusaaminen EI KÄY.

Kuinka ollakkaan. POKA KIUSAA JA TYTTÖ KILTTEILEE TÄMÄN EDESSÄ. Äidin opastuksella? Dämmm

Luulen siinä tapauksessa jos kiusaaminen johtuu huomionhausta, mutta on tässä kyllä kieltämättä riskinsä. Sen takia ajattelin kysyäkin että onko kellään vastaavasta kokemuksia.

Kiusaajalle on tehty aiemminkin selväksi että hänen toimintansa ei ole sallittua, mutta alkaa aina tauon jälkeen uusi kiusaamisrumba. :/

Koulussa on joutunut sekä opettajan että rehtorin puhutteluun, kiusaamista on käsitelty koko luokan kanssa yhdessä ja vanhemmille (joita asia koskee) laitettu viestiä eteenpäin, kiusaajan osallistuminen välitunneille ollut katkolla kun on kiusannut. Opettaja oli sitä mieltä että jos ei kiusaaminen sillä lopu niin täytyy ottaa "järeämmät" keinot käyttöön. Tämä siis nyt seuraavaksi vuorossa.

Siis ihan oikeasti, jos tuon toteutat niin laitat lapsesi todella alttiiksi!
Tuossa edellä joku kirjoitti että näytät lapsen koko elämän kiusaajalle ja jo unilelusta kiusaaja keksii uuden syyn kiusata.
Lapsesi saattaa todella loukata itsensä ja itsetuntonsa. Sen jälkeen sulla on hyllyt sylissä!

Teillä ei ole mitään kokemusta eikä takeita tuon toimivuudesta. Jos tuo "leikkiminen" pitää toteuttaa niin tehkää se pois tytön reviiriltä ja tutusta ympäristöstä.

Mä en ikinä tekisi lapselleni tuota. En ikinä.
:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä tavalla tää poika kiusaa sun tyttöä? Nimittelee, jättää ulkopuolelle vai ihan potkii ja lyö?

Fyysistä kiusaamista, repii hiuksista, vääntelee tytön sormia, kamppaa, tönii.

Tossa tapauksessa en kutsuisi. Oon itse entinen koulukiusattu ja jos mun äitini olisi tuonut ne fyysisesti kiusaavat mun kotiin mikä on "turvapaikka" niin mä olisin hajonnut. Nimittelevien tyyppien kanssa voi vielä löytyäkin joku yhteinen sävel jahka vähän kasvetaan, mutta fyysinen kiusaus mistä jää ihan ruhjeita on mun mielestä ihan liikaa ja ratkottava muilla tavoin.

Et voi mitenkään tietää kuinka ylikierroksilla sun lapsi käy ja miten peloissaan se on tosta tilanteesta. Tärkeintä on, että sillä on turvallinen paikka olla ja se on vähintään se oma huone. Sinne ei saa päästää yhtään kiusaajaa.

Kuisaaja kuulostaa häiriintyneeltä. Älä kutsu kotiin. Ennemmin kokous jonnekkin puoluettomalle alueelle. Lapsellasi voi tulla paha olo kotonakin jos se kiusaaja kiusaa sielläkin!!!

No kyllä minä miettisin yhä tapoja joilla saada tilanne laukeamaan. Kuitenkin kysymys ekaluokkalaisista. Ja minusta työpaikkakiusaajakin voi suhtautua asiaan ihan eri tavalla, kun tulee oikeasti juttelemaan erilaisessa ympäristössä (ilman ympäristön paineita) asioista. Minä voisin hyvinkin kutsua, koska en haluaisi tilanteen jatkuvan.

En ehkä ole sitten niin kovasti koulukiusattu, mutta yleensä puhuminen, tutustuminen ja vastaava voi laueta, kun tutustutaan, puhutaan, jne. Ja tosiaan ilman ympäristön paineetta. Minä taas ajattelisin kodin olevan turvallinen paikka, jossa on turvalliset vanhemmat paikalla ongelmien tullessa.

Ei niitä lapsia kai kaksin tarvitse lastenhuoneeseen jättää ?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No kyllä minä miettisin yhä tapoja joilla saada tilanne laukeamaan. Kuitenkin kysymys ekaluokkalaisista. Ja minusta työpaikkakiusaajakin voi suhtautua asiaan ihan eri tavalla, kun tulee oikeasti juttelemaan erilaisessa ympäristössä (ilman ympäristön paineita) asioista. Minä voisin hyvinkin kutsua, koska en haluaisi tilanteen jatkuvan.

En ehkä ole sitten niin kovasti koulukiusattu, mutta yleensä puhuminen, tutustuminen ja vastaava voi laueta, kun tutustutaan, puhutaan, jne. Ja tosiaan ilman ympäristön paineetta. Minä taas ajattelisin kodin olevan turvallinen paikka, jossa on turvalliset vanhemmat paikalla ongelmien tullessa.

Ei niitä lapsia kai kaksin tarvitse lastenhuoneeseen jättää ?
Siis herrajumala miksi kutsuisit kiusaajan KOTIIN? Osoittaaksesi alemmuutta? Koti ei ole turvallinen paikka enää sen jälkeen, kun kiusaaja sormienvääntelijä tönijä kamppaaja päästetään sinne sisään. Lapsilla tämä kiusaamisjuttu on vielä herkemmässä kuin aikuisilla.

Tuolle kiusaajalle on jo puhuttu ja normaali logiikka ei päde! Istuisitteko yhdessä hyvän sovun vallitessa olohuoneessa vai keittiössä "juttelemassa". Meinaatko että lapsesi ei olisi taysin paniikissa ja aivot solmussa.

Ei kiusaajalle yhtäkkiä synny myötätuntoa. Kiusaaja voi nauraa koko yritykselle, ei tietenkään suoraan vaan salaa...ja sopivan paikan tullen.

muistan varmaan koko ikäni, miten inhottava tilanne tuo oli. olin itte ekalla tai tokalla ja luokalla inhottava poika joka veteli mua leteistä yms. mun vanhemmat sitten päätti kutsua tämän pojan vanhempineen meille kyläilemään.. voi sitä nöyryytyksen määrää. poika oli kyllä ihastunut ja ei mitenkään ilkeästi haukkunut tms kiusannut mutta ärsyttävä se oli. en muista lopettiko tuon jälkeen mutta tuo kyläily oli ihan syvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja ld:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millä tavalla tää poika kiusaa sun tyttöä? Nimittelee, jättää ulkopuolelle vai ihan potkii ja lyö?

Fyysistä kiusaamista, repii hiuksista, vääntelee tytön sormia, kamppaa, tönii.

Tuossa tapauksessa en kyllä kutsuisi.

No joo, minäkin pyörrän puheeni. Jos kerran on tuollaista fyysistä väkivaltaa, en päästäisi kiusaajaa lapseni reviirille. Ehkä joku puolueeton maaperä olis parempi paikka tapaamiselle...? Tai voisitteko te mennä lapsesi kanssa käymään kiusaajan kotona?

Yhteistyössä