Olisi kiva jos Suomi olisi ystävällisempi maa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olisi niin paljon mukavampaa jos suomalaiset olisivat iloisempia ja ystävällisempiä. Oltaisiin enemmän perhekeskeisiä ja yhteisöllisempiä. Soviteltaisiin ja pyrittäisiinenemmän yhteyteen eikä kinattaisi ja riideltäisi niin paljon.

Täällä on liian voimakas yksilökeskeinen tapakulttuuri. Se ei ole pidemmän päälle hyvä asia kun sitten monet ihmiset jää ihan yksin. Ihan vähän kun panostettaisiin perheyhteyksiin ja me-henkeen niin se jo auttaisi. Ei tarvitse ääripäästä toiseen mennä vaan enemmän me-henkeä meille suomalaisille. Sitä pitäisi rakentaa.

Onko kukaan samaa mieltä?

Täysin samaa mieltä. Ulkomailla perhe on täydessä arvossaan.
Suomi on liikaa jymähtänyt tietotekniikkaan ja somemaailmaan. Alkuvuosina täällä paheksuttiin, jos joku oli jatkuvasti kapula kädessään. Nykyään on täysin suotavaa ottaa kännykkä esiin, jos ruokapöydän puheenaiheet pitkästyttävät.
Katsoin äsken elokuvan Kuolleiden runoilijoiden seura vuodelta 1989. Oli ihana palata aikaan, jossa ei vielä olla internetin orjia. Minua usein sanottiin nuorena runotytöksi, enkä ottanut sitä kohteliaisuutena. Elokuvassa usein toistetaan lausetta Carpe diem eli tartu hetkeen.
Ihmiselämä on lyhyt. Kun vihdoin huomaan oppineeni elämästä jotain, kaikki on jo melko suurelta osalta ohi.
Ulkomailla Suomesta on liian utopistinen ja epärealistinen käsitys. En allekirjoita Stubbin uudenvuodenpuheen lausetta, että Suomi on maailman paras maa kasvattaa lapsensa.
Olen tutustunut ulkomaiden lastenkasvatukseen vierailuillani lasteni perheissä monessa maassa. Siellä lapset oppivat upeasti elämään eri kansalaisuuksien kanssa.
Opettajat ovat erittäin päteviä, ja juhlat ovat iloisia ja hyvin
huolella valmisteltuja.
Minulla on tällä palstalla rasittava parjaaja, joka on levittänyt elåmästäni perättömiä juoruja. Ohittakaa hänen viestit ja tehkää niistä ilmianto valvojalle.
Suomalaiset eivät ole vielä laskeutuneet puusta somemaailmassa, ja se näkyy ikävinä lieveilmiöinä keskustelupalstoilla.

Alepa kunnioittaa vain niitä mielipiteitä, jotka ovat identtisiä hänen oman maailmankatsomuksensa kanssa. Muiden esittäjiä saa kaikin mokomin sättiä ja haukkua.

Suomi on liikaa jymähtänyt tietotekniikkaan ja somemaailmaan. Alkuvuosina täällä paheksuttiin, jos joku oli jatkuvasti kapula kädessään. Nykyään on täysin suotavaa ottaa kännykkä esiin, jos ruokapöydän puheenaiheet pitkästyttävät.
Katsoin äsken elokuvan Kuolleiden runoilijoiden seura vuodelta 1989. Oli ihana palata aikaan, jossa ei vielä olla internetin orjia. Minua usein sanottiin nuorena runotytöksi, enkä ottanut sitä kohteliaisuutena. Elokuvassa usein toistetaan lausetta Carpe diem eli tartu hetkeen.
Ihmiselämä on lyhyt. Kun vihdoin huomaan oppineeni elämästä jotain, kaikki on jo melko suurelta osalta ohi.
Ulkomailla Suomesta on liian utopistinen ja epärealistinen käsitys. En allekirjoita Stubbin uudenvuodenpuheen lausetta, että Suomi on maailman paras maa kasvattaa lapsensa.
Olen tutustunut ulkomaiden lastenkasvatukseen vierailuillani lasteni perheissä monessa maassa. Siellä lapset oppivat upeasti elämään eri kansalaisuuksien kanssa.
huolella valmisteltuja.
Minulla on tällä palstalla rasittava parjaaja, joka on levittänyt elåmästäni perättömiä juoruja. Ohittakaa hänen viestit ja tehkää niistä ilmianto valvojalle.
Suomalaiset eivät ole vielä laskeutuneet puusta somemaailmassa, ja se näkyy ikävinä lieveilmiöinä keskustelupalstoilla.
Pidin tästä kirjoittamastasi runosta edelliseltä Ranskan reissultasi.

Alepa Ranskassa, viini kourassa,
tanssii kaduilla, kuin tähti tuikassa.
Eiffel-torni katsoo, se nauraa mukana,
tietää, että Alepa on jo iltamukana!

Humalassa sepittää, ranskaa vaikka väkisin,
sanat soljuvat, kuin viini lasissa pekisin.
“Baguette! Croissant! Mon dieu!” huudahtaa,
kun viereen eksyy, outo kissa, jolle sokka palaa.

Kallista aikaa, mutta täysin sekaisin,
jahtaa ohikulkijaa, “Ootko sä Ranskan kuningas?”
Huhuu, henkäyksen päässä, vain ähinää,
samalla yritetään, pysyä pystyssä, hui hai!

Sateen jälkeen, kadut kiiltää,
Alepa laulaa, ei malttaisi hiljalleen olla.
"Ranskassa on rakkautta, viini on taikaa!"
kunnes jalat pettää, ja hän humpsahtaa maahan, pläjähtää!

Ystävät nauraa, ottavat kuvia salaa,
ja Alepa hymyilee, "Tämä on vain Ranskan iloa!"
Eiffel-torni kerran, hänen kaveri,
humalassa toivoo, että seuraava stoppi on leipäosuus.

Niin tarina jatkuu, humalassa Alepan,
Ranskassa seikkailu, joka ei koskaan häviä.
Sieltä löytyy naurua, viiniä ja tanssia,
Alepa, sinä tähti, tulit tähden tuuleen, haaveista, ja hullutuksesta!

huolella valmisteltuja.
Stubbin puhe oli oikein hyvä mutta kyllä mäkin epäilen, että jossakin muuallakin kuin Suomessa voisi elää. Mutta olisi kiva jos suomalaiset arvostaisivat suomalaisia ja Suomea enemmän. Sitä me-henkeä lisää ja kaverin ja naapurin tukemista.

Alepa Ranskassa, viini kourassa,
tanssii kaduilla, kuin tähti tuikassa.
Eiffel-torni katsoo, se nauraa mukana,
tietää, että Alepa on jo iltamukana!

Humalassa sepittää, ranskaa vaikka väkisin,
sanat soljuvat, kuin viini lasissa pekisin.
“Baguette! Croissant! Mon dieu!” huudahtaa,
kun viereen eksyy, outo kissa, jolle sokka palaa.

Kallista aikaa, mutta täysin sekaisin,
jahtaa ohikulkijaa, “Ootko sä Ranskan kuningas?”
Huhuu, henkäyksen päässä, vain ähinää,
samalla yritetään, pysyä pystyssä, hui hai!

Sateen jälkeen, kadut kiiltää,
Alepa laulaa, ei malttaisi hiljalleen olla.
"Ranskassa on rakkautta, viini on taikaa!"
kunnes jalat pettää, ja hän humpsahtaa maahan, pläjähtää!

Ystävät nauraa, ottavat kuvia salaa,
ja Alepa hymyilee, "Tämä on vain Ranskan iloa!"
Eiffel-torni kerran, hänen kaveri,
humalassa toivoo, että seuraava stoppi on leipäosuus.

Niin tarina jatkuu, humalassa Alepan,
Ranskassa seikkailu, joka ei koskaan häviä.
Sieltä löytyy naurua, viiniä ja tanssia,
Alepa, sinä tähti, tulit tähden tuuleen, haaveista, ja hullutuksesta!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Stubbin puhe oli oikein hyvä mutta kyllä mäkin epäilen, että jossakin muuallakin kuin Suomessa voisi elää. Mutta olisi kiva jos suomalaiset arvostaisivat suomalaisia ja Suomea enemmän. Sitä me-henkeä lisää ja kaverin ja naapurin tukemista.
Luin jostain, että koulunvaihto Espanjaan oli ratkaissut lapsen oppimisongelmat. Suomi fanitus on mielestäni täyttä puppua.
Minua naurattaa eniten Lapin ihannointi. Kävin siellä kerran ja se riitti. En ikinä suosittele kenellekään Lapissa käyntiä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka siellä viihtyvät.

Alepa kunnioittaa vain niitä mielipiteitä, jotka ovat identtisiä hänen oman maailmankatsomuksensa kanssa. Muiden esittäjiä saa kaikin mokomin sättiä ja haukkua.
Tein ilmiannot valvojalle kunnianloukkausviesteistäsi.
Etkö ymmärrä, että teet itsesi vain naurunalaiseksi viesteilläsi, joissa ei ole järjenhäivää eikä totuudesta tietoakaan.
Olet roikkunut perälaudassani vuosikymmeniä.
Super-Setis tai joku muu sekopää. Samantekevää.
Mene hoitoon tai etsi uusi uhri pilkattavaksi.

Luin jostain, että koulunvaihto Espanjaan oli ratkaissut lapsen oppimisongelmat. Suomi fanitus on mielestäni täyttä puppua.
Minua naurattaa eniten Lapin ihannointi. Kävin siellä kerran ja se riitti. En ikinä suosittele kenellekään Lapissa käyntiä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka siellä viihtyvät.
Hienoa, että yhä osaat pitää mielesi avoimena ja arvostat muunkinlaisia mielipiteitä kuin omasi.

huolella valmisteltuja.
Paskat! Vasemmisto on tuhonnut perheen. Vasemmisto haluaa että perhe instanssina tuhoutuu. Vasemmistoliberalismi on tuhonnut sukupuolen, perheen, suomalaisuuden, isänmaallisuuden ja suomalaisten identiteetin tuomalla tänne ulkopuolisia rikastuttajia.

Ei riidellä vaan kunnioitetaan ja ihaillaan monia kulttuureja ja kieliä.
Maahanmuutto lisää rasismia. Maahanmuutto vähentää maan turvallisuutta ja onnellisuutta.

Vihervasemmisto ja kokoomus on lisännyt rasismia, tuomalla maahan erilaisia yhteen sopimattomia kulttuureja. Suomalaiset ja rasistin leimaa pelkäävät länsimaalaiset, eivät yleensä ole rasist eja, mutta vihervasemmisto toi maahan rasisteja, jotka vihaavat valkoisia ihmisiä ja meidän saavutuksia.

Siksi he eivät kunnioita meidän sääntöjä, eikä meidän tapoja. Mikä näkyy siinä, että naiset eivät saa olla rauhassa yksin kulkiessaan ja valkoiset pojat hakataan joukolla.

Yleensä kaikki kulttuurit törmäävät erimielisyyksiin eikä niiden sekoittaminen ole suotavaa.

huolella valmisteltuja.
Matkusta ulkomaille jos haluat tutustua eri kulttuureihin. Ei niitä Suomeen tarvitse tuoda. Ei ne kulttuurit täällä sellaisina kuitenkaan säily, kuten eläimet eläintarhassa.

Yhteistyössä