Olisi hienoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos lapsesta saisi vähentää verotuksessa esimerkiksi 5000 euroa/lapsi. Senhän lapsi varmaan keskimäärin kuluttaa (siis hänen asuminen sähkö vesi liikkuminen päivähoitomaksut ruoka vaatteet kengät harrastukset vakuutukset jne jne jne).

Meillä tulot noin 2000 kk netto ja meitä 4 henkeä ja minä en kuluta mitään (no vähän ruokaa, vaatteet kirpparilta, ja tietysti osuuteni asumisesta). Lapsiin menee suurin osa rahasta.

Eikö olisi mahtavaa jos lapsivähennykset tulisivat uudestaan verotukseen? Saisi käyttää palkkatulot omien lasten elatukseen, eikä rikkaiden metsäveroalennukseen tai pääomaveroalennukseen tai perintöverojen lakkauttamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos tai pääomaveroalennukseen tai perintöverojen lakkauttamiseen?
Sulla ei taida olla perintöjä tiedossa?

Ja kyllä metsän omistajatkin veroja maksaa!!!

Onnittelut sinulle, jos olet pääomarikas!

Niin, ja siis en muutenkaan jaksa miettiä, mitä saan ehkä 30 vuoden päästä. Tuskin mitään. Sitten olen jo vanhus ja mihin sitten tarvitse rahaa? Noin 70-vuotiaana? Ihmisethän elävät noin 100-vuotiaaksi joten ei sitä ennen ole tulossa perintöjä, ennen kuin vanhempamme ovat 90-100 vuotiaita ja sitten ovat lapset jo aikuisia ja opiskelleet ja sitä ennen olisi mukava saada pitää oma palkka jolla elättää lapsensa itse, asuntolainat ja auttaa opiskelussa ja kustantaa harrastukset.

Yhteistyössä