merita
antaisitko lapsesi osallistua uskonnon tunneille jos hän haluaisi?
miten suhtautuisit jos lapsesi tulisi uskoon?
miten suhtautuisit jos lapsesi tulisi uskoon?
En minäkään, omassa koulussani et:n vaikutus oli aivan päinvastainenEntisenä et-oppilaana en kyllä ymmärrä tuota silmätikkuajatusta ollenkaan.
Miksi haluatte lapsen kuuluvan kirkkoon, vaikka ette itse enää kuulu? Itse en oikein käsitä, miksi joku haluaa lapsensa kuuluvan yhteisöön, johon ei itse halua kuulua, miksei myös lapsi eroa kirkosta (kyse pienemmistä lapsista, isommat teini-ikäiset tehkööt miten haluavat)Alkuperäinen kirjoittaja Ssä;27926100:Meillö on eka lapsi kastettu, toinen ei, koska ei kuuluttu enää kirkkoon. Molemmat saa tehdä omat ratkaisunsa isompana, isompi eroaa tai jää kirkkoon kuuluvaksi ja pienempi saa liittyä tai olla liittymättä. Ainut on se, että haluaisin isommankin osallistuvan et-tunneille nyt ennenku osaa valita, ihan siksi että siellä käsitellään asioita vähän eri tavalla. Sinänsä uskonnon opetusta vastaan mulla ei ole mitään... Mutta kirkkoon kuuluva ei ilmeisesti saa et tunneille osallistua, joten...
ET-tunneilla saavat puolueetonta tietoa eri uskonnoista ja verailevat eri uskontojen kirkoissa (viimeksi kävivät synagogassa). Uskonnonopetuksen tarjonta on huomattavasti suppeampi koska keskittyy luterilaiseen perusoppiin.Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;27926247:Toisaalta nyt joku voisi sitten kertoa mitä noilla ET-tunneilla käydään läpi?
en minäkään.Entisenä et-oppilaana en kyllä ymmärrä tuota silmätikkuajatusta ollenkaan.