Olisiko ihan hullu idea, jos kutsuisi lastani kiusaavan koulukaverin meille leikkimään?

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Ekaluokkalaisista kyse. Sama lapsi on kiusannut jo jonkin aikaa omaa lastani, Koulussa kyllä puututaan asiaan ja aina väliaikaisesti kiusaaminen loppuukin.

Mietin vain että voisikohan tuossa kiusaamisessa olla taustalla halu olla lapseni kaveri tmv.

Pitää kyllä ensin kysyä oman lapsen mielipidettä kanssa, haluaako hän häntä kiusaavan luokkakaverinsa meille ylipäätään.
Oma lapseni tyttö ja kiusaajana poika, jos sillä nyt mitään väliä on. Tyttöni kyllä tykkää leikkiä poikien kanssa myös tosi paljon.

Onko kukaan toiminut tällä tavalla ja onko ollut apua? Muitakin vinkkejä saa antaa. Olisi kiva että kaikilla lapsilla olisi mukavaa ja turvallista koulussa.

Miksi ei jos se vaan kaikille sopii :) Kiva kun joku ajattelee asioita kunnolla. Monilla äideillä nousee vaan karvat pystyyn kiusaajaa kohtaan kun joku "hyökkää" omaa pikkuista kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kiusattu:
No musta ei kannata. Miltä itsestäs tuntuis jos kiusaajas tulis omalle reviirille?? Lapsi voi tulla sulle katkeraks!

Lapseni siitä päättää itse, haluaako tämän kiusaajan meille vai ei ja tietenkin sen kiusaajan vanhemmat ja kiusaaja itse. Mutta toki on se vaara ettei tämäkään keino auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Miksi ei jos se vaan kaikille sopii :) Kiva kun joku ajattelee asioita kunnolla. Monilla äideillä nousee vaan karvat pystyyn kiusaajaa kohtaan kun joku "hyökkää" omaa pikkuista kohtaan.

Tottakai mullakin on "karvat pystyssä" ja en todellakaan hyväksy kiusaamista. En sitä että omat lapseni kiusaavat, enkä sitä että muut lapset kiusaavat omiani.

Yritän vain hakea ratkaisumallia.

No vaatii todella paljon sulta ja etenkin lapselta jos haluaa kiusaajansa kotiinsa! Kiusaajahan voipi saada vaan lisää "aseita" kiusaamistaan varten tunkemalla tyttösi yksityisyyteen. Pyytäisitkö itse työpaikkakiusaajasi kotiisi...?

Itse muistan lapsena kun minua kiusattiin, äitini kutsui yhden kiusaajista meille. Tämä tyttö (ja muut kiusaajat) oli siis aiemmin ollut hyvä ystäväni. Meillä oli ihan mukavaa, mutta emme puhuneet kiusaamisesta yhtään mitään kunnes äitini tuli puhumaan jotain. Sen jälkeen koko vierailu oli tosi kiusallinen. Koulussa sitten kiusaaminen jatkui ihan samanlaisena, paitsi että tämä sovintoyritys oli yksi kiusaamisen aihe lisää.

Eli tuosta ei ollut minulle aikoinaan mitään hyötyä, pikemminkin haittaa. Sinun lapsesi tilannne on tietysti siinä mielessä erilainen, jos ei ole isompaa kiusaajaporukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No vaatii todella paljon sulta ja etenkin lapselta jos haluaa kiusaajansa kotiinsa! Kiusaajahan voipi saada vaan lisää "aseita" kiusaamistaan varten tunkemalla tyttösi yksityisyyteen. Pyytäisitkö itse työpaikkakiusaajasi kotiisi...?

Nyt puhutaan vasta ekaluokkalaisista kuitenkin, tuskin tuossa iässä mitään psykopaatteja ollaan. Mutta tavallaan kyllä ymmärrän mitä tarkoitat.

Hitsit kun on vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
joskus on muuten asian just noin, että kiusaa koska haluaakin olla kaveri, mutta ei keksi muuta keinoa lähestyä. kannattaa kokeilla kutsumalla lapsi teille

Tämä voi olla totta. Lapseni paras kaveri on entinen kiusaaja, kiusasi siis(ei pahasti) lastamme ja nyt ovat paita ja peppu :)

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
en osaa sanoa..
menisin varmaan sen pojan vanhempien juttusille.
jos ei auttais niin varmaan menisin sen kiusaajan itsensä juttusille ja pikkasen puhuttelisin sitä

Meillä seuraava askel koulun puolelta on ilmeisesti se, että minä, mieheni ja tämän toisen lapsen vanhemmat + opettajia kokoonnutaan koululla.

Itse muistan lapsena kun minua kiusattiin, äitini kutsui yhden kiusaajista meille. Tämä tyttö (ja muut kiusaajat) oli siis aiemmin ollut hyvä ystäväni. Meillä oli ihan mukavaa, mutta emme puhuneet kiusaamisesta yhtään mitään kunnes äitini tuli puhumaan jotain. Sen jälkeen koko vierailu oli tosi kiusallinen. Koulussa sitten kiusaaminen jatkui ihan samanlaisena, paitsi että tämä sovintoyritys oli yksi kiusaamisen aihe lisää.

Eli tuosta ei ollut minulle aikoinaan mitään hyötyä, pikemminkin haittaa. Sinun lapsesi tilannne on tietysti siinä mielessä erilainen, jos ei ole isompaa kiusaajaporukkaa.

Voi eii :( :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
No musta ei kannata. Miltä itsestäs tuntuis jos kiusaajas tulis omalle reviirille?? Lapsi voi tulla sulle katkeraks!

Lapseni siitä päättää itse, haluaako tämän kiusaajan meille vai ei ja tietenkin sen kiusaajan vanhemmat ja kiusaaja itse. Mutta toki on se vaara ettei tämäkään keino auta.

Olen "kiusatun" kanssa samaa mieltä. Luuletko todella että kiusaaja tulisi? Voi tilanne vaan pahentua. Kiusaaja voi tulla ja kiusata kotona, tai keksiä jekkuja.

Lisäksi lapsellesi tulee kuva että hänen on hoidettava kiusaajan ongelma. Tai peräti että hän on se ongelma ja pitää pehmitellä. Kyllä kiusaajalle on yksinkertaisesti tehtävä selväksi että kiusaaminen EI KÄY.

Kuinka ollakkaan. POKA KIUSAA JA TYTTÖ KILTTEILEE TÄMÄN EDESSÄ. Äidin opastuksella? Dämmm

Nyt puhutaan vasta ekaluokkalaisista kuitenkin, tuskin tuossa iässä mitään psykopaatteja ollaan. Mutta tavallaan kyllä ymmärrän mitä tarkoitat.

Hitsit kun on vaikeaa.
No mut kun TIETÄÄ miten armottomia lapset voi olla toisilleen, varoisin visusti paljastamatta mitään liian henkilökohtaista lapsestani kiusaajalle! Kohtahan se ilkuu jo unilelusta tai vaikka lastenhuoneen tapeteista, lapset kyllä keksii jos haluavat ja joo, ovat psykoottisiakin jos niikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Olen "kiusatun" kanssa samaa mieltä. Luuletko todella että kiusaaja tulisi? Voi tilanne vaan pahentua. Kiusaaja voi tulla ja kiusata kotona, tai keksiä jekkuja.

Lisäksi lapsellesi tulee kuva että hänen on hoidettava kiusaajan ongelma. Tai peräti että hän on se ongelma ja pitää pehmitellä. Kyllä kiusaajalle on yksinkertaisesti tehtävä selväksi että kiusaaminen EI KÄY.

Kuinka ollakkaan. POKA KIUSAA JA TYTTÖ KILTTEILEE TÄMÄN EDESSÄ. Äidin opastuksella? Dämmm

Luulen siinä tapauksessa jos kiusaaminen johtuu huomionhausta, mutta on tässä kyllä kieltämättä riskinsä. Sen takia ajattelin kysyäkin että onko kellään vastaavasta kokemuksia.

Kiusaajalle on tehty aiemminkin selväksi että hänen toimintansa ei ole sallittua, mutta alkaa aina tauon jälkeen uusi kiusaamisrumba. :/

Koulussa on joutunut sekä opettajan että rehtorin puhutteluun, kiusaamista on käsitelty koko luokan kanssa yhdessä ja vanhemmille (joita asia koskee) laitettu viestiä eteenpäin, kiusaajan osallistuminen välitunneille ollut katkolla kun on kiusannut. Opettaja oli sitä mieltä että jos ei kiusaaminen sillä lopu niin täytyy ottaa "järeämmät" keinot käyttöön. Tämä siis nyt seuraavaksi vuorossa.

Yhteistyössä